Zomaar een bootje.

Ben je druk bezig met soldeerwerkzaamheden, wordt je even afgeleid.
Niet lang daarna ruik je het onmiskenbare geur van smeltend plastic.
Murphy ( u weet wel, die van Murphy's law ) had schijnbaar stiekem mijn zoldertrap beklommen en daarbij tegen mijn werktafel gestoten waardoor dus mijn bout uit de stander gevallen was en door de dikke stugge kabel opzij was gerold.

En dan nu juist met de tip boven op mijn zender [emoji24][emoji24][emoji24]
Met als gevolg een lelijk ingesmolten litteken.
Gelukkig niet doorgesmolten tot de electronica en ook niet op het scherm.
En alles werkte nog.
Maar toch......

Het zag er niet uit.
Hoe nu te fiksen.....

Met lede ogen eerst begonnen om het één en ander uitelkaar te schroeven.
Daarna met een dremel alles zoveel mogelijk vlak slijpen en of schuren.
Vervolgens even gekeken in mijn afvalbak waar nog een dun plaatje berkenhout lag.
Deze paste precies in het middenstuk tussen de sticks.
Na wat snij, hak en breekwerk had ik het eindelijk zover dat deze erop gelijmd kon worden.
Nu ik toch er mee bezig was kon ik gelijk het potsierlijke blingbling logo verwijderen.
Na wat woeste uurtjes prutsen kon het eea bespoten worden met wat zwarte verf.

Het wordt nooit meer zo mooi als het was.
Maar het zij zo......

Even een moment van onachtzaamheid....
IMG_20211024_143902.jpeg
IMG_20211024_151530.jpeg
IMG_20211024_161330.jpeg

Bij mij zit er door zo'n mishap een putje in de rand van mijn laptop. Heb daarna van RVS draad een haak aan de soldeerbout gemaakt en hang deze op aan de opengeklapte opbergdoos. Van origine zat er een plastic haak aan het handvat, maar dat brak er ooit af. Vroeger gebruikte ik een zware kristallen asbak om mijn grotere soldeerbout op te steunen, totdat met een flinke knal de asbak doormidden spleet. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Ik ken de video, maar heb niet echt een voorbeeld die ik volg.
Ik struin meer de afbeeldingen af en als ik wat interessants of bruikbaars vind dan verdiep ik mij er wat meer in.

Der zijn honderden zo niet duizenden foto's, maar er zijn maar weinig foto's die echt inhoudelijk laten zien hoe iets gebouwd wordt.

Dat is één van de redenen dat ik veel foto's plaats.

Kijk hoe de echte gebouwd wordt op Youtube. Is in 3 video delen. Ik weet niet hoe ik de video's hier neer moet zetten.

Groet,
Willie

Laatst bewerkt:
Onderop het filmpje staat een pijl met delen erbij Willie. Als je op de pijl klikt kun je de link kopiëren, "oppakken" met de rechter muisknop en plakken in het topic op het Modelbouwforum. Probeer maar eens. Gr. Klaas.

Thx voor de complimenten [emoji4]

Het meeste ideeën komen bovendrijven als ik een beetje door al die afbeeldingen op google blader.
Wat is maakbaar, wat is haalbaar.
En daar broed ik dan op.

Back