zijn hier ook Belgische Piloten?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door crazykuki, 9 feb 2006.

  1. jan.van.gent

    jan.van.gent

    Lid geworden:
    9 nov 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Gent (België)
    hey,



    Jongens toch laten we niet onnozel doen we zijn met zo weinig in het belgen landje die graag met vliegtuigjes/autotjes of wat dan ook spelen. Dus waarom onnozel doen tegen elkaar.

    Of het nu "nen" kleine van 9 is, of "nen ouwe" van 90 die een club opricht of meehelpt oprichten maakt mij niet uit zolang het maar bijdraagt tot onze hobby. Modelbouw.

    De club waar ik met 1/10 (elektro competitie wagens) in oudenaarde rij is er Jos en zijn zoon Nicky die ongelooflijk veel werk verrichten voor de club. Jos is in de 60, moest ik tegen die leeftijd nog zo goed presteren op competitief niveau vind ik het prachtig. Ik zelf ben begonnen met competitie rijden op 5 jarige leeftijd, ja je leest het goed, en niet met een niko auto, maar met een kyosho, opgevolgd door een rc10 ,... (kortom, competitie wagens) dit allemaal dankzij een club die openstond (en staat) voor iedereen. Nu bijna 18 en nog steeds in dezelfde club.
    Dus moraal van het verhaal: doet niet dom tegen elkaar we zijn al met zo weinig, en vlieg/vaar/rij er op los. Het is ten slotte een hobby . En laat iedereen mee genieten van deze hobby.



    Kurt en Simen hopelijk zie ik jullie nog eens, ofwel op de club, ofwel mrco ( www.mrcp.be ) of wat dan ook.

    ps kurt: mijn pa heeft nu een ornithopter :lol:
    ik een hovercraft, een micro heli en ben nu bezig aan een paramoteur.
     
  2. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    ik heb juist gevraagd of de vergunning binnen is van het ministerie van Luchtvaart, niet meer of minder .
    ik speel ook graag met vliegtuigjes, maar als er iets gebeurt wil ik wel weten waar ik aan toe ben.
     
  3. jan.van.gent

    jan.van.gent

    Lid geworden:
    9 nov 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Gent (België)
    jah dat klopt, antwoord zal wel komen.

    Kijk, omdat er 1 post tussen zat en je niet meteen antwoord kreeg reageerde je meteen zo. Laten we gewoon even kalm doen. Ik weet niets van vergunningen af, maar ik hoop dat kurt ook die vergunning heeft, indien niet zal hij zeker en vast proberen die te bemachtigen.

    Maar bedankt voor de opbouwende kritiek :wink:




    ps: Simen, is er ook een vliegclub in de buurt van Evergem? of Rieme of Ertvelde of een van die gemeentes daar? Ik ken het daar redelijk goed (zelf woon ik in Gent)

    Maar kijk is stel voor dit topic niet meer te "bevuilen" en zal hierna ook geen posts meer over zulke dingen plaatsen.


    Ik ben van plan een micro jamara war bird aan te schaffen, iemand van jullie ervaring mee?

    mvg,

    Jan
     
  4. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    Er zijn hier 2 clubs in de omtrek nl in Eeklo, en Zomergem
     
  5. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Is de club in Eeklo niet enkel voor static modellen?
     
  6. Acropilot

    Acropilot Guest

    nee hoor :)
    bestaat dat eig een club voor statische modelbouw in belgie? :p

    greets!
     
  7. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    mijn excuses :oops:
    kdacht nogtans dat ze er met rc vliegen, welja, ik ben het 100% zeker :fadein:

    greets!
     
  9. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
  10. Acropilot

    Acropilot Guest

    danku simen, voor de link.

    vriendelijke groeten, sam
     
  11. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    club in eeklo vliegen ze inderdaad, jammer dat er een limiet is van max 100 leden. Lid worden kan slechts als er andere mensen geen lid meer blijven.. Gastvliegen kan ook als je al lid bent bij de VML, maar da's moeilijk als je nergens anders aangesloten bent. Ik overweeg nu terug lid te worden van mijn 'oude' club ondanks dat ze nu 150km verder zitten.

    Dus vandaar de vraag aan de mensen van SFO: gaan jullie aansluiten bij de VML?
    En ik zou ook de vraag van simen beantwoord willen zien of er toelating is van het ministerie (of aanvraag gepland)... ondanks de 'oproer' errond heb ik nog geen antwoord gezien.

