Zegt die vent, daar doen we niet aan mee...

Is goedkoop, duurkoop?

• Ik doe wat de verkoper zegt.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    181
Ik vind Q een prima zaak, zowel als in A als P.
Hoezo niets te vinden voor zelfbouw :?

Regelmatig op zaterdagochtend gesponsord door Q met koffie. :P

(Zolang we het sportief houden geen slotje wat mij betreft)

van mij hoeft er ook geen slotje op hoor vind het wel een mooie discussie en zolang iedereen gewoon met goede punten de bal terug kaatst vind ik het wel leuk. ow trouwens als je eens in pijnacker bent ik ben die jongenman van tegen de 2m aan:P

mvg jarno

Ha, das een Topmoderator :thumbsup:

Ik vind het wel een interessante discussie, dus waarom niet idd. En gezelligheid is ook op het forum een 1e levensbehoefte natuurlijk :D.

Daarnaast: 2 jaar garantie is gewoon wettelijk vastgelegd, dus ook op Servo's. Werkt niet--> pech MAG dus domweg niet volgens de wet. Webwinkels komen daarmee weg, omdat de verzendkosten voor die garantie al ongeveer de productkosten zouden zijn, dus klanten accepteren dat. Als jij echter een boze klant aan de balie hebt staan, is dat allemaal wat lastiger en wordt je vak er ook niet leuker op.

Die klopt idd wel ja. Ik haal die servootjes nu voor zo'n 6 euro uit hongkong. helemaal goedkoop, maar ik ga idd niet terugsturen als hij kapot is. Ik kan er namelijk nog 3 slopen voor het duurder is dan een "gewoon merk".
TOCH heb ik al vaak genoeg zeer goede verhalen gehoord over webshops. RCtechnics bijvoorbeeld kan je gewoon mailen met al je vragen, en meestal heb je in een dag een goed antwoord terug. Verder kan je ook hulp met afstellen en dergelijke hier op het forum EN op meetings krijgen.
Zelfs enkele webshops uit hongkong enzo hebben goede service. ze mailen in een dag terug en als je iets defects opgestuurd krijgt, moet je ff een fotootje maken en sturen ze vaak zonder problemen een nieuwe op.

Ik heb met Quartel ook niet echt dé ideale start gemaakt eerlijk gezegd. Toen ik wilde beginnen zeiden ze daar dat ik moest beginnen met een benzine trainer (hoogdekker). later zou je dan verder kunnen met 1 met rolroeren. Dan moest ik ook eerst les gaan nemen op een club en het zou rond de 1000 gulden kosten om te starten... Tsja dat had ik nog lang niet natuurlijk en mijn ouders gingen echt niet sponsoren. De dichtsbijzijnde club was ook zoetermeer en om nou met een grote benzinekist met assesoires ±1,5 uur te gaan fietsen om ff te vliegen vond ik ook niet echt geweldig.

Daarna heb ik tegen het advies in een skysport 4 gekocht een een balsa houtbouwdoos van een zwever gekocht. Dat leek me heel leuk, lekker bouwen. Toen kreeg ik echter al te horen dat eigenlijk niemand meer iets zelf bouwde.... Ik ben er vrolijk mee gestart, heb mezelf leren vliegen en heb geen 1 model meer gekocht. Alles zelf gemaakt. OK, dan denk je natuurlijk ook, die heeft een goeie afwijking! Klopt ;), maar goed, zodra ik dit forum ontdekte merkte ik al snel dat de wereld ietsje groter is dan ARF en DAT leer je niet zo snel bij bijvoorbeeld Quartel. Vandaar dus.

Pff. wat een verhaal. Lijkt wel psychotherapie :D, maar het lucht wel lekker op :)

ow trouwens als je eens in pijnacker bent ik ben die jongenman van tegen de 2m aan:P

Oh ja, ik kom er nog heeel af en toe...
Ik ben die debiel die carbon strips voor een DLG wilde hebben en toen mocht gaan uitleggen wat DLG eigenlijk was... Waarna al snel de opmerking kwam: Daar heb je toch een lier voor... Of zet er een goede motor in...
Tsja.....

