Zescilinder Kloon

ik denk dat het geluid word veroorzaakt door inbalance van de prop.
lijkt mij ook niet goed dat ie dat geluid maakt, al die trillingen zal op den duur alles kapot laten trillen.

mvg hans
 
Géén onbalans hoor, zou niet best zijn, dan schrijf je in een fractie van een seconde de neus van het model af.
Dat is het geluid wat de Rudi Freudenthaler props nu eenmaal maken. Vanuit "stand" heb je een soort van vreemde werveling, zodra het model iets op snelheid is dan "gript" de prop pas. Vanuit "stand" is het geluid het heftigst, maar het geluidje blijft toch altijd iets. Zijn ook props met extreem veel spoed. Krispy soundje ;) .
De F5D mensen op het forum weten het haarfijn uit te leggen, ongetwijfeld springen ze nog wel bij.
 
Frank, met een Hacker B50 kun je makkelijk het zelfde doen.

Deze motor heeft een KV van 4200 en er zit een 4.2:1 vertraging op. Bij Hacker hebben ze geen 4.2:1 maar met een 5.2:1 vetraging kom je met een KV van 5200 op het zelfde uit.

Een B50 5L heeft een KV van 4830 en de 4L maar liefst 6038. Als je een celletje meer neemt (5S implaats van 4S) dan heb je 4160 nodig en de B50 6L is 4025 KV.

Simpels.

P.s. het geluid is idd goed, nog beter dan mijn 15x16 met 6KW.
 
Vreemd.

Als ik een Hacker B50 5L met een vertraging van 4.2 invul, dan komt de Rpm van de prop
nog maar op ca 10800 uit. Terwijl de B50 nog een hogere Kv heeft ( 4800 tov 4200 van de strecker motor )

Gr Frank
 
Frank, dat komt omdat deze waardes berekend zijn voor static en daarmee dus de laagste waarde die je kunt bedenken. In de vlucht zal het wel een stuk meer zijn. Het door hun genoemde toerental is static of het maximum in de vlucht? Hebben ze het wel echt gemeten?

Dan zijn er nog de volgende 2 dingen, welke Lipo? Ik neem custom en dan 0.002 ohm resistance voor een 3250mah 45C cell.

En de prop constante, ik heb geen data voor een 14.5x14 maar het zal wel eens behoorlijk kunnen verschillen met de ''slim folding'' constante in die calculator.

KV berekeningen kloppen, daar twijfel ik niet aan.
 
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Jos, de 14,5x14 is wel een smalle prop.

Betreffende de meting, die hebben de Jongens vast wel gedaan maar ze geven ze
gewoon niet vrij... Vind trouwens de stromen ook raar ca 320 Amp peak en in vlucht
ca 210 Amp.

De enigste kombi die ik kan vinden die op het juiste rpm komt is:
De ARC 28-47-1 ( Kv 4250) met een 5.2 gear op een goede 4S Lipo

Gr Frank
 
Het is inderdaad de prop, meer herrie is minder rendement lijkt mij en waarom zou je een ding willen wat herrie maakt?

GJ
 
ik heb 10x6 en 13x8 en 13x9 van aeronaut en rfm, waarbij de aeronaut kopie's zijn, maar die zijn veel dunner en beter als je het mij vraagt, en de rfm lijken een veel bottere neus te hebben. natuurlijk vliegen de aeronauts onder de belasting die een rfm nog uithoudt uit elkaar. maar, herrie = separatiebel denk ik zelf.
 
Laatst bewerkt:
We hebben dat ding in Kirberg in het echt zien vliegen en het is leuk, voor 1 of 2 keer.
Snelheid valt zwaar tegen, net als vroeger met brommertjes, als het herrie maakte leek het net alsof je hard ging, op de teller bleek je langzamer te gaan.

GJ
 
Pff als je herrie wilt maken pak je toch gewoon een standaard F5D kist?
Of zet je een buitenloper met directaandrijving voorop je hotliner?
Waarom vliegen we eigenlijk electro?

Beetje je vermogen opstoken in herrie, ach ja.
Zelf ben ik nog het meest onder de indruk van een toestel wat zo stil mogelijk is en tegelijkertijd hoge prestaties heeft, of dat nou op brandstof of electro was. Tuurlijk, voor het showelement is het grappig, maar zeker op shows geeft dit het verkeerde signaal af (hele andere discussie).

Groet,
Gerben
 
Sechscilinder geluid, door gewoon een 14,5x14 rechtstreeks op een buitenloper te zetten?

Ben wel benieuwt Gerben naar deze buitenloper.

Gr Frank
 
Scorpion HK 35 of 40 serie motor moet het wel kunnen, evt zelf wikkelen.

GJ
 
Back
Top