Zillion's eerste bouwproject - M-05 Abarth 1000TCR

Je hebt speciale schaartjes voor lexaan, met een kromme punt om goed ronde lijnen te kunnen knippen. Die werken perfect, voor de rest gewoon rustig aan werken. Na het knippen even een heel fijn schuurpapiertje langs de randen, voor een superstak resultaat.

En voor de wielkasten zijn er speciale cirkelsnijders, net zoals een passer. Die werken natuurlijk het best bij perfect ronde wielkasten, zoals meestal bij touringcars, GT auto's e.d.(zie mijn TA05). Zijn de wielkasten meer vierkant of ovaal, dan zal het met de schaar moeten en de dremel voor bochten met een kleine radius (zie mijn CC01).

dinsdag gaat de winkel terug open, ga dan om de spuitbussen en hopelijk heeft hij men body dan ook al liggen...
de ledjes mogen er dan ook wel al zijn...

btw, nog een vraagje hierover, is het verstandig om de bekabeling in de body vast te maken m.b.v. een lijmpistool? ik dacht dat het wel handig kon zijn, tenzij het de body/verf beschadigd...

Heb net telefoon gekregen.
De Abarth 1000 TCR body en bijhorende LEDjes set ligt klaar om afgehaald te worden.

Daar gaan we dus deze namiddag waarschijnlijk om.

hoi

eventjes laten weten dat ik alles nu in huis heb om een mooie abarth te gaan maken...

PICT0376.JPG

update

Hoi,

Na veel uittekenen en nadenken ben ik tot volgend schema gekomen...
Vind het subtiel en niet te overdreven, ook toont het minder bruut doordat er nergens nog scherpe hoeken zijn...

Ben nu bezig met alles uit te tekenen op papier, om dan op de body te plakken en aan de binnenkant te kunnen masken...

Bon, fotokes :

definitief%252520schema%252520voor-achterkant.jpg

definitief%252520schema%252520bovenkant.jpg

definitief%252520schema%252520zijkant.jpg

Volgende update zal foto's bevatten van het afplakken van de body en hopelijk al een eerste laagje verf. :)

Het is mijn eerste body dus ik doe alles rustig aan vooraleer ik iets misdoe. :eek:

grtz

Kijk...Je kan weer lekker bezig zijn....

Leuk ontwerp en succes met het maskeren en spuiten!
Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik zie geen witte verf op de foto, als je met dat groen een goed effect wilt hebben zul je na het groene te hebben gespoten er toch wit overheen moeten spuiten.
Sux6;)

kleine update :

De body is nu uitgeknipt, en passend gemaakt op het chassis.

Volgende is afplakken, op de foto zijn de vensters nog niet afgeplakt maar dat is ondertussen wel al gedaan.

een dezer dagen begin ik met het grotere afplakwerk, daarna komen er uiteraard foto's stap per stap.

PICT0395.JPG

PICT0396.JPG

PICT0397.JPG

Hey allen,

heb een vraagje.
Zou graag andere bandjes op me M-05 leggen omdat die van de MiTo hier niet echt bij zullen passen..

Echter heb ik op de site van tamiya bitter weining keuze..
Zijn er mensen die sites kennen waar bandjes voor het M-chassis gevonden kunnen worden...

Tis jammer dat de gewone 1:10 bandjes er niet op passen...

Even de Catalogus van Tamiya ophalen, daar staat alle denkbare in en ook de banden en velgen die jij nodig bent, ik heb even mijn catalogus uitgeleend anders zou ik de nummers voor je kunnen opzoeken.

