zelf een graafmachine maken

• Topicstarter Topicstarter brandweermansam
  • Startdatum Startdatum
ik ben nu even aan het kijken of ik metaal kan krijgen voor de rest van de graafmachine en ik ga nog even knipperledjes halen om een zwaailicht te maken

kan iemand mij vertellen of deze afstandsbediening
goed is om de graafmachine te bedienen??

Futaba 4-k. afstandsbediening F14 40MHz - 4- tot 8-kanaals afstandsbedieningen - Conrad Electronic

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat een 8kanaals inderdaad het makkelijkst is.

voorderest prachtig gedaan, ik vind dat bakje ook leuk;)
Ga zo door;),

bedankt voor de link zo kan ik een beetje kijken hoe ik hem ga inrichten

de rupden worden gewoon op electromotoren en de rest word hydraulisch
weet trouwens iemand of ik deze accu voor de ontvanger van de eerder genoemde afstandsbediening kan gebruiken??

full

akku

de afgebeelde akku,is 12 v. een ontvanger gebruikt een akku van 4,8 v.
de grootte van deze akku is ongeveer 150 mm.x65x94 en weegt ong.2,5 kg.indien mogelijk waar kun je bij het geen jij wilt bouwen zo iets kwijt.
vr.gr.adrie

ik ben helemaal nieuw in de rc modelbouw
maar zit er dan al een accu bij die ontvanger?
en kan ik bv 12v motoren wel aansturen via die ontvanger?

via de ontvanger kun je alles aansturen.Maar voor de motoren heb je weer een regelaar nodig welke wordt aangesloten op een kanaal aan de ontvanger en met de knuppels aan de zender bepaalje de snelheid.Ook wordt een servo aangesloten op een ontvangerkanaal voor het sturen.Uit eindelijk kan zo alles bediend worden met de zender via de ontvanger.Heb je bij forum modeltruck's al eens gelezen bij let op kijk eerst even hier.daar staat veel beschreven wat men nodig heeft om te starten met modelbouw.
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
ik weet niet zo snel waar maar op internet zag ik iemand die die accu op zijn kant achterin zijn graafmachine had gelegd

goed nieuws:p
waarschijnlijk krijg ik de afstandsbediening voor sinterklaas:banana:

full

Dan zou ik maar eens flink uit volleborst gaan zingen wil de goedheilig man dit in je schoen geven. :D

als ik dat ga doen komt die vent zeker niet langs :lol:

weet iemand toevallig 2 goedkope maar sterke 12v motoren voor de rupsen??

Wat noem je sterk ... de sprockets van de rupsen kan je toch niet direct aandrijven, daar moet een flinke vertaging tussen, en hoe groter de vertraging hoe kleiner motortje je kan gebruiken, nadeel van een grote vertraging is wel dat hij langzamer wordt (maar de meeste 1:1 rupskranen rijden ook maar een paar km per uur).
En verder hangt het er natuurlijk vanaf hoe zwaar het geheel wordt ....

ik zie wel hoe ik het doe bij de afstandsbediening zit in ieder geval al een servo die ik gebruik om de kraan te laten draaien dus het duurt nog wel even voor dat de rupsen aan de beurt zijn

Back