Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Dirk ik heb je 2 pb-tjes gestuurd.
Gr. Oscar

Oscar, Hier de antwoorden op je vragen.
In mijn Zlin zit een Joker 2834-7 1250kv te verkrijgen bij Lindinger. De prop is een APC 8x6SF en de spinners die we gebruiken is er eentje van 44mm van Protech bestnr MA124.
Deze spinners zijn niet de beste maar het model past nu eenmaal het beste op de Zlin.

Dirk

Hi Oscar,

Leuk dat je tevreden bent, ik wens je veel plezier met het bouwen en nog veel meer met het vliegen. Als er vragen zijn vuur ze maar af.

Dirk

ea05b3c94d7eb86f291320d9462b3889.jpg
c1eb372c92ca17ac5053d9711508db78.jpg

Opletten met teveel lijm want ik zie al drie lege flessen staan :-)

Voor de rest ziet het er toch al goed uit,

Dirk

Ik heb bij reclame bedrijf stikkerfolie gehaald. Plakt goed nadat je er nog een keer met de feun over heen gaat. Maar 2e vliegtuig toch maar op andere manier want deze folie is mij eigenlijk veel te duur.

2 kitjes vandaag ontvangen :D
Prachtig gemaakt Dirk, vakwerk, dank je wel :thumbsup:!

DSCF0503_zpsg10mfzkf.jpg

DSCF0504_zpsouwqidkq.jpg

En nu vast een mooi kleurenschema uitzoeken :yes:

Groeten, Ralf

Even wat oracover en HK wingtape getest op een rest stukje, oracover gaat perfect met medium warmte en tape kleeft ook prima :

full

links oracover en rechts tape.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reactions: p40
Graag gedaan Ralf,

Van kleurenschemas voor een Zlin vind je er dertien in een dozijn, natuurlijk kan je ook je fantasie de vrije loop laten.

Dirk

2 kitjes vandaag ontvangen :D
Prachtig gemaakt Dirk, vakwerk, dank je wel :thumbsup:!

En nu vast een mooi kleurenschema uitzoeken :yes:

Groeten, Ralf

zlin

En hier in Brugge is het pakketje ook toegekomen. Netjes verpakt !
Nu nog enkele vrije dagjes zien te versieren op het werk en we kunnen weer iets leuk in elkaar knutselen. :thumbsup:

Groetjes,

Philippe.

Oké, dan zijn ze allemaal terecht en kan ik weer gerust slapen ;-)

Dirk

En hier in Brugge is het pakketje ook toegekomen. Netjes verpakt !
Nu nog enkele vrije dagjes zien te versieren op het werk en we kunnen weer iets leuk in elkaar knutselen. :thumbsup:

Groetjes,

Philippe.

Dirk, je gebruikte methode van bekleden met kaftpapier is super, beetje inloopperiode nodig, maar nu kan ik vleugels kaften, het is een lieve lust. :)
Bijna klaar met inpakken, en dan, eerst "slissen", dan vernissen en daarover kleur??
Of eerst kleur en daarop vernis? Maakt 't eigenlijk uit?

Je kitje werkt lekker. Heb toch maar afgezien van intrekbaar onderstel, zat pal in vleugelliggers...

Back