Zo,
na weer een paar dagen nx van me gehoord te hebben kan ik het volgende meedelen.
De kap is nu volledig klaar om gespoten te worden, het uiteindelijke kleurschema zal er nog iets anders uitzien dan op de foto, maar dat zal je wel merken als ik de pics heb gepost, deze namiddag.

verder, heb ik een ander lichtsetje besteld met deze keer echt werkende knipperlichtjes enzo. en koplampen die feller gaan bij vooruit rijden en echte remlichten.

daar zou ik normaal deze week omgaan, ten laatste vrijdag.
Dus ja, nu is het elke avond van de week een paar lagen nevel aanbrengen en hopelijk kan ik tegen dit weekend een mooie body presenteren.

Verder heb ik deze brushless set tegengekomen : lrp brushless Vector x11 6.5t
Is dit teveel van het goede voor een M-05 ?

Mijn leverancier had mij ook een mamba max sidewinder aangeraden, maar ik denk dat dat pas echt overpowered is voor dit kleine beesje.

Laatst bewerkt:
Weet niet of in de tussentijd al lagers heb gemonteerd ,dat is bij brushless een must!,6,5T is overkill op de m05 zal meer banden slijtage geven dan grip ,ook je diff goed in het juiste vet is ook een must,liefs de reinforced uitvoering(zwart) en dan evt nog een alu, motorplaat ivm de temperatuur motor...
Ohja en alu verstelbare schokbrekers met harde veren voorzijde en zachte veren achterzijde,voor de banden zal min.high grip slicks moeten nemen ,standaard banden is grip zeer laag.Dit alles voor op asfalt......

Laatst bewerkt:
het is niet de bedoeling dat de M-05 kapot gereden wordt.
Hij mag een beetje vlotter gaan dan nu, maar hij mag er niet aan...

verder nog een vraagje in verband met batterijen.
Kan je een LiPo gebruiken op een brushed setje?

Jawel , 2s gaat goed ,enig puntje is evt een lipo saver,als deze niet in de esc zit,deze voorkomt dat je lipo niet onder de 3~3,5 volt komt en zoedoende beschadigd raakt.

update

Kijk eens aan...

Heb me deze middag kunnen bezighouden met de paintjob van de abarth...

Het resultaat is niet 100% perfect, er zitten zichtbare en minder zichtbare fouten in :onweer::onweer:

maar ja, voor een eerste body te zijn had ik schema wel misschien (te) moeilijk gemaakt, ghoja, hier leren we dan ook weer uit.

Maar wat dit betreft zeggen foto's veel meer dan een reeks tekst,
bij deze ==>

PICT0410.JPG

PICT0411.JPG

PICT0413.JPG

PICT0415.JPG

PICT0416.JPG

PICT0421.JPG

PICT0422.JPG

PICT0423.JPG

PICT0425.JPG

PICT0427.JPG

PICT0426.JPG

PICT0432.JPG

PICT0433.JPG

PICT0442.JPG

PICT0443.JPG

volgende dat te doen staat, nadat de folie eraf gehaald is, is spiegeltjes monteren, embleempje erop vanvoor, motor erin vanachter, motorkap erop.
en tegendan heb ik hopelijk de ledjes al en kunnen die er ook al in...

Jawel , 2s gaat goed ,enig puntje is evt een lipo saver,als deze niet in de esc zit,deze voorkomt dat je lipo niet onder de 3~3,5 volt komt en zoedoende beschadigd raakt.

Ik heb nu de ESC van tamiya standaard zitten de TEU-104 BK.
En deze heeft een beveiliging dat wanneer me gewone batterijen teveel ontladen hij niet meer continu wil rijden. hij remt zijn eigen.
en dat is dan het teken van stop er maar mee en leg hem aan de lader.

Jammer van de spuit/plak foutjes, maar het geheel smoelt wel!!:D Zwart en gifgroen...Mastercombi!

Misschien de volgende keer de kleine randen (dak motorkap) proberen te vermijden in je ontwerp? Zelf ook vaak gehad dat er verf onderdoor kroop:( Ben benieuwd hoe de kap staat op het chassis btw.

Enne... Tja... Soms wordt er snel gereageerd...Soms iets minder snel. Betekend niet dat we niet kijken he...

Back