zelf bedacht vrachtschip

@SRS, GEWELDIG... ik bespreek het even met pa, ik wil er uiteindelijk een 12 kanaals indoen maar dit is inderdaad een schitterent begin!

Mooi gebaar. :D

Gebruikt Graupner alleen wel aansluitingen waar Futaba stekkers in passen? Bij oudere zenders wil het nog wel eens voor komen dat ieder merk zijn eigen systeem had, en een setje stekkers is bijna net zo duur als een goedkoop zendersetje...

12 kanaals? Welke functies had je dan allemaal in gedachten? Of reken je net als Graupner, elk kanaal dubbel? Zo noemen ze een 2 kanaals zender een D4, een 3 kanaals heeft een 6 in het type etc...

ik ga op die 12 kanalen (of dus 6 volgens u) de motor, roeren, boegschroef, verlichting, en misschien een werkende mast achter, ook een pompje dat er een figuurtje het dek kan schoonspuiten ;)

hier de nieuwe kajuit (hopenlijk niet weer naast elkaar...)

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja kzie et... ik klik op de button: afbeelding invoegen, zet de foto erin, zet de cursor onder de foto en dan doe ik de volgende...

k heb geen idee wat hij fout doet...

okay, zal ik even doen...

ik heb net even op de site van quartel gekeken waar de afstandbediening die ik uiteindelijk op de boot wil zetten, (GRAUPNER X-412 35MHz) daar is hij 115 euro en heeft hij 6 kanalen... dat is beter dan 12 ;)

@ stephan, ziet mijn oog hier de stelsa in werkelijkheid? (met een andere kleurstelling en naam dan natuurlijk...)

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan een 6kanaals kopen of een 8 kanaals,

zelf heb ik een Futaba F14 Navy met 8 kanaals zender. deze kan je "los" kopen
Maar je hebt ook een volledige set incl 2 goeie servo's.

PS: die winkel die je net noemde... heeft veel maar is vaak ook aan de prijzige kant ;)
kijk ook even ergens anders voor een prijs vergelijking

zender.

ik heb net even op de site van quartel gekeken waar de afstandbediening die ik uiteindelijk op de boot wil zetten, (GRAUPNER X-412 35MHz) daar is hij 115 euro en heeft hij 6 kanalen... dat is beter dan 12 ;)

Je moet wel op 40 MHz varen hoor,doen we allemaal.

Gr Theo.

okee, dan moet ik misschien even zoeken naar een 40 MHz... maar mn vorige bootje had er ook een met 35 MHz en deze zender werd me aangeboden door de winkelbediende zelf...

Als het goed is heeft de winkel in kwestie een aanbieding:
Een 2,4 GHz zender, deze is wel 4 kanaals, de ontvanger die er bij zit is 6 kanaals. Dit ding heb ik zelf liggen, en gisteren ingebouwd, hij functioneert heel best. En het is geen bijster duur ding.
Ik heb er 49 euro voor neer gelegd.
Het is geen startset, er zitten geen servo's bij, het is enkel een zender en een onvanger.

Wellicht kun je er iets mee...

Wat doe je dan fout
Staan weer naast elkaar hoor

ja kzie et... ik klik op de button: afbeelding invoegen, zet de foto erin, zet de cursor onder de foto en dan doe ik de volgende...

k heb geen idee wat hij fout doet...

je moet even 2x op enter drukken nadat je de foto hebt geplaatst ;)

Verder ziet het er allemaal goed uit !!

Ik zie de foto's wel onder elkaar.

Vind het vreemd dat het voor de ene wel en voor de andere niet zo is.

ligt aan je browser/ browser instellingen ;)

Ik denk het ook, hier met Firefox staan alle plaatjes netjes onder elkaar. Mogelijk dat ook de resolutie van het beeldscherm van degene die de pagina opent een rol speelt...

Een extra "enter" na elk plaatje kan natuurlijk geen kwaad, staat ook wat mooier. Misschien kan dan iedereen ze weer onder elkaar zien staan...

6 is niet beter dan 12, wat Graupner een 12 kanaals zender noemt, heet bij de meeste fabrikanten een 6 kanaals. Gelijk dus. Voor alleen varen is 2 (of 4 kanaals volgens Graupner) voldoende, maar inderdaad, een boegschroef is met een lang schip een must, en kun je dan niet apart bedienen. Je zou wel deze op hetzelfde kanaal als het roer kunnen aansluiten, zodat de boegschroef altijd meedraait met het roer. Maar meer kanalen is wel prettiger bij een boot met meer functies.

@JW,

Dat is eerder de Rebel geweest volgens mij. Zoja dan is dat zeker een inspiratie bron geweest, kwamen hem vaker tegen en vond dat echt een mooi schip. Uiteindelijk heb ik gebouwd wat ik mooi vond en van verschillende schepen een detail genomen en dat toegepast. Maar zoals ik al zei, de Rebel was een mooi voorbeeld van hoe ik het ongeveer wilde hebben.

Ik heb mijn schepen in ieder geval zonder tekening gebouwd. Wel hier en daar zelf dingen gemaakt als mal voor eventuele kopie (waar ik nu dus profijt van heb)

Back