Zescilinder Kloon

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door silva916, 16 feb 2011.

  1. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    bij de ariane zat ik nog aan 3 brede maar dunne strippen koperplaat/folie strak tegen de binnenkant te denken, betreffende de inbouw van een buitenloper die nét past.
     
  2. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    OFF TOPIC

    WLC, das mijn cluppie
     
  3. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Nou, maak maar tijd want ik ben wel benieuwd naar wat je te zeggen hebt.
     
  4. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ok even offtopic: @silva916: oja? :p ik was er bijna 15 jaar geleden al ;p maar toen een tijd niet.
    was je er zondag? aankomende zondag wil ik mijn ava invliegen, nou ja zijn 1e vlucht geven, als het een beetje weer is. (en ik mijn planning rond krijg)
    vlieg je daar ook met jouw electroraketten? lol
     
  5. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Zo, mijn eerste Strecker Motor is binnen

    DER SECHSCILINDER

    [​IMG]

    [​IMG]


    Gr Frank
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Ik ging voor de goedkopere doe het zelf versie...:
    Scorpion HK3026/1900 (6P/9 slots) + 3.7:1 Plettenberg getriebe...

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  7. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    En mijn monster 12 cylinder, een HK 4020 12N8P met 1960 KV + 6.7:1 Neu P32 vertraging

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  8. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    wat een bonken :p
    wat voor vermogens komen daar nou uit? ettelijke kW?
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ofwel... TC... you can't win.... er is altijd een wet van de overtreffende Kw!

    Het geluid is nifty in dat filmpje. Één 'bonk' rotatiemotor met een prachtige prop.
    Giro-effect van een big-block er gratis bij. Gaat immer niets boven een waggelende neus van de torc.

    Nu is het wachten op de full-pull resultaten van Frank, Jos en Wim op de gevleugelde vermogenstestbanken.
    Die van Jos ziet er gemeen uit... heeft iets van een virus... :evilbat:

    @ Frank.. ivb met Pb.. mij de regelaar adresjes nog even te mailen?
    Ohw? Ben thans klant bij Freudenthaler... Hoe kan dat nou weer...?
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De kleinste van het groepje is Martin Götzenberger, met Ralph Okon aan de knoppen.
     
  12. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Oh, die van mij is een "pussy" versie. Zo'n 160A max op 6S en mijn Strat 17*19 als ik mij niet te hard misrekend heb...
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Bekend experiment, hier de versie die GJVO inelkaar geknutseld had:
    [​IMG]

    Deze motor heeft in een Hawk gezeten en zat later in de F5B leskist die we in 2009 gebruikt hebben. Het maximum is nooit opgezocht, maar de potentie was er zeker met 5S en een grote prop. Inmiddels doorverkocht aan een Belgische hotliner piloot.

    Groet,
    Gerben
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  14. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Voor F5B zit ik toch te kijken naar een motor die zo rond de 350 gram weegt inclusief vertraging. Met een 50 gram vertraging blijft er dus slechts 300 gram over voor de motor. De HK 3026 is echter wel veel te ligt met 200 gram. De HK 4020 is iets van 290 gram en daarme perfect afgezien van de best dikke diameter. Ik heb nog een 35mm diameter 12N stator liggen van een oude Flyware motor. Dat zou misschien nog niet zo een slechte compromie zijn. We zullen zien.
     
  15. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Zo iets dan maar?

    [​IMG]
     
  16. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Mucho Impressivo !!!

    Gr Frank
     
  17. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Dat ziet er perfect uit Jos. Hoe ga je die messing stroken onderling isoleren?
     
  18. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Kapton tape om de middelste. Het zijn overigens koper strips, minder weerstand.
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Kapton om de twee buitenste is nog wat veiliger Jos.
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Heeft wel iets van een antiek schakelbord. Krimpkouskous had ook nog wel gekund. Maar dat kleeft niet uit zich zelf
    Zit wel dicht op elkaar. Maar isolatie is isolatie. In geval van beuk heb je fik, maar wie ben ik...

    Inlamineren is te definitief in dezen? Veder zie ik dat je de neus gecoupeerd hebt. Betere toegang tot de motor? Mooi werk hoor!
     

Deel Deze Pagina