zender reageert alleen van dichtbij

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Jordimilan, 1 mei 2012.

  1. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    Ik heb deze zender en ben er tevreden over, veel nuttige instellingen, mooi groot display, extra ontvangers kosten ook niet veel kortom veel waar voor je geld.

    Je kunt hem natuurlijk niet vergelijken met de Spectrum of Futaba zenders, maar voor hobby gebruik een prima zender.
     
  2. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    misschien wel met sommige spektrum zender denk ik zoals de dx(2)3e en misschien zelfs de dx3c maar dat durf ik niet te zeggen
     
  3. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nu we het toch even over zenders/ontvangers hebben, kan je bij een 2,4 ghz ontvanger de antenne gewoon in de ontvangersbox houden of moet die echt uit de body steken?
     
  4. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    De FS-GT3B is een prima zender, maar uit de doos niet perfect. Pas als je de moeite neemt (en kennis hebt) om hem te voorzien van alternatieve firmware, betere spanningsregelaar en eventueel een lager voor het stuurwiel kan hij zich meten met de betere zenders qua bediening en instelmogelijkheden.

    Zonder de firmware upgrade is de expo instelling niet bruikbaar en is de latency erg hoog. De nieuwere FS-GT3C heeft al wel betere firmware. Het klopt dat de ontvangers spotgoedkoop zijn en ze werken prima.

    Als je op een klein budget zit zou ik ook eens naar de Traxxas zender/ontvangers kijken, die worden ook voor lage prijzen aangeboden op bijvoorbeeld Marktplaats, maar ook door diverse Traxxas dealers.
     
  5. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    ik ga denk ik de spektrum dx3e halen,
    iemand ervaring of opmerkingen er over?
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ik zou als ik jou was voor de flysky gaan want die is een stuk precieser als computer zender. ik weet dit niet zeker maar zie toch watnegatieve berichten op internet over de spektrum zenders. maar het schijnt dat het bereik niet echt super is voor speedruns en bijv op het strand.
     
  7. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    bedoel je het berreik van de spektrum of de flysky,
    ik wil hem niet voor speedruns gebruiken want ik ga hem denk ik in mijn savage bouwen of in mijn protech promax
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Neem geen DX3E.

    Hoewel het een leuke en betaalbare zender lijkt bezit het ding geen modelgeheugens wat knap irritant is als je een 2e auto er mee wilt besturen.
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    het bereik van de spektrum zender
     
  10. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    ik wil er een mee auto mee bestuuren want ik heb nog 2 anderen zenders voor de anderen 2 duss..
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard jouw keuze maar je zult er spijt van krijgen......
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    het bereik was voor mij de keuze om toch voor een sanwa te gaan want ik wil ook wel is op vakantie op het strandrijden. als je dan steeds achter je wagentje moet aanrennen is dat zwaar k*t
     
  13. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    oke, de zender moet redelijk bereik hebben
     
  14. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    wat ik net lees op internet is dat als je je antenne onder iets hebt dan is het bereik slecht maar anders niet
     
  15. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Zoek naar een FS-GT3C, koop er meteen twee extra ontvangers bij (eBay vanaf zo'n €6,00 per stuk) en je hebt één zender voor alle je modellen, een goed bereik en niet te duur. Daarnaast voldoende instelmogelijkheden en een werkende expo functie (daarom kun je de FS-GT3B beter niet nemen). Later kun je de FS-GT3C ook nog voorzien van betere firmware.

    De FS-GT3B, FS-GT3C, FS-TM002 en nog een aantal vliegtuigzenders zoals de Turnigy 9X, Eurgle, FlySky enzovoort, maken allemaal gebruik van dezelfde zendmodule en die heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Als de reikwijdte niet voldoende zou zijn, dan zouden er al heel wat vliegtuigen zijn neergestort (en had je dat hier elders op het forum kunnen lezen).

    Het is maar een advies, want het budget voor een duurdere zender zoals een bijvoorbeeld een Ko-Propo, Sanwa o.i.d. heb je (helaas) niet. Spectrum lijkt misschien een goede keuze, ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees zo hier en daar toch nog al eens van de vage verhalen....
     
  16. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Geef een paar euro meer uit en koop de Dx3c. ( 99 - 109 euro)
    En een extra spectrum ontvanger voor een auto heb je al vanaf 29,95

    Zover ik tot nu toe heb gezien bij mij zelf en veel andere rijders (DTC,NK,CLUB) geen problemen met bereik of i.d.

    Ieder merk heeft wel eens problemen met zijn zenders.
    En als je toch niet zoveel wilt uitgeven was de tip van Roelof m.b.t. de zender van conrad een goede. Ken een aantal mensen met deze zender en het bereik en de werking is uitstekend. Einde van je eigen zicht-bereik komt eerder dan het zender-bereik.

    Een andere optie is eens te gaan kijken bij de winkel in maastricht. Bieden de flysky zenders van andere merken aan!

    Andre
     
  17. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    dan wordt het denk ik de dx3c
     
  18. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nou ik weet niet of iedere zender problemen heeft. kijk bijv. naar sanwa, futaba etc.
     
  19. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    [​IMG]
    Zelf een Robbe/Futaba T3GR gehad die spontaan een stuurprobleem vertoonde.
    Volledig naar een kant uitslaan van het stuur met meer als de normale uitslag.
    Daarbij rookte mijn Ko Propo Fet servo van 89,- euro spontaan op :eek:nweer:

    Zender was net 1 week in mijn bezit.

    Zender probleem (garantie) is netjes door C...nl opgelost.

    Servo valt echter niet onder de garantie >> vervanger komt uit eigen .... :(

    Andre
     
  20. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    das wel vervelend.
    nu zit ik ook te twijfelen of ik wel een sanwa mt-4 wil kopen......
    nu gaat t weer tussen spektrum en sanwa hahha
     

Deel Deze Pagina