zijn hier ook Belgische Piloten?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door crazykuki, 9 feb 2006.

  1. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    Het zou inderdaad kunnen dat de leden afzonderlijk niet aangesloten hoeven te worden bij de VML; het (enige?) voordeel wat ze hierbij hebben is dat er een goede verzekering bij die lidmaatschap zit. Familiale verzekeringen etc hebben vaak ook clausules voor modelvliegen maar voor iedere polis geldt wel dat aan alle wettelijke bepalingen voldaan moet worden, anders kan de verz.maatschappij zich terugtrekken. Dus: de club moet zeker aangesloten zijn bij de VML en moet een vergunning hebben van het ministerie, de leden van de club kunnen eventueel een eigen verzekering nemen (of hebben er al één) maar ze zullen wel op een erkend plein moeten vliegen.

    bovenstaande is mijn interpretatie van diverse artikels op internet, magazine VML en advies verzekeringsmakelaar, opmerkingen/correcties meer dan welkom!

    Ondanks alles blijf ik toch nog even wildvliegen... :roll:
     
  2. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    als ik het goed begrepen heb is het zo dat de club als vzw lid is van de VML en dat elk lid van die vzw een bijdrage betaalt in de verzekering. Je kan geen lid worden van VML zonder lid te zijn van een -bij vml aangesloten- club lid te zijn.

    Kris
     
  3. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    inderdaad zo is het, enkel de leden van de VML betalen de bijdrage rechtstreeks aan de VML, al de andere betalen via de clubs.
    en doordat men een Ver. Zon. Winst. moet zijn, komt door de wet
     
  4. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    @ Simen,

    VZW wordt opgericht voor onze club,
    Vorig week end ben ik nog eens naar ons terrein gaan kijken, pffff het groeien van het gras ligt helemaal stil, aangezien er nog meer braakliggend land dan gras ligt wordt het nog moeilijk vliegen nu.
    waarschijnlijk zal het pas beteren ergens rond February - Maart 2007.
    i'll keep ya all informend

    tot binnenkort :)

    Kurt
     
  5. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    en ? is de Sam al gepasseerd met zijn gras
     
  6. nickm.

    nickm. Guest

    hoi ik ben ook van belgie van zwijndrecht heb dit draadje eigelijk nog nooit tegenkomen dus sorry voor de late reactie ik vlieg met minimag en mx-12 en protech zoom 400. ik denk dat het ongeveer 50 min. rijden is bij ons.

    grtz nick

    (sorry voor de late reactie :) )
     
  7. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ik kan nie wachten tot ginder alles in orde is met de vergunningen en al.Want hier wa wild gaan vliegeen en alleen is toch niet alles.
     
  8. crashingbird

    crashingbird

    Lid geworden:
    31 mei 2006
    Berichten:
    223
    Gestart met veel goeie voornemens blijkbaar, maar weinig concreets uit de bus gekomen.

    Wat is de oorzaak, er waren nochtans genoeg enthousiastelingen ! Geen interesse meer? Nieuwe hobby van 'het bestuur' ? Lokatie die niet deugde ?

    Denk dat deze club hier helemaal 'Silent' geworden is, eerder R.I.P.



    Er zijn in de streek trouwens al een tiental electro piloten bijgekomen.

    Spijtig toch dat we met onze hobby geen officiële club hebben 'bij de deur',
    moeilijk natuurlijk om een eigen club uit de grond te stampen, teveel administratie, tegenkantingen, onwetendheid en vooroordelen van beleidsmakers en omwonenden die zeker opvoorhand gaan protesteren (hoewel ik nog nooit klachten kreeg van omwonenden of voorbijgangers waar ik wildvlieg, eerder wordt door velen wel wat interesse en bewondering getoond,vooral doordat dit vrij 'onbekende materie' is voor de meeste mensen, ) en noem zo maar op....en dat alleen maar omdat we zo graag ook onze hobby willen uitoefenen.
    Zo blijven wij natuurlijk allemaal 'wildvliegen' op eigen risico dan. :?

    Zijn hier eigenlijk nog mensen mee bezig, of gaan we eeuwig wildvliegen ?

    Laat eens iets weten !
    grtz,

    Crashingbird
     
  9. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    ja het is wel al een tijdje geleden, dat je iets van U liet horen.
    ondertussen is de club hier in Waarschoot in de lucht ( 1 jaar op proef )
     
  10. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ik had ook gehoopt op de club.Was dan lekker dicht in de buurt.Ma spijtig genoeg zijn er tegenkantingen gekomen van wat vogelliefhebbers en had Kurt dan blijkbaar ook niet alle nodige documenten.SPijtig genoeg.Ik heb met dan maar aangesloten in een club in Lessen.Vanuit uit Oudenaarde is het niet ver rijden.Ik schat 30 minuten,maximum.Ikzelf woon in Zwalm.

    http://fly.to/airfield34 club waar ik ben aangesloten
     
  11. Acropilot

    Acropilot Guest

    hehe wezze, blijkbaar content me mijnen tip vo ook aan te sluiten bij airfield 34 :cool: moeten dringend wel eens onze site updaten :eek:

    over silent flyers, ik zou die naam maar uit je hoofd zetten als ik het zo mag zeggen, van kurt heb ik al een jaar niks gehoord wat ik persoonlijk wel erg asociaal van hem is na een paar keer met hem te gaan vliegen bleek het een heel wijze gast, maar blijkbaar is hij weggekwijnt, wie weet wat er met hem is gebeurd, hopelijk laat hij nog eens van zich weten, heb al mailkes gestuurd maar geen antwoord, achja, zit in andere ( persoonlijk voor mij betere club qua locatie en ruimte ) dusja, ik trek er mij niks meer van aan, eneuh crashingbird, gewoon naar airfield 34 komen, is zo ver ni voor u half uurken rijden, nog ni voor bij onze club te komen ;) moet gewoon maar es afkomen vant weekend ofzo he ;)

    grtz
     
  12. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Die vliegers kunnen bij mij in de camionette.
     
  13. _yonas_

    _yonas_

    Lid geworden:
    4 jan 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    belgië, kortrijk
    Van kortrijk he ;)
    Ik vlieg zelf alleen op electri ...
     

Deel Deze Pagina