2 m? hhm, zou ik toch moeten kunnen onthouden ;)

ik snap inderdaad je punt maar dat is wat ons het beste dunkt en wat de ervaringen zijn zo raden we in deze tijd bijvoorbeeld iedereen eerst aan simulator te gaan vliegen. en er zijn op de aan ons aangeboden vliegtuigen ongeveer 2 op de 100 zelfbouw en wij leveren natuurlijk wat de klant wil als u echt iets speciaals wilt dan kunnen we dat ook leveren alleen vinden wij het zonde als zoiets moois niet gekocht word en licht te vergelen in de schappen omdat niemand tijd heeft om zelf te bouwen. en dat mensen niet graag meer zelf bouwen bewijst wel de verkoop van de kyosho calmato´s dunkt me. en ik zweer het je wij hebben ook goedkope gws servo´s van een tientje. maar ik ben er zelf ook achter gekomen dat ik met servos van een goed merk en alle dingen erop en eraan gewoon veel beter presteren nooit falen en gewoon zoveel langer meegaan. en er is niet altijd een meeting;) en het is soms gewoon makkelijker als iemand het je even voordoet en laat zien hoe alles werkt. en dat je vragen kan stellen en direct antwoord krijgt op je vragen. ik was daar niet bij geloof ik jammer genoeg :o en ik als autotjes man zou graag weten wat dlg eigenlijk is :roll: dit klinkt misschien alsof we niet de kennis in huis hebben maar we hebben rob en die zal ongetwijfeld hebben geweten wat het was die draait al 30 jaar mee in de modelbouw.

mvg jarno

mvg jarno

maar we hebben rob en die zal ongetwijfeld hebben geweten wat het was die draait al 30 jaar mee in de modelbouw

Das gelijk volgens mij ook 1 van de problemen (voor mij). Van sommige dingen weet hij idd achterlijk veel (uit z'n hoofd!), das natuurlijk top, maar juist vaak voor de nieuwere dingen ben je dan niet aan het goede adres zegmaar. Dan krijg je advies in de trand van: Dat doen we altijd al zo en zo werkt het, punt. Tsja, zoals ik dat al vaker heb vermeld hier. Als iedereen zo is, wordt er nooit iets nieuws uitgevonden en zouden we nog steeds in het stenen tijdperk leven zegmaar.

ik als autotjes man zou graag weten wat dlg eigenlijk is
Lees dit SubForum eens door :D, dan weet je het meteen! ;)

en ik zweer het je wij hebben ook goedkope gws servo´s van een tientje
Dat geloof ik best, maar die krijg je (ik) dus niet aangeboden als je (ik) om een goedkope servo vraagt. Net als bijvoorbeeld de Fietsbel en dergelijke.

Ik ben heel toevallig recent in de vestiging Pijnacker geweest, voor een nieuwe minimag (oude total loss niet door vliegen maar door iemand die er midden bovenop ging staan).. ben geholpen door een wat kleinere jongen die te kleine schoenen gekocht had (z'n voeten deden zeer). Werkt urlien daar trouwens? Stond een meisje achter de balie en op de terugweg bedacht ik mij dat dat best eens zo zou kunnen zijn.

Anyways, niet relevant.. Quartel is toch ook webshop? Geen slechte ervaringen met quartel wmb.

Wat betreft de hierboven vermeldde 'slechte ervaringen'.. tsja.. kan me er niet helemaal in vinden. Het aanschaffen van een brandstoftrainer zonder rolroeren (Taxi II, Charter), rekening houden met toch wel 1000 gulden aan kosten, lid worden van een club.. op zich een goed advies voor iemand die brandstof wil gaan vliegen. Je wil de vliegers die zo begonnen zijn de kost niet geven, denk ik.

