Yep 120hv regelaar

Often duplicated, never imitated ;)

Ben er wel zeker van dat dit dan wel veruit de beste CHINESE cheapo regelaar is, echter als je op grote toestellen goedkope kloontjes moet steken omdat je anders de prijs niet rond krijgt, blijf je er beter van weg. Die toestellen zijn te gevaarlijk om met 'experimentele' servo's en ESC's te gaan vliegen. Ik zou het niet op men geweten willen hebben dat ik iemand verwond met een 700 omdat ik niet meteen een goede regelaar wou kopen.

Wat een onzin zeg. Alsof een merk regelaar er niet uit kan fikken. Servo moet je niet op bezuinigen maar een hk regelaar is absoluut niet gevaarlijk. Zonder regelaar is die heli niets gevaarlijker. Ik ga alleen maar voor hk regelaren want heb al genoeg dure regelaren spontaan zien opbranden na eerst 100 vluchten zonder probelemen. Hk regelaren ook trouwens maar daarvan koop je 3 voor de prijs van 1 merk regelaar.

Wat een ander vind is onzin? Jouw bijdrage niet?
Vlieg er lekker mee en als het voor jou voldoende is dan geluk ermee.

Chinese kopie=geld verdienen op de investering van anderen,cheapo parts,cheapo personeel,geen belasting en veel omzet maken...
Goed materiaal betaald zich terug door betrouwbaarheid...en ik durf te stellen dat de YGE één van de meeste betrouwbare regelaars maakt op dit moment en een service geeft die gewoon zeer goed te noemen is. De YEP is gewoon een schaamteloze kopie met el cheapo parts die de firmware van de eerste versie 120hv regelaars gebruikt,en dat weet ik zeker! Gewoon op je heli knopen en vliegen, gaat het goed dan laat het weten...andersom ook. Oja sunrise regelaars komen van de zelfde kloonking.

Komt helemaal goed. De tijd laat het zien..kwaliteit overwint altijd!

Komt helemaal goed. De tijd laat het zien..kwaliteit overwint altijd!

Onzin... Ik ben t met tadango eens, ik heb al genoeg kontroniks opgerookt en stukgevlogen, dan haal ik liever elk half jaar n nieuwe hk esc als dat ook goed werkt.

Ben t er wel mee eens dat de dure dingen vaak meer service bieden en je n beter ontwerp esc hebt dan maar als ie vervolgens alsnog met 8 blinkjes uit de lucht komt vallen stap ik heel snel over naar de cheapo dingen. Daarbij, n heli is autoroteerbaar he....

Volgens mij heb jij nog steeds 3 duitse el cheapo's op je heli's toch.....
Iedereen moet maar gewoon doen wat hem goed lijkt :thumbup:

Volgens mij heb jij nog steeds 3 duitse el cheapo's op je heli's toch.....
Iedereen moet maar gewoon doen wat hem goed lijkt :thumbup:

Klopt. resale value is gewoon weinig en ik heb ze toch al liggen.. That said, ik vlieg nu met hobbyking motoren van 55 euro....

Maar bijv iwan, die is na 5 vluchten met zijn hex al overgestapt op n YGE met Vbar gov omdat zn kontronik plop deed.;)

Onzin... Ik ben t met tadango eens, ik heb al genoeg kontroniks opgerookt en stukgevlogen, dan haal ik liever elk half jaar n nieuwe hk esc als dat ook goed werkt.

Ben t er wel mee eens dat de dure dingen vaak meer service bieden en je n beter ontwerp esc hebt dan maar als ie vervolgens alsnog met 8 blinkjes uit de lucht komt vallen stap ik heel snel over naar de cheapo dingen. Daarbij, n heli is autoroteerbaar he....

Als dat zo is koopt straks niemand geen dure kwaliteits motor meer of regelaar...en stappen we allemaal over op hk spul...ik geloof er geen bal van!!

Dat spul is echt niet vergelijkbaar..alle waar is naar zijn geld dat is altijd zo geweest en zal altijd zo
Blijven iig met de meeste dingen.

Ik denk dat HK z'en producten meer omzet krijgen omdat het een beetje economische crisis is . Zie dat bij ons in de club ook.:oops:

Als dat zo is koopt straks niemand geen dure kwaliteits motor meer of regelaar...en stappen we allemaal over op hk spul...ik geloof er geen bal van!!

Dat spul is echt niet vergelijkbaar..alle waar is naar zijn geld dat is altijd zo geweest en zal altijd zo
Blijven iig met de meeste dingen.

Dan geloof je het toch niet :) Hk spul gaat ook stuk hoor, alleen kost dat minder om te vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar bij mij gaat er niks stuk ... dus als dat bij jouw wel het geval is, misschien doe je dan toch iets niet goed. Volgens mij ben je dan uiteindelijk net zoveel kwijt plus dat je je heli ook nog eens riskeerd.
Zo zie ik het teminste, maar ieder zijn ding!

Zijt maar zeker dat veel spul in de modelbouwwereld ook overpriced is dat het gewoon niet meer net is. Ik heb mij alleszins de 45a yep gekocht, vergeleken met de align esc die ik nu heb kan het toch niet veel slechter vermoed ik.

Nou het is inmiddels al weer een hele tijd geleden dat ik over de yep 120 hv ben begonnen.

en ik heb er toch een week geleden besteld voor 66 euro incl verzendeing en nee geen douane kosten.

gister de regelaar binnen gehad bij het doosje openen zag ik een esc liggen nou daar kan je niet omheen.

maar ik heb de esc even goed bekeken en een orginele yge op google er bij gezocht en ben de regelaars eens gaan vergelijken met elkaar.De layout van de esc's zijn presies het zelfde.
de condesatoren zijn het zelfde,63v390uf. De fets heb ik vergeleken met de orginele deze zijn ook het zelfde.Deze zitten op de yep fdb045an
img20121106wa0010.jpg

img20121106wa0011.jpg

img20121107wa0001.jpg

De laatste foto is na het verwijderen van de aluplaat ivm niet passen kap.

morgen ga ik samen met 3dfresh de yep 120 hv instellen (progkaarten waren uitverkocht)

dus zal nog even een verslag doen hoe deze esc vliegt.

hij komt om me fusion50.

Waar besteld iedereen deze zo goedkoop? Ik wil er ook wel eentje om te experimenteren!
Hobbyking YEP 120A HV (4~14S) Brushless Speed Controller (OPTO)

Daarbij wil ik aangeven dat ik er 2 gebruik op de logo's 500 ,1 x de 80 amp en 1 x de 100 amp versie.
Na stevig vliegen en gooien zijn de regelingen zo goed als koud , geen probleem bij mij , ik gebruik wel een backup pakket voor de bec.

De gov. is ook niet verkeerd er van , een heb ik met de v-stabi geregeld en een van de reeling zelf , bijde prima in uitvoering.
Hobbyking YEP 100A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller
Hobbyking YEP 80A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller

gewoon ter info.

gegroet ;)

Back