Het is al weer een tijdje geleden en de bouw heeft even stil gelegen omdat ik toch nog snel even een Black Horse P-47 ARF vliegklaar wilde maken zodat hier de nodige P-47 Vliegervaring mee op kan doen. Deze heeft inmiddels zijn maiden gehad en wacht nu op nieuwe "voetjes" omdat ik niet tevreden ben met de Air-retracts die met de kit meekwamen. Deze worden snel vervagen door Electron retracts. Kan ik ook meteen kijken hoe deze functioneren omdat ik de keuze voor de retract van de Ziroli P-47 wil laten vallen op de electron of Lado retracts.
Er zijn echter al wel wat vorderingen. Zoals al geschreven ga ik een groot deel van de stringers zelf snijden en verwerken op die plaasten waar dat nodig is. De romp is zo'n plek en daar ben ik ook al mee begonnen.
De romp is al wat verder als getoond, ik heb daar alleen nog geen plaatjes van.
Het zelf snijden van de stringers lijkt redelijk goed te gaan. Er zit wel wat schuurwerk aan maar ze lopen dan wel mooi met de rompspanten mee en liggen vlak met de spanten. De volgende stap is bepalen hoe de retract voor het staartwiel erin gaat komen uit welk hout ik de blokken voor de vleugel bevestiging ga maken. Kleine details maar het moet wel gebeuren.
Er zijn echter al wel wat vorderingen. Zoals al geschreven ga ik een groot deel van de stringers zelf snijden en verwerken op die plaasten waar dat nodig is. De romp is zo'n plek en daar ben ik ook al mee begonnen.
De romp is al wat verder als getoond, ik heb daar alleen nog geen plaatjes van.
Het zelf snijden van de stringers lijkt redelijk goed te gaan. Er zit wel wat schuurwerk aan maar ze lopen dan wel mooi met de rompspanten mee en liggen vlak met de spanten. De volgende stap is bepalen hoe de retract voor het staartwiel erin gaat komen uit welk hout ik de blokken voor de vleugel bevestiging ga maken. Kleine details maar het moet wel gebeuren.