Zelfbouw APACHE - Niet bestaande kit

he Apache had je vraag ff gemist (werd door collega "vonkie" er op gewezen)

maar door constructie die gebruikt is zijn ze op deze hoek uitgekomen

TAIL ROTOR HUB ASSEMBLY REMOVAL/INSTALLATION (AVIM) – continued
in dit plaatje (is trouwens de orginele A manual) is te zien dat er 2 hub zijn die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen
zouden ze de bladen op 90 graden hebben gewild dan moest er een ingewikkelder ontwerp verzonnen worden.

bijkomend voordeel dat deze opstelling minder geluid produceerd wat tactisch handig is

tailrotors.html

Hoek staartrotor

Hallo megmenhe,
Bedankt voor je technische reactie. De tekening zal ik in mijn archief plaatsen. Wat is die Apache toch een technisch vernuft, geen wonder dat hij de top is met al die technologie !!
Mijn ontwerp van de staartaansturing was ook niet gemakkelijk gezien alles zo compact is en dan nog met een dubbele aansturing ! Maar toch was het een zeer leerrijk project. Die geluidsreductie is zeker een troef voor een gevechtsheli als de Apache.

Gr Peter

Hallo megmenhe

Bedankt voor de link. Zal best handig zijn voor modelbouwliefhebbers van de Apache als ondersteuning van de technische informatie.

Gr Peter

Laatst bewerkt:
WAT EEN MOOI DING!,
prachtig gemaakt! ook mooi trouwens met die mallen zo.
Complimenten.

Mvg,

Ruben :alien:

15462640x480.jpg

Dit heeft met geluidsreductie te maken

Hallo Ruben

Het doet me een plezier dat een jonge knaap als jij interesse toont voor de Apache. Ik heb in je fotoalbum gekeken en zie dat je een grote belangstelling hebt voor techniek en modelbouw. Doe zo verder! Vast een ingenieur in wording.:cool:

En wat die geluidsreductie betreft, dit hadden we ook al vernomen van Mark (megmenhe). Toch bedankt voor de reactie.

Gr Peter

Laatst bewerkt:
Apache Scale 1/55 in metaal nieuwe aanwinst voor bij mijn collectie, zeer mooi gedetailleerd, een collectorsitem !!.

afbeelding013640x480.jpg

Prachtig exemplaar 1/55 wat je daar hebt.

"OFFTOPIC" ==> Heb je onze affiche gezien voor dit jaar? Ik denk dat je de heli zult kennen.

Hoy Bert

Ja, natuurlijk. Het was mij meteen opgevallen, zeer mooi ontwerp van de affiche !! en ik wens je veel succes met jullie meeting ;)

Gr Peter

Het doet me een plezier dat een jonge knaap als jij interesse toont voor de Apache. Ik heb in je fotoalbum gekeken en zie dat je een grote belangstelling hebt voor techniek en modelbouw. Doe zo verder! Vast een ingenieur in wording.:cool:

En wat die geluidsreductie betreft, dit hadden we ook al vernomen van Mark (megmenhe). Toch bedankt voor de reactie.

Gr Peter

Was dit @ mijn reactie ?? Ik ben nl ingenieur en heli piloot in opleiding ;)

Hallo nwolsink

Neen, de reactie was oorspronkelijk bedoeld voor Ruben maar gezien jij de echte ingenieur bent kan hij nog heeeeeel veel van jou leren! :teacher:
Je bent piloot in wording, is de opleiding het doel om dan met een echte Apache te vliegen of met een burgertoestel?
In ieder geval, hou het veilig boven de Lage landen! :thumbsup:
Alvast veel succes met je helikopteropleiding.

Gr Peter

Was dit @ mijn reactie ?? Ik ben nl ingenieur en heli piloot in opleiding ;)

inmiddels ben ik al 8 jaar helikoptermonteur op de Apache en de geluidsreductie was een bijkomend voordeel, de echte oorzaak van de aparte hoek is toch echt dat de constructie simpeler compacter is geworden.

gr Mark

Hey megmenhe

Ja zo zie je maar dat eenvoud soms meerdere oplossingen biedt !!
8 jaar ervaring als Apache helikoptermonteur dan zal je wel weten hoe deze hightec machine tot op de laatste bout en moer in elkaar zit, en wat een zware verantwoordelijkheid !! :cool:

Gr Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter , dit ziet er zeer goed uit .alles lijkt zo simpel tot dat je er aan begint , kan er nu ook van meespreken . uwe Apache is formidabel . hou me op de hoogte , groeten , guido / heli59 .

Back