Zescilinder Kloon

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door silva916, 16 feb 2011.

  1. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Vet :D
    waarom kunnen net buitenlopers de ergste vermogens aan? sterkste magnetische flux en thermische massa en open koeling?
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Buitenlopers zijn makkelijker te wikkelen, da's alles. Daardoor zijn er mensen die er veel koper in kunnen stoppen: hoger rendement. Door een rendementsverhoging van 80 naar 90% verdubbelt het vermogen dat motor kan verwerken. Fabrikanten doen dat niet zo extreem, noch bij binnenlopers noch bij buitenlopers. Moet handmatig, veel te duur.
    Verder gebruikt Scorpion 0.2mm dik statorblik i.p.v. 0,35mm. Dunner blik geeft minder ijzerverliezen (nutteloze werverlstromen in de stator). Hoger rendement -> meer vermogen.
    Bij groter diameters wordt de statorkern (niet de statorpolen) hol, betere koeling.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.235
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Laatst bewerkt: 1 apr 2011
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Voor extreme power
    powercroco Motore
    -> 18N- speedmotoren
    en
    -> 12N-speedmotoren
     
  5. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ach, het is allemaal een balans van gewicht, diameter, aantal polen, enzovoorts.

    Denk dat mijn motor wel te dik is maar ik ben erg benieuwd naar het rendement met de vetraging en een stuk hoger toerental.

    :)
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.235
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Het treffende in deze site is de complete biezieling van de goede man...
    Inzicht en goed gereedschap doen de rest...
    Modificeert de FRM props rigoureus om de hoge toerentallen te weerstaan...
    Leitmotiv is niet F5B maar puur snelheid... Het zijn de ingrediƫnten die een goede maaltijd maken...

    Hier is het RC-Network draadje... denk dat jij er wel raad mee weet... vol grafieken met gemeten waarden...
    Hotliner mit Direktantrieb
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2011

Deel Deze Pagina