Zijn de schaatsen alweer in het vet?

Heb afgelopen zaterdag ochtend met de kids even op het ijs gestaan hier in Huizen.
Maar door de vele sneeuw was er niet echt te schaatsen maar de kinderen hebben zich vermaakt.

`s middags nog even geholpen met een baantje schuiven maar dat is bijna onbegonnen werk met al die schaatsers en de vele sneeuw.

Gisteren avond dan maar even naar de ijsbaan in Veenendaal geweest met m`n broer, en ja wat zal ik zeggen.
Na jaren eigenlijk niet geschaatst te hebben ging het aardig.

Ook voor het eerst op klappers, m`n vader is afgelopen zondag onderuit gegaan en die kan zich amper bewegen dus heb ze maar meegenomen :D
Zijn Viking Schoenen met Raps klappers.

Voel het nu wel, vroeger was ik er niet vanaf te slaan maar nu...............

Nou ja laten we het daar maar niet over hebben.

Vrijdag komt m`n broer onze kant op en kijken we of we rondje Ankeveen kunnen schaatsen, en dan hopelijk de maandagavond weer even op de baan.

Hopelijk kunnen er zaterdag molentochten gereden worden, dan rij ik daar waarschijnlijk ook rond.

Als ik de kinderen bij schoonmoeders onder kan brengen, ga ik 'm ook rijden!

Morgen hoop ik ook een 100km te pakken, het aantal natuurtochten valt nog tegen. In Friesland zijn nog maar 5 van de 80 KNSB tochten gepland. En maar koeren over een Elfstedentocht......

Als het ijs op sommige plekken nog maar 5 cm dik is, en het groeit bij strenge vorst 1.5 cm aan.
Heb je toch nog een dag of 7 strenge vorst nodig.
Aangezien we donderdag al boven nul komen en dan zondag al weer definitief, weet iedereen dat het alleen voor de commersie is, om het schaatsen te promoten.

Of het moet volgende week na een paar dagen dooi weer gaan vriezen.

Hehe.
De buurman kwam me om 16.15 uur halen voor een tochtje.
Het is De Lansingtocht van 25 km geworden.
Prachtig ijs alleen de wind maakte het heen wat lastig.
De zon mooi onder zien gaan.

Lekker een rondje Hulst geschaatst, avonds verlicht, sfeervol, circa 4 kilometer.
Morgen weer een paar rondjes, Joepie!

Mvg Pascal.

Ik weet nu zo'n beetje alle spieren onder mijn navel te zitten.:p
Ik kan bijna niet meer op of neer, hopelijk is dat morgen een beetje minder maar ik vrees van niet.:p

Dat klinkt trouwens leuk een rondje van 4 kilometer, verlicht, lijkt me gezellig.

Haha ik leef met je mee.
Ik leef even op paracetamol.
Hopelijk wordt de pijn na een paar kilometer schaatsen minder.
We willen vanmiddag 50 km gaan schaatsen.
Maar dat hangt van het ijs en de wind af anders wordt het een retourtje hardinxveld noordeloos.

Dan neem ik 2 dagen rust om zaterdag de molentocht te proberen.

Als de dooi echt komt (wat ik wel verwacht) ga ik denk ik toch met enige regelmaat op de kunstijsbaan schaatsen.
Het is goed voor de lijn en de conditie en bovendien erg leuk.

Net weer een paar rondjes gereden, ik heb de slag te pakken, alleen beginnen aan het eind alle spieren weer te protesteren, pfffff......
Nog even volhouden, volgende week is het niet meer nodig.

Mvg Pascal.

Ik heb een ritje 55 km gedaan, maar ik kan nu niet meer op of neer.
Vooral mijn rug is pijnlijk.
Nu opladen voor zaterdag.

Laatst bewerkt:
Bertus, misschien dat het vrouwtje met een massage nog wat verbetering kan brengen?

