Yellow RC Racer series (Rock Racer)

dat stukje heb ik idd al van voor tot achter doorgespit;)

maar de C waarde staat er bij deze yellow rc accu's niet op en was benieuwd of ik nog iets van de 70 minuten af kon snoepen :kwijl:
 
in feite wel ja, maar ik heb nu al een paar keer gehad dat ik hem leeg reed tot de cut-off van 6,95V en vervolgens werd er in 70 minuten 1600 mA erbij in gepropt .:hammer:

maar dit is al voldoende vooruitgang tov de druppelaad-tijden, was gewoon benieuwd naar de maximale laad-C van dit soort lipo's
 
De standaard 850 mAh lipo scoort trouwens nog geen 600 mAh na tot diezelfde cut-off leeg te zijn gereden :(
En?, Het wil niet zeggen dat je telkens bij dezelfde "cut-off" spanning je bij het laden hetzelfde Mah laad , je hebt ook te maken met laadverliezen bv. dmv warmte , ook kan er 1 cel eerder bij de Cut-off spanning geraken dan de ander ,de lader kan ook een meetfout hebben tijdens het laden netzoals de ESC , ect ect .
Dus te veel variable ....
 
oké, dat zal uiteraard verschillen maar de 1500 mAh lipo scoort wel keer op keer tussen de 1590 en 1620 mA per lading.

maar is gewoon eens interessant om dingen te vergelijken die je met de standaard druppellader niet ziet
 
Hallo,
In de Street Racer van mijn zoontje zijn de kleine tandwieltjes van de diff een slecht geworden. Komt waarschijnlijk door dat hij een tijdje in los zand aan het rijden geweest is. Dan krijgt de diff nog al wat te verduren. Wordt niet aangeraden lees ik hier in dit forum. Beter om maar gewoon op harde ondergrond te rijden.
Volgens mij zijn er geen metalen reserve onderdelen of zo voor die kleine tandwieltjes, toch? Ik moet waarschijnlijk gewoon het onderdeel YEL12011 hebben met al die tandwielen?
En kan ik er gelijk ook maar beter een slipper gear op zetten. Die YEL12228 van de brushless past ook gewoon op de brushed versie?

Heb ook al een keer de verbinding tussen achteras en body kapot gehad (YEL12006). Er is nog wel eens wat mee. Maar als ik dit forum zo lees is dat niet zo dat Yellow RC nu een slechte auto is. Andere merken heb je net zo goed dat soort ongelukken mee?

Dank voor advies,
Jaap
 
Hoi Jaap,

Toen ik mijn Street Racer net had heb ik ook een keer de tandwieltjes in het diff kapot gehad. Ze zijn inderdaad van plastic, wat mij ook verbaasde. Toen ik de nieuwe gemonteerd heb, heb ik er flink veel vet in gedaan. Dat leek in eerste instantie niet zo te zijn, dus misschien ook de reden dat de oude snel gesneuveld zijn. De YEL12011 is overigens het goede onderdeel. Voor zover ik weet kan je de slipper clutch van de brushless versie overzetten.

Met betrekking tot je laatste vraag. Zelf heb ik ook een Traxxas Rustler, deze is wel wat steviger dan de YellowRC. Echter ook deze kan stuk, heb hem een keer met 50 km/h tegen een paatlje geparkeerd en toen lag de hele linker voorwielophanging aan gort. De Traxxas is dan ook een stuk duurder, en daardoor ook wat steviger uitgevoerd. De YellowRC dien je toch met iets meer beleid te gebruiken om veel kapotte onderdelen te voorkomen. Het volgende is in een half jaar tijd, met veel gebruik, aan mijn YellowRC gesneuveld.

- Diff tandwielen
- Vooras waar wiel op zit
- Ophanging linkervoorwiel (botsing met muurtje)
- Bevestiging waar de kap op gemonteerd zit, ging stuk nadat het wagentje over de kop sloeg
- Rechter achterwielophanging na een botsing met de Rustler
- Preventief vervangen, de achterassen waar de wielen op zitten. Hier kwam wat speling op.

Ik moet zeggen dat het knutselen en het repareren voor mij een deel van de hobby is. De onderdelen kosten de wereld ook niet. Hiervoor reed ik motor en als je daar wel eens iets kapot aan had was je honderden euro's verder voor het weer werkte!

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groet,

Mark
 
Ga de diff van de yellowrc wagen shimmen.
Dat hebben ze met de brusless versie ook gedaan.
En de sliper gear pas er ook op je oude spur kun je ook blijven gebruiken.
Alleen moet je het gat rond boren van de spur.
In het ring van de slipper zit nu de 1/2 maan voor de as.
En die stel je in met vastdraaien van de veer tussen de spur en de ring met het moertje.
 
