Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Slash is denk ik de meest verkochte offroad auto en niet zonder reden, gewoon heel degelijke auto. Qua looks niet mijn auto, anders had ik een slash gedaan ...

De 4x4 stampede dan?
Dat is vrijwel hetzelfde chassis, alleen iets korter.

Bedankt voor de input, nogmaals! Wat is trouwens jullie ervaring met de brushless YellowRC racers? Op de doos staat 55 km/h, ik kom alleen niet verder dan 49,5 km/h met standaard tandwielen en banden. Of worden dat soort snelheden altijd overdreven door de fabrikant?
Bijna 50 met een yellow RC is best goed! Alles moet optimaal zijn voor die topsnelheid te halen. Zorg dat alles netjes schoon en gesmeerd is en gebruik een goede verse lipo.
Wat gebruik je om de snelheid te bepalen?

Bijna 50 met een yellow RC is best goed! Alles moet optimaal zijn voor die topsnelheid te halen. Zorg dat alles netjes schoon en gesmeerd is en gebruik een goede verse lipo.
Wat gebruik je om de snelheid te bepalen?

Met behulp van klittenband druk ik mijn telefoon op de wagen. Is natuurlijk wel weer een extra 120 gram die dan meegesleept moet worden! Ik heb gisteravond de wagen goed schoongemaakt, wat nieuw vet in de differentieel en de tranmissiebox, echter nog steeds 49,5 km/h haha. De lipo is nog in goede conditie, de interne weerstand is 7 mOhm per cel. Wel zijn de banden aardig versleten, nieuwe zijn onderweg!

Met behulp van klittenband druk ik mijn telefoon op de wagen. Is natuurlijk wel weer een extra 120 gram die dan meegesleept moet worden! Ik heb gisteravond de wagen goed schoongemaakt, wat nieuw vet in de differentieel en de tranmissiebox, echter nog steeds 49,5 km/h haha. De lipo is nog in goede conditie, de interne weerstand is 7 mOhm per cel. Wel zijn de banden aardig versleten, nieuwe zijn onderweg!
Ik heb de upgrade lipo voor een beetje extra bite!

Bijlagen

• 14495121799251076229834.jpg
    14495121799251076229834.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 220
Die heb ik ook ja. De standaard accu is niet veel soeps, na 10 minuten rijden begint mijn verklikker al te piepen dat hij leeg begint te raken!

Ik heb de wielen voor de Rock Racer besteld. Iets groter dan standaard Street Racer banden, kom ik net boven de heilige 50 km/h uit :)

Laatst bewerkt:
Versleten banden kost ook iets snelheid inderdaad.
En die 120 gram is op een 1:12 auto best veel denk ik?

Hij weegt denk iets meer dan 1 kg, dus 120 gram is dan aanzienlijk. Ben benieuwd wat de iets grotere banden (95 mm ipv 85 mm) met de topsnelheid doen!

Bedankt voor de tip! De Rock Racer heeft de brushed motor, dus dan zal het sowieso minder snel slijten lijkt mij? Het valt mij wel op dat mijn banden vooral aan de binnenzijde slijten, ik zal de wielhoek eens aanpassen!

Ik denk dat je als je van 85mm band naar 95mm gaat, wel erg moet gaan letten op temperaturen. Aandrijving wordt een stuk meer belast.

Daar zat ik zelf ook al aan te denken ja. Helaas zit de motor goed verstopt in het frame :( Volgens mij heeft de wagen wel een beveiliging ingebouwd als hij te warm wordt!

Ik heb de banden nog niet, dus misschien zie ik er nog vanaf! Heb van eBay nog andere banden besteld die 88 mm zijn, dat zal weinig problemen opleveren!

De grotere banden zijn binnen gekomen. Ik ga het vanavond eens voorzichtig uitproberen!

Het is gisteravond gelukt! Een top gemeten van 53,1 km/h! Dit wel met iets grotere banden. Ik heb nog geen problemen geconstateerd met de temperatuurbescherming. Wel hadden de nieuwe bandjes nog niet zo'n goede grip op nat wegdek, en stond ik meer achterstevoren dan dat ik vooruit reed haha.

Wat me wel opviel is dat de wagen soms gekke stuurbewegingen maakt, op nat wegdek met legere accu. Misschien dat de gyro het dan niet zo goed meer trekt?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik vroeg me af of je de snelheid verhoogd met wat grotere bandjes en een grotere Lipo op mijn yellow rc rock racer. Heb namelijk hier gelezen dat het wel helpen met grotere bandjes? graag jullie reacties hierop!

Je kan inderdaad iets grotere wielen monteren. Ik heb zelf de Rock Racer banden op mijn Street Racer gezet. Deze banden zijn een cm groter in diameter, de topsnelheid ligt dan ook 4/5 km/h hoger. Let er wel op dat de motor en aandrijving het wat zwaarder krijgen!

Back