Zelfbouwverslag 1:8 catamaran Twister 24

Hi Dirk Jan,

Ik gebruikte voorheen ook PVA loslak,maar als je de was in de mal niet goed uitpoets en niet lang genoeg uitdampt
wil de PVA wat afstoten en dat ga je weer licht zien in je eindproduct.
Ik gebruik nu een ander los middel en die heeft daar geen last van, is water dun en zet je er met een doek of fijn sponsje in. Droogt net zo snel als PVA maar lost nog weer beter dan PVA.
Weet zo even niet de naam van het spul maar zal volgende week even op mijn werk kijken, laat het je weten.

Over snel drogen met warm weer van je epoxy, er zijn epoxy’s waar je langzame harder voor kan krijgen.
Je kan een stuk huishoudfolie (zonder de gaatjes) opspannen en daar je weefsel op leggen dan insmeren met epoxy.
Door het volume in het bakje hard de epoxy sneller uit.

Succes met jullie mooie project, ik ga het volgen.

Groet Jan Reus.

Hier een foto van de lossing die ik gebruik.

IMG_2359.jpeg

Groet Jan.

Nou, zo snel zal het niet gaan. Een romp lamineren is veel werk [emoji13]

Ik ben wel bezig om mijn F1 tunnel als laserkitje uit te brengen. Een paar, voor de geïnteresseerden [emoji41]

So beautiful and cool job JanX2! Does the the plug need any sanding or it s already smooth?
A time-lapse video of the full process would be a great footage for your YT channel Dirk Jan ;)!

A Timelapse video would be cool indeed! But I won't bother Jan with that request; he must focus on the result [emoji6].

The plug needs sanding and 2K clear coat before it can be used.

Back