Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Zo, de onze zijn ook gemaidened in Harsewinkel afgelopen weekend.
1 is volledig af
de mijne is 96% af (nog het neusje doen en hier en daar nog een kleurvlakje erbij coveren), maar is echt niet meer gelukt voor het weekend.
En de derde heeft nog wat esthetisch werk maar heeft wel al gevlogen.

Waarom beginnen we altijd zo laat met een toestelletje op te bouwen ... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Zeer blij ermee :-) :cool:

1526108_694874697306632_3447029206230266368_n.jpg

Goed gedaan jongens, hoe meer Zlins hoe meer vreugde ;-)

Spijtig dat het samen vliegen niet gelukt is, dat halen we zeker en vast eens in.

Dirk

Oeioei, dan moeten we bij Dakota stilaan het onderspit delven, maar ja daar zijn ook al menige Zlin's abgeschossen en verblijven nu als helden in Walhalla.

Dirk

Tsja, 't ligt misschien ook een stuk aan de demopiloten he ;-)
Van zodra ze hem zonder verpinken een low level rugpass zien maken zijn ze gelijk verkocht :D

Er wordt ook altijd gedacht dat het
a) balsa is (schuim? ge zijt aan het zeveren?)
b) balsa is (schuim van de hubo? Zeveraar!)
c) balsa is (hoe kunde schuim nu zo schoon krijgen)

Die demo wil ik wel eens zien, Dries ik had je al gezegd dat ik graag eens een dagje zou langskomen met mijn berg 'schuim' om samen 'The Battle of Haaltert' na te spelen. Op 26/7 zou me dat goed uitkomen als dat voor jullie past tenminste.

Dirk die gepakt en gezakt klaarstaat om vanaf morgen de Banne d'Ordanche te veroveren.

Hier update(je) van de buurmannen. Eerder bekend als herres69. 2e vlucht van mn buurmans Zlinn ging goed fout... klittenband accu was losgeraakt na een tamelijk harde eerste landing.. Dus de lipo was helemaal verschoven.
Schade is inmiddels hersteld. Gaat echt perfect met bruislijm en opnieuw kaften met houtlijm. We zijn nu ook de ailerons van viltschanieren aan het voorzien want de "schanier"tape blijft niet plakken. Ook hebben de setup veranderd want het gaat ons niet snel genoeg. Hihi

Ook ik heb een begin gemaakt aan de zlin. Maar ben zelf creatief bezig geweest met het snijden van de kernen.
94d44db9dac8bdfc5e2716fb1142b636.jpg

Heb hiervoor een aantal mallen gemaakt van aluminium.
88ddd800ac99cc4c89e0e960db64c883.jpg

En gesneden met de hand.
e99ceb2a22f61363e98e24a5ed38a679.jpg

Kost iets meer plamuur werk maar het resultaat mag er zijn.

Back