zender reageert alleen van dichtbij

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Jordimilan, 1 mei 2012.

  1. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Als je er geld voor over hebt is Sanwa een zeer goede keuze.
    Ook deze zenders worden veel gebruikt in zowel onroad als offroad door wedstrijd rijders.

    Als je budget iets kleiner is en je wilt veel functionaliteit voor weinig geld ...

    Ik ben pas overgestapt van Stick naar Stuurwiel en heb nu zelf de Spektrum DX3C en kan alleen maar zeggen dat de zender Perfect in de hand ligt.(letterlijk, ik stuur namelijk met links) en alle functionaliteit heeft die ik gewent was van mijn 40MHz KO Propo Esprit.

    Bevalt mij nu al beter dan de T3GR waar ik niet aan kon wennen.
    Was met mijn oude 40MHz Esprit sneller (rondetijden) onderweg als met mijn Futaba.

    Ben nu met mijn Spektrum al weer sneller dan ik met de T3GR was. :D

    Andre
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er is niets mis met de 3GR dan alleen dat die wat dik aanvoelt, hetzelfde idee heb ik ook bij mijn oude FF3. De T3VCS welke ik nu heb (2 stuks) is wat dunner en beter gevormd naar de hand.
    Ik heb het persoonlijk niet op stuurwiel maar kan er mee overweg (ben zelfs 1x kampioen mee geworden met een indoor electro competitie)

    Maar maak nu niet van 1 slechte ervaring een indianen verhaal want het kan altijd gebeuren dat je een zgn. DOA apparaat ontvangt, het kan bij de beste merken en de duurste apparaten voorkomen.

    Wel las ik in een ander topic iets over bereikproblemen met de DX3C maar toen ik de bron er van opzocht bleek het te gaan om een eigenbouw aluminium frame waarbij je natuurlijk een beetje een kooi van Faraday opbouwt.
    Overigens mogen de surface zenders maar 10mW uitstralen, een goed bereik moet je dus zoeken in de kwaliteit van de ontvanger.
     
  3. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Beste Roelof,

    Als je beter leest is het geen indianen verhaal, het was slechts een voorbeeld dat er ook wel eens problemen zijn met merken als Futaba Graupner Simprop Sanwa ,.... en een reactie op de opmerking dat iemand anders nooit van problemen had gehoord van de "betere" merken, en gaf ik al eerder aan dat ieder merk wel eens een product heeft met problemen en je daarmee niet een een merk of model mag bestempelen als ....

    Niets dan te vreden over mijn in de loop van mijn hobby leven gebruikte Robbe/Futaba produkten.

    Dat ik niet kon wennen aan mijn T3GR is een heel ander probleem en heeft te maken met de ergonomie van die zender en met mijzelf en niets met de functionaliteit.

    Dat ik ben overgestapt naar een stuurwiel zender heeft ook niets te maken met de kwaliteit of functionaliteit van welke zender of merk dan ook.

    Aangezien ik ook met Mini-Z aan het spelen was ben ik ten einde rade maar eens gaan rijden met een stuurwiel zender die ik met rechts gasgevend plat voor mij houdt.

    Wonderwel kon ik hiermee eindelijk een beetje uit de voeten ( op de normale wijze lukte het mij ook na veel oefenen niet) en ben daardoor ook overgestapt naar een stuurwiel zender voor de 1:10.

    Om nu direct 300 - 500 Euro voor een stuurwiel zender ( Spektrum Futaba Sanwa ) uit te geven om tot de conclusie te komen dat het toch niet ging heb ik mij de DX3C aangeschaft.

