zelf bedacht vrachtschip

full

is dit een beetje vergelijkbaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
@baggeraar, adobe photoshop bedoelt u? want die heb ik wel...

@rcboy, mwaa niet echt, ik wil er 2 roeren onder en zo op het eerste gezicht is die van mij ietsie langer... hoe zwaar is hij?

zoiets ja, dan gebruik je "crop" om het vlak aan te geven dat je wilt behouden, wat er buiten valt, snij je dan af.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo even een vraag over het algemeen?
ik hoop dat ik het mag vragen op jouw topic JW
is het mogelijk om meerdere motoren met regelaar op één accu aan te sluiten??????
zo ja hoe doe je dat?????????
alvast HEEL erg bedankt
gr vincent

@vincent,

Jahoor dat had ik in mijn allereerste schip ook, daar had ik 2 motoren op een regelaar aangesloten. De kabel uit de regelaar moet je dan splitsen naar 2 motoren. Die naar je accu kun je dan heel laten.

@stephan
ik bedoel bijvoorbeeld twee motoren en twee regelaars op één acccu aansluiten. want ik denk wat jij één regelaar voor twee motoren bedoelt??
zou je misschien de kabels uit je twee regelaars kunnen samen doen en dan naar één accu? het is de bedoeling om ze appart te bedienen. of zou dan je kracht minder geven?
gr vincent

Ok,

even mis-communicatie dan.

Ik heb in de stelsa 1 accu staan, hier staan 4 regelaars op (2 schroeven achterop en voor) dus ja dat kan ook. Het is niet nodig om voor iedere regelaar of wat dan ook een eigen aparte stroomvoorziening te geven.

Alles werkt op 6-12V (even algemeen gedacht) Hoeveel dingen je hiermee dus aansluit maakt niet uit, Maar net als wat Ad verteld, hoe meer aparaten hoe eerder een accu leeg is natuurlijk.

Ok,

even mis-communicatie dan.

Ik heb in de stelsa 1 accu staan, hier staan 4 regelaars op (2 schroeven achterop en voor) dus ja dat kan ook. Het is niet nodig om voor iedere regelaar of wat dan ook een eigen aparte stroomvoorziening te geven.

Alles werkt op 6-12V (even algemeen gedacht) Hoeveel dingen je hiermee dus aansluit maakt niet uit, Maar net als wat AD verteld, hoe meer aparaten hoe eerder een accu leeg is natuurlijk.

Niet alleen eerder leeg, bij hogere belastingen zal de spanning onder belasting ook wat verder inzakken. Maw, als je alle motoren tegelijk aan zet, kan het zijn dat de motoren langzamer draaien dan wanneer er maar eentje draait. Meestal weegt de extra stuwkracht van de motor die je erbij aanzet wel op tegen deze spanningsval, dus in de praktijk is het meestal geen probleem. Tenzij je de stroomsterkte die de accu kan leveren dan gaat overschrijden, dan zakt de spanning ineens erg snel in.

Dat klopt ook,

Zelf heb ik hier nog geen last van gehad, mja wie vaart er ook met een startaccu van een scooter, dat past niet over:P

oneindig dingen aansluiten doe ik ook niet, wat ik wel heb gedaan is een 6v accu erbij staan, en die alleen voor verlichting en de ontvanger. dan hou je ten alle tijden ontvangst.

Om weer terug te komen op Indoorvlieger. Teveel dingen trekken de stroom weg waneer alles tegelijk aanstaat.

@stephan, IK vaar met een (of eigenlijk ga varen) met een scooteraccu,

@vincent, sorry voor de late reactie maar natuurlijk mag dat!

@rc boy, die van mij is ongeladen ongeveer 10 kilo, beladen moet ik nog steeds even wegen...

en in het algemeen, ik wil in de boot graupnerspullen gaan doen, hoe het gaat met schroefas, cardanas, en de schroef weet ik nu... maar dan de vraag (waarschijnlijk moeten jullie dan het gewicht van een geladen boot weten) welke motor???
(het liefst dus van graupner) liever niet boven de 60 euro...

ohja, vandaag de cabine gespoten en de radarmast in elkaar gezet, helaas is het morgen en in het weekend te druk voor mn bootje (zoals gewoonlijk :() maarrr... er is weer een vakantie in zicht :)!

morgen ga ik nog naar mn opa, mn zender laten zien! de foto`s vond hij geweldig maar hij wilde hem live zien...
en nog wat berekeningen maken voor het gewicht om de toekomstige schroef onder water te houden als hij ongeladen is...

zaterdag zal ik wel tijd hebben om er fotos op te zetten,

vandaag alvast wat drijffoto`s...

Back