zelf een graafmachine maken

• Topicstarter Topicstarter brandweermansam
  • Startdatum Startdatum
B

brandweermansam

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 14 jaar en sinds mijn 9e jaar
verslaafd aan modelbouw ik heb altijd van die plastic modellen gemaakt
maar nu wil ik eens wat anders maken ik dacht meteen aan een graafmachine.
het word gewoon een proefproject en hopelijk krijg ik hem afstandsbestuurbaar
ik maak hem geheel van messing en zink omdat dat makkelijk te solderen en te bewerken is
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Brandweermansam ;

Welk merk / type graafmachine ga jij bouwen ?
Heb je er een foto afbeelding van ?
Is het een graafmachine op rupsen of op banden ?

Laatst bewerkt:
Sow dat ziet er leuk uit zeker als je weet dat je nog maar 14 bent.
Blijf zo verder doen ziet er al top uit verheug me op meer.

mvg nvt

Het word wel een caterpillar graafmachine maar verder gewoon een eigen ontwerp dus geen bepaald type
er komen wel rupsen onder te zitten maar die bewaar ik tot het laatst ik heb juist de 2 armen aan elkaar gezet en het begin gemaakt aan het systeem waar de bak aan komt te hangen

full

full

Hallo Brandweersam,

Welkom op het MBF Truckerforum

Veel kijk en bouwplezier op het MBF Truckersforum

Leuk dat je een Caterpiller (rups)kraan gaat bouwen.

[mod]Tekst en foto's aangepast [/mod]

Hallo Brandweersam,

Even een tip :

Als je foto's plaatst wil je dan zo vriendelijk zijn om er tenminste 1 spatie tussen te plaatsen, maar ook tussen de tekst en de foto 1 spatie plaatsen, want anders komen foto's aan elkaar vast en naast elkaar te staan, waardoor het topic moeilijker te bekijken/te lezen.

weer een stukje verder met de giek:D

full

imand mischien nog tip of opmerkingen?

full

ja het leukste is als hij af is maar eerst nog maar zien of alles met de hydauliek enzo wil lukken (en of het geld niet op is want de hydrauliek is best wel prijzig zeg maar gerust heel, heel, heel duur:()

ja het leukste is als hij af is maar eerst nog maar zien of alles met de hydauliek enzo wil lukken (en of het geld niet op is want de hydrauliek is best wel prijzig zeg maar gerust heel, heel, heel duur:()
Wat je maakt doe dat goed,je bent goed bezig.Met solderen van grotere delen zorg voorkoeling in verband met trekspanning waardoor het krom trekt.Ga zo rustig verder het is geen haast karwei.
vr.gr.adrie

het word ook wel een bouwproject van zo'n 2/3 jaar
dus ik ben nog wel even zoet:)

Hallo Brandweermansam,

Mooi giekje. Dat heb je netjes gedaan. Ga je ook een Bruder model gebruiken voor de ombouw? Of maak je alles zelf.
Ga je voor hydrauliek? Dat is inderdaad wel het mooiste, maar zoals je zei ook duur. De aandrijving kan ook wel wat goedkoper hoor. Niet hydraulisch maar met elektromotoren.

Veel suc6 met de bouw.

ik koop mischien nog wel een bruder modelletje om te kijken hoe sommige dingen er uit zien en mischien voor de cabine maar de aandrijving maak ik gewoon electrisch

vanmiddag een proefbak gemaakt om te kijken of het wisselsysteem wat ik heb bedacht een beetje werkt

full

full

full

full

Zozo,je bouwt stevig door!

De bak is misschien nog een beetje scheef,maar je bent goed op weg!

Mvg

ja de bak heb ik even in 5 minuten in elkaar gezet
het was meer om te kijken of het systeem om de bak op te hangen een beetje werkte

Back