    Ben daarmee al te vreden en heb in twee weken tijd mijn ronde tijden verbeterd t.o.v. de T3GR. Nu nog beter worden dan ik in mijn goede dagen was met mijn Esprit II en III ;)

    Andre
     
  4. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    ik ga ook de dx3c halen alleen kan ik hem het beste in een webshop kopen of in een modelbouwwinkel in strijp?

    zo webshop welke dan ??

    mvg jordi
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Electr0n: dat is duidelijk maar het kwam toch even een beetje verkeerd over. En niets mis met Spektrum, ik zelf heb er een Spektrum HRS module in zitten maar vind het jammer dat Spektrum niet zelf met een soort van DX3R in stickvorm komt, ik heb toch het idee dat er een markt open is voor een betaalbare stickzender welke beter is dan hun DX2M

    Jordimilan: dat mag je denk ik zelf uitzoeken. Het voordeel van een winkel bij je in de buurt is dat ze je ook na de aankoop kunnen helpen en soms een garantie sneller kunnen oplossen. Hecht je daar geen waarde aan kan je naar een webshop maar hou de verzendkosten ook in de gaten.
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    maar weet iemand dan het exacte bereik van de spektrum dx3c
     
  7. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    @bryan417
    Bij mij in de straat bij het uittesten i.i.g. +/- 200 meter.
    Van de Rabobank tot mijn oprit ;)
    Als ik verder zou gaan kan ik al niet meer bepalen hoe de auto reageert.
    Exacte bereik is afhankelijk van locatie.

    In mijn werkzaamheden bij Ericsson hebben we Dect telefoons getest die in het open veld een bereik hadden van +/- 1000 meter.
    Echter in de normale situatie in een woning hadden we bij het plaatsen van de installatie op de BG op de zolderkamer al geen bereik meer.

    @Roelof
    Er zijn inderdaad weinig betaalbare Stick Zenders ( met een beetje functionaliteit ) op dit moment te koop.
    Mijn bijkomend probleem was ook nog dat ik de stuur en gas stick van plaats moest kunnen verwisselen. :rolleyes:

    Andre
     
  8. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    dus het wordt de dx3c
     
  9. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Zo kun je dus ook je bereik testen :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ja die had ik trouwens ook gezien. hahahaha
    waarschijnlijk is dat ook wel de enige manier
     
  11. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ik persoonlijk ga denk ik voor de sanwa mt-4 simpelweg omdat ik geen tot haast geen negatieve berichten hoor. het enige negatieve bericht was dat er geen backlight op zit....
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ga nou gewoon voor de dx3c en bespaar je geld en koop daar onderdelen, goede banden van. Voor een beetje goede banden/velgen betaal je ook zo 50+ euro...
     
  13. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nu ik er zo over nadenk kan ik, als ik een probleem heb met het bereik, gewoon naar de mini toe (als ik de dx3c bij hem koop) met me garantie. Barend zal daar vast geen probleem van maken
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Maar je gaat geen zendbereik problemen krijgen :p...De problemen met zendbereik sloeg meer op de dx2s en de dx3s in combinatie met de sr3300T (telemetrie ontvanger), hier hadden veel mensen last mee. Aangezien je dat niet kan gebruiken op de dx3c zit er dus een andere ontvanger bij namelijk als ik het goed heb de sr300. Deze ontvanger/zender combinatie heeft geen problemen met zendbereik.

    Het enige voordeel wat ik zie aan de sanwa is een groter scherm, betere lay-out, telemtrie. Maar of je daar nou pakweg een 100 euro meer voor moet betalen...Ook moet je nagaan dat telemetrie gewoon weg niet nauwkeurig is. Met de tempsensor bijvoorbeeld, ik denk dat je al gauw +- 10 graden boven of onder het aangegeven getal kan gaan zitten. 65 of 75 graden is een groot verschil bij een elektromotor, dus imo heb je 'niks' aan je telemetrie.
     
  15. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    bedankt mike!!
    dan word het zeker de dx3c: goedkoop en geen bereik problemen.....
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nouja goedkoop :rolleyes: ;), het is en blijft nog steeds een hoop geld ;). Met de dx3c ga je zeker veel plezier mee beleven!
     
  17. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  18. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nou als je kijkt voor hoeveel ik mijn analoge zender moest kopen.... was volgens mij ook rond de 80 euro. en in principe is deze hele hobby een hoop geld hhahaha
     
  19. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    zit er dan ook al een sd kaart bij of moet je die zelf kopen?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    die zit er al bij natuurlijk ;), anders werkt je zender niet :p.
     

Deel Deze Pagina