Als je 1000 man in je winkel krijgt met de vraag 'hoe zit dat als ik wil beginnen' is het antwoord wat hierboven staat in 900 van de gevallen het enige juiste antwoord. Dat moet je ook in je achterhoofd houden als je een winkelier wat vraagt; die winkelier kent jou niet, kent je ervaring niet, weet niet wat jij weet, enzovoort. Wat die winkelier doet is het antwoord geven waarmee hij/zij in de meeste gevallen veilig zal zitten.

Wat betreft zelf bouwen: hetzelfde verhaal. ARF is tegenwoordig domweg goedkoper en makkelijker, dus het gros der mensen wil ARF/RTF.

Het is een gevalletje communicatie.. als je bij quartel binnenloopt en zegt:

"ik ben een beginner. Het helemaal zelf bouwen van een vliegtuig lijkt me leuk, leuker dan een ARF. De vliegclub zit te ver weg, dus ik ga sowieso wildvliegen (of in eigen weiland oid), wat moet ik doen?"

Dan durf ik te wedden dat ze met een ander, meer bij jou passend advies komen. Communicatie is tweerichtingsverkeer.. als jij een compleet verkeerd antwoord krijgt, moet je je ook afvragen of de vraag misschien niet helemaal goed was ;)

Overigens, wat betreft GWS servo's van een tientje.. ik was er dus en had een kleine servo nodig, mooi dat die nooit ter sprake zijn gekomen? Het enige wat er in die maat was, was de Diamond D60 a € 24,50.. alternatieven waren er niet..

Hallol, hallo,

Even terug naar het begin, en aan hakend aan dit stukje van nu.
Ik merk dus hier ook dat de winkelier graag kwaliteit verkoopt met spullen waar hij achter staat, ok. Ik wil echter ook mijn dingetjes proberen. Ik vraag niet m garantie en reserveonderdelen bij een servooitje van onder de 10 euro. Als ie het niet doet dan wel, maar anders niet. Voor de winkelier zou dit dus geen probleem hoeven tezijn,logistiek gezien.
Je moet het wel duidelijk maken aan de klant.

winkeliers zijn vaak ook echte enthousiastelingen met veel kennis. Maar nu kom ik met iets wat ik wil proberen ,iets nieuws, en dat vormt dus een probleem, er is geen connectie. Ik merk, zo als wij het doen is het goed.

Ik ben van mening dat alle nieuwe dingen positieve nevenzaken afwerpen, ook voor de winkelier asl hij feeling houdt.

Waarom niet inspelen op die specifieke vraag.
Kijk naar dit forum, de mensen, de vliegtuigen. Eris een nieuwe site, een nieuwe klasse die aan het groeien is, dus een potientiele afzetmarkt. Die mensen halen hun spullen soms uit landen als Amerika, tja ...

Ik wil geen winkelier afkraken of in een kwaad daglicht zetten.

gr eric.

Verkijk je niet op het totaalvolume van de markt; zo groot is die markt niet.. zeker niet als je het over de hele kleine dingetjes (depron etc) gaat praten.. hoeveel mensen zullen er nu in NL zijn die daarmee vliegen? 100 maximaal? Die mensen zijn ook nog gewend om zaken cheap-ass ergens vandaan te toveren, die willen helemaal niet een reguliere winkel inlopen en iets kant-en-klaar kopen, min of meer.

Als je daar als winkelier op in moet gaan springen, zit je voor je het weet met een voorraad vol met spullen die ooit bij een klein groepje een rage zijn geweest, maar die niemand bij jou gekocht heeft omdat ze het elders toch goedkoper konden krijgen.

Ik bedoel, een servo voor 6 euro uit japan laten komen oid.. daar kan een winkelier moeilijk tegenop, laat staan op zo'n manier dat hij/zij er ook nog iets aan overhoudt..

Maar die lowbudget-servo's zijn er dus wel. Ik zou ze in niets anders zetten dan in de lichte & goedkope modellen maar dat geldt voor de al dit soort servo's.

