Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eric van Dijken zei:ps: Als je goed kijkt, zul je zien dat mijn Mylars best nog wat groter kunnen. Ze komen niet ver genoeg tot de LE. Maar das een klusje voor het najaar.
Eric van Dijken zei:Vip-er zei:... uhu spul ...
Ik ben een groot aanhanger van UhU, vooral de spuitbuslijm, die is namelijk "foam-safe". Das dus mijn vervanger voor 3M77, zoals Phil Barnes die gebruikt.
Moet nog eens een doosje van die bussen kopen. Binnenkort maar weer eens naar Duitsland rijden.
Hans N. zei:Van de 3M versie is bekend dat schijnbaar de formule een jaar of 2 geleden stilletjes is gewijzigd. Sindsdien moet je inderdaad wat voorzichtiger zijn met het opbrengen van de spray. Deze wijsheid van de Amerikaanse forums aangezien ik het spul van 3M nooit in mijn handen heb kunnen krijgen. Ik heb zelf altijd merk-X spray gebruikt, maar ik werkte dan ook met EPP, dus geen problemen. Voor EPP kun je ook ook eerst het materiaal eesrt behandelen met een water-houtlijm mengsel, dit is recentelijk ebschreven in een draadje hier over een K10, voordat je gaat folieen.
Eric van Dijken zei:De eerste vluchten zijn een feit..... de eerste crash ook :cry:
Het vliegt er leuk, maar windkracht 5 is toch lastig als je een tijd niet gevlogen hebt. Maar ja, dat krijg je als je niet op gunstige (droog/weinig wind/etc) momenten wil/kan wachten.
Schade een gebroken tailboom. Eens kijken of ik dat nog netjes kan herstellen (zonder teveel extra gewicht)
Speedsweets zei:Eric van Dijken zei:Vip-er zei:... uhu spul ...
Ik ben een groot aanhanger van UhU, vooral de spuitbuslijm, die is namelijk "foam-safe". Das dus mijn vervanger voor 3M77, zoals Phil Barnes die gebruikt.
Moet nog eens een doosje van die bussen kopen. Binnenkort maar weer eens naar Duitsland rijden.
hai Eric,
heb bij de Doeland hier in Bemmel schuimzekere spuitlijm gekocht voor 12.50. werkt goed, ben je niet afhankelijkvan m77.
gr eric
Speedsweets zei:[Hai Eric ,
mag ik vragen welek mylars je gebruikt? ik gebruik zelf .35mm maar wil graag aan .5 mm komen.
gr eric
Speedsweets zei:weet ook iemand of ik echt niet zomaar een fotootje hier kan plaatsen op de knip en plak manier? bv d eric
Speedsweets zei:[Hallo Eric,
ik heb 2 jaar geleden heb ik een Supergee 2 gebouwd. zie de hoop gelukte foto's. ik heb echter problemen ondevonden met het samenvoegen van de helften van de romp. verder was ik wel tevreden, het gewicht alles incl 295 gram. ik ga nu weer bouwen en denk met wat verbeteringen en voorzieningen onder de 260 gram te komen.
Speedsweets zei:hoe heb jij het voor elkaar gekregen de helften van de pod samen te voegen.
Speedsweets zei:ben benieuwd welke staart je gaat gebruiken.
Uhm.... of ik begrijp deze vraag niet of het staat er wat raar.Speedsweets zei:als ik je foto's zie stuur je in ieder geval beter dan ik.
Speedsweets zei:ben echter nu ook te lui om een mal te bouwen, is het mogelijk die een te bemachtigen bij je?
gr Eric van Vugt.
Speedsweets zei:Eric van Dijken zei:De eerste vluchten zijn een feit..... de eerste crash ook :cry:
Het vliegt er leuk, maar windkracht 5 is toch lastig als je een tijd niet gevlogen hebt. Maar ja, dat krijg je als je niet op gunstige (droog/weinig wind/etc) momenten wil/kan wachten.
Schade een gebroken tailboom. Eens kijken of ik dat nog netjes kan herstellen (zonder teveel extra gewicht)
Hai Eric,
mag ik vragen welke tailboom je nu gebruikt, ben nu weer zelf aan het wikkelen, ben echter te bang dat ze te slap zijn. tot nu toe gebruikte ik dingen van EMC-vega, maar die zijn 21 gr.
GR eric
Eric van Dijken zei:Misschien heb je het verkeerd gezien, maar mijn versterkingen zitten al droog in de kernen, voordat ik met lamineren begin. Bestrijk ze tegenwoordig wel met een klein beetje epoxy omdat ze niet netjes genoeg in de kernen doe.
Ik heb het gezien, vroeg me al af of het standaard strips waren of zelf gemaakt. Ik bedoel echter de andere versterkingen, bv die van de ailerons, ik neem aan dat je de ailerons verstevigt?
ik zit te twijfelen of ik snel nog twee kisten bouw, betwijfel of ik 11 juni trek. Laatste keer vliegen is de boel een beetje naar beneden gekomen. Ze al dat vliegen niet mijn specialiteit was.
Een vraag over je vacuumopstelling. Is je aansluiting op de vacuumzak voldoende in combinatie met je breather. ik had een pijp langs de gehele le lopen om overal een gelijke druk te krijgen. Wat heb je als ventiel, ik heb van alles geprobeerd, maar houd steeds lekkage, dus moet de pomp aan laten staan.
Dank je voor je antwoorden, ga zeker naar de HORNBACH om dat schuim te bekijken.
suc6 met bouwen!!! haast je niet, dan gaat er vast iets mis..
gr eric
Speedsweets zei:Eric van Dijken zei:Misschien heb je het verkeerd gezien, maar mijn versterkingen zitten al droog in de kernen, voordat ik met lamineren begin. Bestrijk ze tegenwoordig wel met een klein beetje epoxy omdat ze niet netjes genoeg in de kernen doe.
Ik heb het gezien, vroeg me al af of het standaard strips waren of zelf gemaakt. Ik bedoel echter de andere versterkingen, bv die van de ailerons, ik neem aan dat je de ailerons verstevigt?
Speedsweets zei:ik zit te twijfelen of ik snel nog twee kisten bouw, betwijfel of ik 11 juni trek. Laatste keer vliegen is de boel een beetje naar beneden gekomen. Ze al dat vliegen niet mijn specialiteit was.
Speedsweets zei:Een vraag over je vacuumopstelling. Is je aansluiting op de vacuumzak voldoende in combinatie met je breather. ik had een pijp langs de gehele le lopen om overal een gelijke druk te krijgen. Wat heb je als ventiel, ik heb van alles geprobeerd, maar houd steeds lekkage, dus moet de pomp aan laten staan.
Vliegen is een bijzaak, gewoon inschrijven en langskomen. Vanuit Bemmel is dat een makkie.
Speedsweets zei:als het allemaal niet lukt kom ik toch zeker kijken...
Theo zei:Speedsweets zei:als het allemaal niet lukt kom ik toch zeker kijken...
Toppie 8)