Laatst bewerkt:
Heb de slipper gear er op zitten. Eerst tandwiel er op, daarna zo'n bruine ring en de metalen ring en dan veer en moer. Asje is maar net lang genoeg om de moer er op te kunnen krijgen. Met de hand kan ik hem niet laten slippen in ieder geval. LIjkt me behoorlijk kracht op te moeten komen voordat hij slipt.
Verder de diff tandwielen vervangen, loopt weer als een zonnetje.

Maar... helaas, 1 salto en de achteras ligt er weer af :-(. Tweede keer al.
Zie foto in bijlage.
Dat zou een metalen onderdeel moeten zijn.
Voor de vooras hebben ze dat wel (YEL12214).

Iemand nog ideeën hoe dat sterker te maken?
 

Bijlagen

  • WP_20160927_001.jpg
    WP_20160927_001.jpg
    280,3 KB · Weergaven: 253
Hm, interessant. Zal het eens proberen. Kan nooit kwaad (eerst met de kapotte uitproberen).
Daar was ik zelf nooit opgekomen :)
 
Hoi allemaal. Ik wil mijn 1:12 brushed rock racer looks overbouwen naar mijn 1:12 brushless dune racer. Dus de wieltjes en body omgooien eigenlijk. past dat en hoe zijn de ervaringen?
 
Ik weet wel wat bij verschillende modellen een ander pinion tandwiel gebruik wordt, om te compenseren voor de verschillende maat wielen. Hou daar dus rekening mee :)
 
Hoi allemaal. Ik wil mijn 1:12 brushed rock racer looks overbouwen naar mijn 1:12 brushless dune racer. Dus de wieltjes en body omgooien eigenlijk. past dat en hoe zijn de ervaringen?
Op zich zijn alle parts hetzelfde, dus ik zie geen issues. Wellicht idd de pinion FF in de gaten houden
 
Gelukt! Gewoon een kwestie van de draagset van de body omzetten van de ene naar de andere auto.

Volgende aanpassing wordt Fpv.
 
Hallo ik ben nieuw hier en heb net alle 35 pagina's door zitten lezen over Yellow RC om te zien of iemand het zelfde probleem heeft als ik met mijn Rock Racer

Deze heeft namelijk het volgende probleem...….als ik de auto aanzet gaat deze zomaar uit het niets vol aan de haal volledig oncontroleerbaar.
Toen ik em net had deed die dit af en toe, maar nu elke keer als ik de auto aanzet.....ook als de handzender uit is.
Dacht eerst aan storingen in mijn omgeving, maar het probleem doet zich voor op verschillende locaties op in de provincie

Kent iemand dit probleem????

Groet Gertjan
 
Hallo ik ben nieuw hier en heb net alle 35 pagina's door zitten lezen over Yellow RC om te zien of iemand het zelfde probleem heeft als ik met mijn Rock Racer

Deze heeft namelijk het volgende probleem...….als ik de auto aanzet gaat deze zomaar uit het niets vol aan de haal volledig oncontroleerbaar.
Toen ik em net had deed die dit af en toe, maar nu elke keer als ik de auto aanzet.....ook als de handzender uit is.
Dacht eerst aan storingen in mijn omgeving, maar het probleem doet zich voor op verschillende locaties op in de provincie

Kent iemand dit probleem????

Groet Gertjan
Klinkt niet bekend. Heb je de brushless of brushed versie?

Advies, voor je hem aan zet, houd me met de wielen van de grond.... [emoji6]

Sent from my moto g(6) plus using Modelbouwforum.nl mobile app
 
Thnx Scrap voor de tip, leg em nu idd op de kop met de wielen naar boven op de werkbank.
Na 1 keer erachteraan rennen en de auto onder een struik vandaan halen waar deze zich aan het ingraven was en 2 grote stralen zand in m'n snuffert spoot ben ik wijzer geworden.

Brushed of brushless geen idee eigenlijk hoe kan ik dat zien???
Wel meer gelezen over brushed en brushless…….geen idee wat het precies is......
 
Thnx Scrap voor de tip, leg em nu idd op de kop met de wielen naar boven op de werkbank.
Na 1 keer erachteraan rennen en de auto onder een struik vandaan halen waar deze zich aan het ingraven was en 2 grote stralen zand in m'n snuffert spoot ben ik wijzer geworden.

Brushed of brushless geen idee eigenlijk hoe kan ik dat zien???
Wel meer gelezen over brushed en brushless…….geen idee wat het precies is......
Brushless heeft 3 stekkers naar de motor, brushed 2. Ik heb de brushed variant iig.
Wat je omschrijft klinkt als een probleem met de regelaar die van slag is, maar ontvanger en regelaar is bij mij 1 stukje hardware, geen idee hoe dit bij brushless is.
Mocht je het weet meemaken, ben ik benieuwd of het stuur het wel doet. Mocht dit zo zijn, dan is het een regelaar issue. Doet het stuur het niet een probleem met de ontvanger en/of zender. Wellicht nieuwe batterijen in zender?

Sent from my moto g(6) plus using Modelbouwforum.nl mobile app
 
Back
Top