Zijn de schaatsen alweer in het vet?

Ik heb al even op de site van breda zitten kijken.
Ze zijn veel open, maar zijn er ook tijden waneer je alleen met noren op het ijs mag?
Met van die gasten op hocky schaatsen op het ijs heb ik er weinig zijn in.

Breda heeft geen alleen-noren uren. Op zaterdagen rijden er allicht wat jongelui op hockeyschaatsen rond, maar doordeweeks praktisch nooit. En in de zeldzame gevallen dat dat zo is, dan rijden ze alleen maar op de rechterhelft van de baan en hou je nog ruimte zat over. Breda voelt in alles als een dorp.
In Dordt moet je niet komen op dagen dat er ook hockeyschaatsen op de baan mogen.

Ben ik vorig jaar eind van het seizoen geweest.

Dat was de grootste fout, het was al te warm en in de loop van de dag was het ijs zo zacht dat de ijzers zo een halve cm of meer erin sneed.
Er waren zelfs plekken wat op natuurijs leek, kwam je volgas aan stond je in een halve meter stil :roll:

Misschien dit jaar nog maar eens proberen.

Wel een leuke baan, geeft een beetje het idee van een toertocht.
Baan is alleen niet erg breed dus als het een beetje druk is dan schaats je al snel elkaar in de weg en is dan minder geschikt voor de hardrijders.

Maar let op dat ze 4 maart de laatste ijsdag hebben.

Grt,
Berto.

Ik zag idd dat hij vrij smal is.
Maar je moet daar denk ik naar toe gaan om het gevoel te beleven, en niet om te knallen.
Al heb ik dat laatste toch al achter me gelaten. hehe.
Zaterdag moest je ook geen haast hebben.
Maar dat gevoel tussen al die mensen die allemaal z'n beetje hetzelfde beleven is geweldig.
Je kon iedereen aanspreken, echt het ons ken ons gevoel.
Al zou dat op een kunstijsbaan hoe groot ook altijd anders zijn denk ik.

Hee Bertus,

Knallen moet je op een kunstijsbaan doen, althans tijdens rondjes rijden.

Van toertochten of flevo ice moet je genieten.
Al mag dat natuurlijk ook wel met de handjes op de rug in een lekker treintje ;-)

Wat je zegt is helemaal waar, vrijdag was zo lekker gemoedelijk, iedereen vrolijk en aardig en zin in een praatje, dat is op een 'kunst'ijsbaan zeker wel anders.

Grt,
Berto.

Wat je zegt is helemaal waar, vrijdag was zo lekker gemoedelijk, iedereen vrolijk en aardig en zin in een praatje,
Nou, hierin herken ik toch wel ons vrijdagavond uurtje 'onder dak in Utrecht....
dat is op een 'kunst'ijsbaan zeker wel anders
Er zijn inderdaad lui die veel te serieus -in de verkeerde zin van het woord- bezig zijn.
Begrijp me goed, wij kunnen bij vlagen ook erg fanatiek zijn, maar alleen als er voldoende gelachen kan worden.
't is wat dat betreft net modelvliegen....:mrgreen:

Het is ook maar net hoe je er zelf in sta volgens mij.
Als de topsporters nooit lachen zullen ze denk ik nooit winnen.

Hier is de sneeuw ondertussen al weer bijna weg, het ijs zal nog wel even duren.
Het sporten was/is voor mij wel erg goed maar ja er is maar 1 ding wat ik erg leuk vind en dat is schaatsen.
Het is goed om de boel tussen de oren "schoon" te houden en gelijk ook goed voor de lijn.
Zou dat op skeelers ook zo zijn?
Die kan je gewoon thuis onderbinden en een eindje gaan.
Ik moet hier maar eens naar een zaak gaan die me verder kan adviseren.
Het is lastig om er achter te komen of je het leuk vind zonder veel geld uit te geven.

Ken je Dave van Dam sport in Stolwijk? Daar heb ik mijn schaatsen/skeelers ook gekocht. Superzaak!

