Zelfbouw parachute

Echt wel.

Vraagje? om Gijs en zonen even te pushen ;-)
En mezelf voor het droppen :-)

Hoe groot is de landingstarget?

:thumbsup:

Zijn er alleen wedstrijden met het parajumpen of ook gewoon gezellige meetings hier of daar?

Ik vind dat er ook meer meetings moesten zijn, het is echt leuk om te zien gewoon!
De enige keer dat ik ze aan het werk zie, is bij de Brokenwingsshow te Willebroek.

Piet

dit jaar nog geen meeting in de organisatie.
wel wedstrijden. de focus heeft even daarop gelegen.

de cirkel heeft een diameter van 10 meter.
elke cm vanaf de middenstip is 1 strafpunt.
img_0241.jpg

http://fallschirmspringen.dmfv.aero/files/Ausschreibung-2010.pdf

Laatst bewerkt:
Hee Pieter,

moet Gijs maar eens een zeiltje gaan verknippen ;-)

En Gijs gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, nu moet ik nog harder werken om die jongens te gaan droppen ;-)

Wij maken onze meeting's tegelijk met het trainen.

Hey Berto om alvast te oefenen leg je gewoon maar een houten schijf van 30 cm doorsnede neer en probeer daar maar zo dicht mogenlijk bij te komen.

Mvg

Berto bedankt .

Ja ja dit wordt hard werken dit seizoen, ach ja als het maar gezellig is komt het allemaal goed.;)

Dag allemaal,
eindelijk heb ik er ook eentje kunnen bemachtigen!
Hij heeft vandaag al zijn eerste sprongen gemaakt. Helaas was bij de eerste vlucht de parachute niet opengegaan omdat hij op zijn rug naar beneden aan het vallen was.. Met een gebroken been tot gevolg (dus niets dat ter plekke niet kon hersteld worden :)). De volgende sprong ging het perfect en zelfs meteen op het terrein kunnen landen! De derde keer heb ik me wat laten misleiden door de wind waardoor ik een heel stuk moest wandelen.. (toch maar de auto genomen toen).
Ik merk wel dat hij héél traag zijn bochten neemt dus ik vermoed dat de servo's net niet krachtig genoeg zijn. (GWS 500MG) Ik ga er Hextronic 12kg's opzetten, die hebben kracht genoeg.
Hierbij enkele foto's:

DSC00852.jpg

DSC00853.jpg

DSC00854.jpg

Ben er zeer tevreden mee.. :)

Piet

Dat is maar goed ook dat je tevreden bent maar ik vermoed dat het toch anders word als je een keer in het bos beland,ik zou er toch voor kiezen om er een pieper erin te maken.
Maar goed ik hoop dat je er veel plezier ermee beleeft en veel sprongen kunt maken.
Mvg

Dat is maar goed ook dat je tevreden bent maar ik vermoed dat het toch anders word als je een keer in het bos beland,ik zou er toch voor kiezen om er een pieper erin te maken.
Maar goed ik hoop dat je er veel plezier ermee beleeft en veel sprongen kunt maken.
Mvg

Bij ons terrein is de kortste boom op een afstand van 200m in vogelvlucht, dus dat valt nog mee. Die pieper gaat handig zijn voor in de zomer, als alle velden vol gewassen staan natuurlijk. Wanneer weet je eigenlijk dat je servo niet sterk genoeg is? Ik had heel veel moeite om een bocht te maken..

Piet

De pop moet ongeveer zichzelf voor een deel op kunnen trekken aan de stuurlijnen.
Wij gebruiken de HS645mg ervoor met 5 cellen.

Mvg

Back