zonnepanelen op dak ; ja of nee

Ik leg iets meer naar het westen ik moet het vooral van de middag hebben hopelijk klaart het vanmiddag wat op. nu is het bij mij nog maar 41 watt

Ik maar een magere 0,257 KWh
Of te wel 5 cent.
Of te wel 197 jaar voor ik hem heb terug verdient, los van het rente verlies.:p

Je heb dan wel wat meer op je dak liggen als ik denk ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké ik heb 3000 wattpiek.
Misschien dat ik er nog eens 600 wattpiek bij koop.
Ik overwoog een zonneboiler aan te schaffen maar daar zie ik van af.
Op mijn dakkapel passen er ook nog een paar.
Hopelijk komt er meer zon aan.
Veel slechter kan het in iedergeval niet worden.

Vandaag was ik het gezeur zat met al die k*t computers aan de andere kant en heb telefonisch da standen doorgegeven.
Volgens eigen berekeningen hoef ik nu niet te betalen 2000kWh en krijg ik voor 400kWh nog terugbetaald. :banana:

Ik heb ook een nieuw record.
7,4 kwh.
Dat is toch meer als ik gemiddeld gebruik.
Leuk als je dat in hartje winter al haalt.
Nu een beetje sneeuw en vollop zon dan kan hij op volle toeren.
Alleen is sneeuw voor het ijs weer erg slecht dus wat ik nu liever wil is lastig te kiezen.
Maarre gelukkig hoeven we niet te kiezen.;)

Haha, idd!

Bertus. Zonde van je opbrengst. In december met de sneeuw zijn ze zelfs een hele dag niet aangepast omdat er een pak sneeuw bovenop lag. Overigens toen wel een ladder gekocht om het in het vervolg te voorkomen. Deze dagen met veel zon (en kou) doen het erg goed zonde :-)

Trouwens geen systeem om het "huisverbruik" te meten? Altijd leuk hoor ;-)

@Prop-er, volgens mij kloppen jouw temperaturen niet helemaal. Ze staan wat hoog op pvoutput. Klopt dat?

Laatst bewerkt:
Ik heb in het midden van mijn dak een dakraam zitten.
Met een erg zachte bezem met tyraps en een stok de steel langer gemaakt kon ik de sneeuw er zo af duwen.
Op een klein hoekje na maar dat zal er wel af smelten want de panelen zijn boven nul nu ze werken.
Ondanks dat er geen zon is leveren ze nog tussen de 300 en de 500 watt.
Laat de zon nu maar komen.

Binnenkort krijg ik een systeem waarmee ik live mijn gas en stroomgebruik af kan lezen en ook in grafieken terug kan zien.
Alleen kan het systeem nog niet met panelen overweg maar via een update moet dat ook goed gaan komen als het goed is.

@Lennart: de getoonde temperatuur is de temperatuur van het koelblok van de omvormer, ipv de buitentemperatuur.

Vorige keer viel de sneeuw er binnen een dag vanzelf af, dus ik laat het zo lekker zitten.

Vandaag een nieuw record.
8.45 kwh.
upusa5u2.jpg

Back