Het is ook maar net hoe je er zelf in sta volgens mij.
Als de topsporters nooit lachen zullen ze denk ik nooit winnen.

Hier is de sneeuw ondertussen al weer bijna weg, het ijs zal nog wel even duren.
Het sporten was/is voor mij wel erg goed maar ja er is maar 1 ding wat ik erg leuk vind en dat is schaatsen.
Het is goed om de boel tussen de oren "schoon" te houden en gelijk ook goed voor de lijn.
Zou dat op skeelers ook zo zijn?
Die kan je gewoon thuis onderbinden en een eindje gaan.
Ik moet hier maar eens naar een zaak gaan die me verder kan adviseren.
Het is lastig om er achter te komen of je het leuk vind zonder veel geld uit te geven.

skeelers, Laat ik hier nu ook over twijfelen, het schaatsen is mij zo goed bevallen.

Mvg Pascal.

Het skeeleren is wat minder verfijnd dan schaatsen. Je staat een stukje hoger (in mijn geval 100mm wielen) en je hebt ietsje meer weerstand. Vanwege oneffenheden en trillingen is het wel prettig als je een stevige schoen hebt. Dus geen zachtleren schoen zoals Viking schaatsen, waar in theorie ook een skeeleronderstel onder zou passen. Zelf heb ik harde carbon schoenen van Maple. In de wintermaanden zit daar een Maple klaponderstel onder, en in de zomer een skeeleronderstel van Cado Motus.

Hey Bertus,

ik kan me geen fijnere omgeving voorstellen waar je kunt skeeleren dan de onze! KILOMETERS prima asfalt langs de provinciale weg vanaf Krimpen aan de IJssel tot aan Lopik. Asfalt moet alleen wel droog zijn.

Skeeleren mag dan minder verfijnd zijn, het is een PRIMA training om je s'zomers voor te bereiden voor het ijs. Je wordt er sterk van.

[media=youtube]OXWGB3aQTzI[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
En sinds kort is er eentje in Lekkerkerk.......... Leuk hoor Bertus, op het fietsje naar de baan. Kom je warm gereden aan. Dan skeeleren, en op het fietsje weer naar huis als cooling down!

Langs de provinciale weg: [media=youtube]a28jC3LE9KM[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga binnenkort naar de winkel in Stolwijk me eens laten informeren.
Je heb bij ons inderdaad prachtige fietspaden ook midden in de polder waar geen auto verkeer kan komen.
Vandaar ook dat het me leuk lijkt.
En dat sterk worden wil ik juist en dat het liefste op een leuke manier.
Als ik wat meer weet wat ik ga doen laat ik het hier weten.
Eerst moet de ergste spierpijn een beetje over zijn van zaterdag hehe.

Ja leg eens uit want ik begrijp daar ook niets van.:D:D

Berrie ik zal daar zeker eens op bezoek gaan.

Jammer dat ik dit topic nu pas gevonden heb!
Ben zelf ook fanatiek schaatser, vooral de laatste twee jaar ben ik flink vooruit gegaan qua techniek. Afgelopen tijd ook veel geschaatst zowel elke avond rondjes op de ijsbaan als 3 toertochtjes hier in de buurt. Gewoon opstappen en wel zien waar je uitkomt, heerlijk!
Zondag heb ik aan de Leekstermeer Toertocht meegedaan. Ondanks de wat harde wind toch mooi 45km geschaatst en een medaille mee naar huis genomen!

Zit nu te kijken naar een paar mooie thermoplastische maatschoenen van Viking of eventueel Raps. Had begin januari bijna een setje Viking Gold 2000's gekocht maar op het laatste moment ging de koop niet door omdat de verkoper voor een hoger bod van een ander ging. Tegen klappers kijk ik toch nog wel op. Ik krijg er zo'n gevoel bij dat daar nog niet 'die hard' schaatser genoeg voor ben.

Groeten Rick

Back