Speedsweets zei:
Hallol, hallo,

Even terug naar het begin, en aan hakend aan dit stukje van nu.
Ik merk dus hier ook dat de winkelier graag kwaliteit verkoopt met spullen waar hij achter staat, ok. Ik wil echter ook mijn dingetjes proberen. Ik vraag niet m garantie en reserveonderdelen bij een servooitje van onder de 10 euro. Als ie het niet doet dan wel, maar anders niet. Voor de winkelier zou dit dus geen probleem hoeven tezijn,logistiek gezien.
Je moet het wel duidelijk maken aan de klant.

winkeliers zijn vaak ook echte enthousiastelingen met veel kennis. Maar nu kom ik met iets wat ik wil proberen ,iets nieuws, en dat vormt dus een probleem, er is geen connectie. Ik merk, zo als wij het doen is het goed.

Ik ben van mening dat alle nieuwe dingen positieve nevenzaken afwerpen, ook voor de winkelier asl hij feeling houdt.

Waarom niet inspelen op die specifieke vraag.
Kijk naar dit forum, de mensen, de vliegtuigen. Eris een nieuwe site, een nieuwe klasse die aan het groeien is, dus een potientiele afzetmarkt. Die mensen halen hun spullen soms uit landen als Amerika, tja ...

Ik wil geen winkelier afkraken of in een kwaad daglicht zetten.

gr eric.

vind ik leuk dat je dit zegt en ik ben het ook grotendeels met je eens. maar het lastige is om feeling te behouden als je alleen nog maar dingen leest en soms van klanten hoort. een groot deel van de verkopers doet erg ze best maar hebben weinig tijd om veel aan modelbouw te doen. in mijn geval ik rijd wedstrijden 1 op 10 onroad waar ze toch wel een beetje achterliepen heb ik hen gewoon de ogen even geopend en laten zien hoe dat er nu weer aan toe gaat. daarom zijn we ook erg blij dat we nu weer sander hebben die zelf ook fanatiek vliegt zodat hij ons kan vertellen wat er speelt. en die kleine jongen is pascal neem het hem niet kwalijk maar hij werkt er pas heel kort en hij moet het echt nog leren. en er werken eigenlijk geen vrouwen bij ons in de verkoop :( 8) en ik moet gewoon zeggen dat alle takken van modelbouw razendsnel ontwikkelen daarom is het ook gewoon moeilijk om alles bij te houden.

mvg jarno

rs4evo3 zei:
en die kleine jongen is pascal neem het hem niet kwalijk maar hij werkt er pas heel kort en hij moet het echt nog leren. en er werken eigenlijk geen vrouwen bij ons in de verkoop :( 8) en ik moet gewoon zeggen dat alle takken van modelbouw razendsnel ontwikkelen daarom is het ook gewoon moeilijk om alles bij te houden.

mvg jarno

Oh maar Pascal deed het prima hoor.. ik ben met de juiste spullen vertrokken en het was gezellig.. alleen die 10 euro GWS servo's heeft ie voor me achtergehouden :P

Geen vrouwen in de verkoop? Wie was dat meiske achter de balie dan? Te oordelen op de foto's die ik hier ooit gezien heb, leek ze op Urlien, vandaar dat ik het vroeg..

kunt u haar misschien nader beschrijven en was je er om half 9? als u er vroeg was dan zou het mandy geweest kunnen zijn. ,aar die werkt normaal gezien in de vesteging veenendaal. verder mag u altijd gezellig een bakkie komen doen;) is trouwens hlg en dlg nou de sport(ja in dit geval echt sport) om je vliegtuig zo ver weg te werpen? en dat de vlucht verder eigenlijk als een zwever verloopt?

mvg jarno

Maar goed heb m'n antwoord al dus, en nu ik de foto's van Urlien weer zag, kwam ik al tot de conclusie dat het iemand anders was.. zo belangrijk was het ook niet, was gewoon interesse want wel geinig als je zo iemand tegenkomt.