    Simen, enige link naar de club in zomergem of een adres? Aanvaarden ze nog leden?

    Dus als ik het goed heb is het veld van SFO nu nog aan het wachten op 'volwassen' gras? Ik ben benieuwd hoe het vliegen met 'grotere' kisten er zal gaan.
     
  12. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    de club in Zomergem aanvaard nog leden, zonder wachttijd.
    het plein ligt in de Moerstraat, te Zomergem ( grens Zomergem - Lovendegem )
    kontaktpersonen : Gorleer Luc
    Blauwstraat 93
    9032 Wondelgem 09/2539301
    vragen aan de Wulf Peter voor de e.mail adressen :vraag het maar Maarten
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Simen, ik zou dat adres veranderen in p.dewulf_at_scarlet_punt_be of iets dergelijks. E.e.a. om te voorkomen dat spammers met dat e-mail adres aan de haal gaan.
    (Ik ben al reddeloos verloren, krijg ongeveer 175-200 spamberichten per dag. Gelukkig worden die netjes door mijn provider afgevangen.)
     
  14. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    De bedoeling is om ons in de toekomst aan te sluiten bij de VML,

    vergunning van ministerie verwachte ik niet, daar ze mij bij het stadsbestuur er niks van vermeld hebben, ik heb reeds zodanig veel papieren moeten aanvragen...
    Dus om jullie van antwoord te dienen, neen heb ik niet, is dit echt nodig?
    graag advies:)

    vr groeten

    kurt
     
  15. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    Bedankt voor het eerlijk antwoord, te laat is beter of nooit
     
  16. Acropilot

    Acropilot Guest

    leuk dat dit draadje nog actief is, inderdaad, we wachten nog tot het gras "volwassen" is :p
    zoals in het sfo forum, luid de volgende slogan "laat het gras maar groeien, laat het gras maar groeien, nananana" :p
    tsal allesinds plezant worden rond januarie/februarie, kheb mij zojuist nog nen lekkeren schaalzwever gekocht :D

    groeten!
     
  17. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    ja het draadje leeft nog, en je kan met de zwever altijd hellingvliegen .
    toch vrees ik dat de vergunning nodig is om te kunnen vliegen
     
  18. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    yup, in belgië kunnen we daar (nog?) niet onderuit

    luchtvaart (ook modelluchtvaart) valt onder de federale bevoegdheid wat betreft gebruik van luchtruim, daar heeft het stadsbestuur inderdaad niets aan te zeggen. Bij het stadsbestuur moet je bvb wel zijn voor de milieuvergunning omdat modelbouwvliegtuigen onder een bepaalde categorie van Vlarem vallen.

    Een van de voorwaarden van het ministerie is ook lid worden van de VML. Omgekeerd is dit ook het geval als ik me niet vergis... Al bij al vind ik het geen slechte zaak voor de 'klassieke' modelluchtvaart (je weet wel, beginnen met een .40 trainer en dan naar de mulitbak). Hierbij is deze regeling zinvoller gezien gevaar, overlast & luchtruimgebruik. Maar de staat technologie niet stil en vind ik het allemaal erover voor de kleinere elektrokisten (bvb <500g) en kleine zwevers, maarja, wet is wet hè... Ik vraag me af of er op één of andere manier geen uitzondering gemaakt kan worden.
    Op een initiatief vanuit de BML/VML moeten we waarschijnlijk niet wachten want die zullen hun bijdragen zien afnemen als bvb wildvliegen voor parkflyers wordt toegelaten.

    In NL staan ze daarin weeral een stuk verder (alhoewel volgens sommigen... :))
    Is er trouwens niets op weg vanuit Europa om dit eenvormig te maken? Valt dit niet onder 'single european sky'? http://nl.wikipedia.org/wiki/Single_European_Sky :)
     
  19. kraaijer

    kraaijer

    Lid geworden:
    15 jun 2006
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Brussel - B
    Uhm, ik geloof niet dat je persee aangesloten moet zijn bij de vml in Belgie. Volgens mij is het hebben van een verzekering voldoende. Er zijn clubs in Belgie die leden niet verplichten om lid te worden van de VML.

    Of dat slim is weet ik niet...

    Greetz,

    Ron
     
  20. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    ik denkdat Maarten gelijk heeft, men kan niet aansluiten bij de VML ZONDER VERGUNNING, en zonder VERGUNNING geen VML ook moet men nog een VZW zijn, om lid te kunnen worden.
    zie de circulaire .
     

Deel Deze Pagina