Yankee 1:4 Cross Control M15 Beetle opknappen

Yankee 1:4|5 Cross Control M15 Bug Beetle opknappen

Heheh dankje :)

Update:
Servo's even getest via een ander ontvangertje en 1 voor 1 aangezien ik er vanuit ging dat ze anders teveel zouden vragen... En ze doen t!

Edit: of ze nog krachtig genoeg zijn kom ik later nog wel keer achter :)

Nu ga ik verder met een 40mhz zender repareren ivm gebroken contactpunt

Als dat klaar is is ook de 3.5 Inferno af en kan ik weer door met de trekstarter voor de M15

ehasa4up.jpg

Waar haal ik bruikbaar touw voor trekstarter?

En zoals t eruit ziet kan ik deze niet meer een schroef/boor-machine starten, althans met een inbus weet ik niet of t raadzaam is

Yankee 1:4|5 Cross Control M15 Bug Beetle opknappen

Het membraam ziet er nagenoeg perfect uit!

5ejy9ehe.jpg

Dus die laat ik voorlopig zitten, maar hoort er via dit gat in t afdekkapje geen bal/ballon te zitten... Zoals iemand al eerder aangaf om benzine op te kunnen pompen?

Of zou dat niet nodig zijn als ik de choke dicht zet en zonder bougie dop de trekstarter bedien ook op moeten pompen?

Andere truukjes? Thnx

Ik bedacht me net dit en ik zie t membraam op een neer bewegen, dus mss ik t voldoende al kan ik me voorstellen dat t beter kan..

ume9yqyt.jpg

Daarna ff bij buurman wat laten draaien...

T origineel was extreem in gesleten, ik moet gewoon zorgen dat er recht omhoog getrokken wordt dan zal t niet zo snel meer voorkomen...

esesajy2.jpg

Alleen lijkt me de kabel vervangen toch niet echt heel simpel, maargoed ik probeer t

e6a2u9en.jpg

Buurman had van zn ex-baas tientallen jaren terug dit klosje.. Is nagenoeg dezelfde maat

zo werkt dit membraam niet. normaal zit er in het deksel een knopje om het membraam in te drukken, daar achter zit de vlotternaald. maar omdat bij dit autootje de tank niet hoger zit dan de carburateur heeft dit geen zin. gewoon de choke dicht, volgas en trekken, dan stroomt de benzine naar de carburateur.

groet Efrem.

die trekstarter is simpel hoor, is alleen ff een trucje. je begint met een knoop in het touw te leggen aan het einde van het touw. dan leg je het touwtje weg en draai je de spoel van de trekstarter helemaal op tot maximale spanning en dan een ronde terug totdat het gaatje van de spoel tegenover het gaatje van de behuizing zit. de boel goed vast houden en het touwtje van binnen naar buiten door de spoel en behuizing rijgen en de spoel wind het touwtje zelf op.... tadaa, kind kan de was doen ;)

Thnx :)

zo werkt dit membraam niet. normaal zit er in het deksel een knopje om het membraam in te drukken, daar achter zit de vlotternaald. maar omdat bij dit autootje de tank niet hoger zit dan de carburateur heeft dit geen zin. gewoon de choke dicht, volgas en trekken, dan stroomt de benzine naar de carburateur.

groet Efrem.

Lol ik lees dit bericht pas nadat t gelukt is om te starten, maar goed om te weten klinkt logisch en begrijp t dus ook dat scheelt ;)

die trekstarter is simpel hoor, is alleen ff een trucje. je begint met een knoop in het touw te leggen aan het einde van het touw. dan leg je het touwtje weg en draai je de spoel van de trekstarter helemaal op tot maximale spanning en dan een ronde terug totdat het gaatje van de spoel tegenover het gaatje van de behuizing zit. de boel goed vast houden en het touwtje van binnen naar buiten door de spoel en behuizing rijgen en de spoel wind het touwtje zelf op.... tadaa, kind kan de was doen ;)

En tadaaa weer lees ik je bericht pas nadat t gelukt is heheh, misschien heb ik vandaag een geluksdag want heb ook weer een hele grote partij auto's voor 100 gekocht :P

Hopelijk zit daar oo een startkist bij, kan nooit geen kwaad... Morgen wordt t al bezorgd :D

Om nu maar weer terug te komen op de trekstart... Hier zijn de foto's ;)

dy2azu4u.jpg

quha6yge.jpg

e2a7e4uj.jpg

nevevery.jpg

avudebeh.jpg

Het filmpje van t starten wordt as we speak geupload, bedankt allemaan!!

Ik ben zo trots als een pauw hehe...

goed bezig!!... zo word je als hobbyist steeds handiger!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar gaat het om, lol hebben!
Als je wel gaat rijden met deze auto zou ik wel een goed luchtfilter kopen, dat scheelt je een motor :)

Yup vind t ook erg intressant allemaal
In mn jeugd wel wat brommers hier en daar
Maar dit zorgt erweer voor dat ik ondanks mn handicap lekker kan genieten :)

Daar gaat het om, lol hebben!

Als je wel gaat rijden met deze auto zou ik wel een goed luchtfilter kopen, dat scheelt je een motor :)

Yup begrijp t maar t is uiteraard niet een ofroad en de weinig keren dat ik ga rijden zal t op een deftig le locatie moeten wezen...

Ben stiekem ook wel bang dat t vinden van locatie dichtbij lastig zal worden en daardoor mogelijk een toekomstige verkoop zal moeten plaatsvind, maargoed daar moet ik nu nog maar niet aan denken ;)

Komt een leuk geluidje uit hoor, toppie ;)

thnx ik ben er ook erg content mee haha

...

trouwens dit is hoe ik mij gisteren voelde:

BIQf97tCAAEqgHy.jpg:large

Ik wilde het medeforumlid even laten zien om t gevaarte te starten..
en bij de eerste ruk... komt zo t trektouw mee lol :D

blijkbaar wel sterk, maar niet hitte resistent...
zijn de koorden normaliter daar tegen beschermd?
en waar haal ik dan 3-4mm dik correct spul

Ik zou eens kijken bij een Welkoop oid. 't trekkoord van een grasmaaier of bosmaaier zullen ze daar wel moeten hebben.

Back