Oh ja, urlien:
afb5247.jpg

Daar leek ze dus wel wat op..

en trouwens nog even over dat iedere i-net shop goed gecontroleerd word dacht het niet ik een geval waar het gewoon om geld wit wassen gaat maar ik ga geen namen noemen. zeker als je de verkoopsprijzen van bepaalde producten ziet kan het gewoon niet anders aangezien ik zie dat er een afgerond bedrag boven de inkoopsprijs gevraagd word.

mvg jarno

rs4evo3 zei:
en trouwens nog even over dat iedere i-net shop goed gecontroleerd word dacht het niet ik een geval waar het gewoon om geld wit wassen gaat maar ik ga geen namen noemen. zeker als je de inkoops prijzen van bepaalde producten ziet kan het gewoon niet anders aangezien ik soms zie dat er een afgerond bedrag boven de inkoopsprijs gevraagd word.

mvg jarno

Witwassen heeft met BTW an sich niets te doen, en ik zeg niet dat ze goed gecontroleerd worden, maar wel dat ze wettelijk net zo verplicht zijn BTW af te dragen als wie dan ook..

Voor de rest.. ik zou voorzichtig zijn met dit soort uitspraken... tuurlijk, alles kan en uiteraard zullen er ook in de 'modelbouwsector' bedrijven zijn die niet alles 100% eerlijk doen, echter dat kun je niet baseren op hetgeen jij nu aangeeft. Misschien kopen die mensen elders in, of beter, of is het domweg een ander product.. alles kan.

Als jij een bepaalde omzet opgeeft bij de belastingdienst maar een niet passend BTW bedrag daarbij aangeeft, reken dan maar dat ze wel op bezoek zullen komen..

ik zal voor ik mensen boos maak of verkeerde dingen op me dak haal hier niet verder op ingaan. maar ik weet in iedergeval zeker dat dat niet het geval is.

mvg jarno

OK, kijk, das een nuttige discussie en kan natuurlijk ook eindigen in vaste standpunten tegen elkaar (zoals bij de BTW). Niks op tegen.

Verder ben ik dus nog steeds van mening dat er toch geen goedkope servo's worden verkocht bij Quartel. Dat ze er zijn zal best, maar verkocht worden ze dus niet, ook niet als je om goedkope servoos vraagt. (2 tegen 1 :D).

Daarnaast is het nu dus ook duidelijk geworden dat Urlien (jammergenoeg) niet in Pijnacker werkt en dat diegene misschien mandy is geweest :D. (leuke foto trouwens :) ).

Toch mooi hoe je met zo'n discussie je standpunt ff duidelijk mag maken. Iedereen die dit leest kan zo de voors en tegens lezen en zelf een beslissing nemen. Er zullen bijvoorbeeld idd genoeg lui hier nu naar kijken en zeggen: Wat zeurt die gast nou, ARF Rules (ofzo), ik koop lekker bij Quartel. En hop, iedereen weer blij :D.
Tot zover voor vandaag...

evert_ zei:
Weet er iemand hoe betrouwbaar de winkel 'RCtechnics' is ? En hoe lang duurt het voor je onderdelen in België aankomen ?

betrouwbaar en goeie service, 2 a 4 dagen na betalen in huis..
maar zoals sietse al zei, perba.com is ook een hele goeie winkel, en servos zijn er 50cent goedkoper :wink:

towerpro servo's bvb werken heel goed, maar persoonlijk vind ik ze niet zo geschikt voor 3d kistjes (veel uitslag, grote roeren) omdat de nulstelling niet zo goed is, en dat merk je wel in het vliegen..
bij mijn planckje anderzijds merk je hier totaal niks van! (normale roeren en uitslag)

Ik ben altijd zeer blij, dat ikzelf kan beoordelen of iets goed of slecht is (voor mij). Ál mijn elektronica (servo/motor/lipo's/ontvangers) bestel ik via internet.

Bij de winkel kom ik alleen nog maar om "klein" spul te halen. Soms zie ik iets leuks en koop ik dat in de winkel, laatst een Minimag gekocht bij Q in V (helaas stond mandy(?) niet achter de balie, toch eens vaker langs gaan ;) ).

Een Minimag zou ik nooit op Internet gekocht hebben, het was een gelegensheidsaankoop. Net als mijn FunJet eigenlijk.....

Back