Ps, morgen weer een halve dag snipperen om een paar baantjes te trekken.

Mvg Pascal.

Helaas, Elfstedentocht gaat voorlopig niet door!
Wat gaat Andre Kuipers nu doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bertus, misschien dat het vrouwtje met een massage nog wat verbetering kan brengen?

Ps, morgen weer een halve dag snipperen om een paar baantjes te trekken.

Mvg Pascal.

haha ik zou niet weten waar ze beginnen moest.
Ik ben de trap hier op gekropen hehe.

Ik ben er alleen achter gekomen dat de tocht van de molentocht die ze opgeven als 50 km korter is.
Wij hebben de zo genaamde blauwe route gereden.
Route | Schaatsmolentochten

Maar volgens mij is de laatste post op de ijsbaan in Noordeloos.
Wij zijn helemaal tot het einde gereden dat is 3.5 km verder.
Ook zijn we in Hardinxveld helemaal tot het sluisje gereden.
dat zal ongeveer een km zijn.
Dat 2 keer is dus 9 km.
Als ik nu de route via google earth uitzet kom ik op 50,2 km
Wie heeft er nu gelijk?
Is dat google earth zuiver weten jullie dat?
Anders hebben we een krappe 60 km geschaatst.
Ik hou het nu maar op 55.

Wij meten geleidewerken, steigers, remmingen en dergelijke, op in google earth, mijn ervaring is dat het behoorlijk zuiver is;
55 of 60 km, daar kan ik alleen maar van dromen, ik ben al blij als ik de overkant van de sloot haal. ;)

Mvg Pascal.

Eind van de middag Alblasserdam - Molenaarsgraaf heen en weer met een collega. Als het goed is zo'n 25km. K heb er zin in!

Kijk uit voor de scheuren die zijn er erg diep.
Ik hou vandaag en morgen rust hopelijk zijn mijn spieren dan weer een beetje pijnvrij.
Zaterdag wil ik dan voor de 75 km gaan.
Als ik dan kijk waar ik vandaan kom ben ik heeeel erg dankbaar dat het nu met me gaat.
Al zal het zaterdag wel afzien worden.
Wel klopt er van de afstanden van de molentochten weinig, en zijn ze gewoon afgerond.

De 25 van de blauwe route blijkt goed te kloppen. Ik schaats eigenlijk nooit afstanden, dus het was even afzien. Nu wel een voldaan gevoel in ieder geval! (en 3 blaren ;) )

Scheuren zijn inderdaad erg diep. In het begin reed ik erg dicht achter mn collega en daardoor zat ik een keer in een scheur. Straks even kijken of de ijzers nog recht zijn.

Zaterdag nog een ritje en dan is het weer over met de pret.

Leuk om te horen dat je weer heel terug ben.;)
Ik heb die scheuren ook van heeeel dichtbij bekeken.
Het is erg lastig schaatsen maar ja daar is het ook natuurijs voor hehe.

Ik verwacht niet dat de officiele molentochten door gaan.
Het ijs is te slecht voor zulke grote getale mensen.
Daarnaast is op veel plaatsen maar 1 pad geveegd.
Je zal goed op moeten letten voor tegenliggers.
Je heb ook op erg veel plekken bevroren sneeuwprut.
Als hij doorgaat mogen ze bij de H.A.P. wel extra personeel in schakelen.

Ik heb net heel de route die je volgens mij moet rijden in google earth uitgezet.
Ik kom dan op bijna 85 km.
Ergens klopt er dus iets niet.
Foto-HK6RZ7EA.jpg

Ik denk dat de 50 km tocht geen 50 km is en dat je met de 75 km tocht tot de ijsbaan van Noordeloos moet gaan en daar keren.
Je mist dan het laatste stukje Giessen.
Ik ben benieuwd of ik dat gaat redden het is erg ver.
Als er weinig wid is scheelt dat natuurlijk wel veel.

Back