raf
Forum veteraan
hallo
de blauwe rov werkt op het zelfde principe
twee trusters die de boot horizontaal voor bewegen en ook zorgen dat hij kan draaien
doordat deze rov verry low budget is en de camera in het nat staat hebben we dus gekozen om een starre bevestiging
een probleem hebben we later opgemerkt en we hebben gekozen om een compensatie door een truster achteraan vertikaal te zetten die door nu de snelheid te doseren de rov kunnen laten tilten
dus heel de boot tilt
het is niet optimaal maar lowbudget heeft nu eenmaal zijn beperkingen
een balans schakelaar is een printje aan gekocht bij norbert bruggen
het is eigenlijk een digitale waterpas en wordt gebruik om boten horizontaal te houden door in te grijpen op de stand van de duikroeren
deze werkt op deze manier dus niet als de boot stil licht
een pomp aansturen met twee trim tanks werkt wel maar heeft dan de gekke neiging om beginnen te flipperen tijdens de vaart
een rov zoals wij bouwen is auto stabiel dus hij hangt steeds recht of de truster moet ingrijpen
wat het drijfvermogen betreft
de blauwe drijft 1 cm aan de oppervlakte
en door waterbalast in de balasttank in te nemen duikt deze boot naar beneden
om ruimte te sparen hebben we daarom het frame gebruikt en de druk die er wordt inopgebouwd gaat door festo koppelingen door heel de boot dus hij zet zich zelf onder druk
het kost geen energie buiten een pomp en stuur schakelaars
dus weer low budget
je moet wel oppasen met een boot waar geen duiktank in zit
wij duiken tot een meter of 5 en hebben er nog geen probleem mee ondervonden
maar als je zoals in het begin schreef 50 meter wil duiken dan krimpt je boot door de druk enorm en kan het zijn dat je geen drijfvermogen meer over houd
als je dan een panne krijgt aan je truster (vertikale)dan kan het zijn dat je rov steeds dieper blijft gaan tot de kabel op is of de boot inplodeerd
want de uplift is door de druk teniet gedaan
het moto waar ik reeds meer dan 30 jaar boten mee bouw is
als het niet nodig is steek het er dan niet in
veiligheden zijn prima en bij het testen en demonstreren doen ze het altijd
en als ze het dan moeten doen ????????? dan is er een error
en doenze hun werk niet
noem het ervaring of brutte pech maar het is mij reeds 1 keer over komen
en na 10 uur naar de boot aan het duiken geweest en hem ook nog hebben gevonden heb ik mijn lesje geleert
groetjes raf
de blauwe rov werkt op het zelfde principe
twee trusters die de boot horizontaal voor bewegen en ook zorgen dat hij kan draaien
doordat deze rov verry low budget is en de camera in het nat staat hebben we dus gekozen om een starre bevestiging
een probleem hebben we later opgemerkt en we hebben gekozen om een compensatie door een truster achteraan vertikaal te zetten die door nu de snelheid te doseren de rov kunnen laten tilten
dus heel de boot tilt
het is niet optimaal maar lowbudget heeft nu eenmaal zijn beperkingen
een balans schakelaar is een printje aan gekocht bij norbert bruggen
het is eigenlijk een digitale waterpas en wordt gebruik om boten horizontaal te houden door in te grijpen op de stand van de duikroeren
deze werkt op deze manier dus niet als de boot stil licht
een pomp aansturen met twee trim tanks werkt wel maar heeft dan de gekke neiging om beginnen te flipperen tijdens de vaart
een rov zoals wij bouwen is auto stabiel dus hij hangt steeds recht of de truster moet ingrijpen
wat het drijfvermogen betreft
de blauwe drijft 1 cm aan de oppervlakte
en door waterbalast in de balasttank in te nemen duikt deze boot naar beneden
om ruimte te sparen hebben we daarom het frame gebruikt en de druk die er wordt inopgebouwd gaat door festo koppelingen door heel de boot dus hij zet zich zelf onder druk
het kost geen energie buiten een pomp en stuur schakelaars
dus weer low budget
je moet wel oppasen met een boot waar geen duiktank in zit
wij duiken tot een meter of 5 en hebben er nog geen probleem mee ondervonden
maar als je zoals in het begin schreef 50 meter wil duiken dan krimpt je boot door de druk enorm en kan het zijn dat je geen drijfvermogen meer over houd
als je dan een panne krijgt aan je truster (vertikale)dan kan het zijn dat je rov steeds dieper blijft gaan tot de kabel op is of de boot inplodeerd
want de uplift is door de druk teniet gedaan
het moto waar ik reeds meer dan 30 jaar boten mee bouw is
als het niet nodig is steek het er dan niet in
veiligheden zijn prima en bij het testen en demonstreren doen ze het altijd
en als ze het dan moeten doen ????????? dan is er een error
en doenze hun werk niet
noem het ervaring of brutte pech maar het is mij reeds 1 keer over komen
en na 10 uur naar de boot aan het duiken geweest en hem ook nog hebben gevonden heb ik mijn lesje geleert
groetjes raf