zelf een graafmachine maken

• Topicstarter Topicstarter brandweermansam
  • Startdatum Startdatum
weet er iemand waar ik een beetje goedkoop een 3 wegs stuurventiel vandaan haal ik kan ze niet onder de 190,- euro vinden

Tja de hydraulische kant is nou eenmaal duur:rolleyes: Daarnaast krijg je er wel een leuk stukje speelgoed voor terug ;)

ik weet het ik wil de cilinders mischien door iemand laten maken
dan heb ik voor ongeveer 45,-pst 4 cilinders

de cilinders zijn het goedkoopste over het algemeen.
de ventielen en pomp zijn het duurste.

maar al het klein materiaal loopt ook lekker in de papieren.

ik heb geluk dat mijn vader een istallatiebedrijf heeft:D en ik dus al het gereedschap kan gebruiken hij werkt ook grote platen zink wat ik natuurlijk ook kan gebruiken alleen het messing en de electronica moet ik kopen maar nu is het sinterklaas en ik ben nog een keer jarig dus dan kan ik ook weer spullen inslaan op kosten van mijn ouders:thumbsup:

welke pomp bij leimbach is 220 euro? ik kan hem niet vinden

een plaatje van hoe die ongeveer moet worden

full

Laatst bewerkt door een moderator:
de cilinders zijn het goedkoopste over het algemeen.
de ventielen en pomp zijn het duurste.

maar al het klein materiaal loopt ook lekker in de papieren.

Het "Bouwpaketje" van de CAT graafmachine bij Wedico kost niet voor niets € 4,950,00

wedico caterpillar - Trucks - Trailers - Toemen Modelbouw
WEDICO - Caterpillar 740 - Articulated Truck Dumper
http://www.leimbach-modellbau.de

Niet om je te ontmoedigen, dit zijn prijzen die de "gemiddelde" modelbouwer ook niet kan/wil opbrengen ...

Ik denk dat hier even terug, nog een verslag gestaan heeft van iemand die zelf spindels gemaakt had adhv servo's en hss-boren, toen ingebouwd in een bruder kraan, en het werkte verrassend goed op de filmpjes te zien voor zover ik me kan herinneren.

spindels-als-alternatief-voor-hydrauliek

hier een aantal mogelijkheden.
Daarnaast kijk eens naar mijn torpedo bergingswagen verslag daarin heb ik een eigen type spindel ontworpen met de motor aan de onderzijde.

Dit kan je in een graafmachine praktisch onzichtbaar wegwerken.

ik neem hydrauliek omdat het mij gewoon leuk lijkt om te proberen
het is wel duur maar als je goed zoekt kan je het altijd goedkoper krijgen
ik zal eens kijken voor die andere cat als die mij leuk lijkt kan ik die mischien maken

ik heb even de cat 349e bekeken en die is eigenlijk beterwant daar is de motorkap eigenlijk net zo hoog als de cabine en dat betekend meer ruimte voor de pomp regelaars enz.
dit is hem:

full

Back