Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
plugwise
Ik zit even te bedenken, als je dag en nachttarief hebt kun je beter het nachttarief af schaffen en overdag meer elektriciteit gebruiken wat je van de zon krijgt. Is dat een goede aanname?
Wat heeft het je nu in een jaar bespaard Harm? Met andere woorden, als dit jaar een modeljaar is, hoelang is dan praktisch gezien je terugverdientijd?
Ik zit even te bedenken, als je dag en nachttarief hebt kun je beter het nachttarief af schaffen
Terugverdientijd, indien je zelf de installatie installeer is met de huidige prijzen van zonne installaties en energieprijzen zo'n 7-8 jaar.
Heb je wel een trafoloze omvormer? Mijn omvormer was bijna 1/3 van het totaal bedrag.
De kwaliteit van de omvormer is erg belangrijk.
De xs serie is met trafo, de es zonder.
Vandaar ook de koelfan.
Sommige dunne film panelen hebben de trafo nodig ivm aarding, de meeste niet.
Wellicht is omruilen met (ben ik bang) bij betalen een oplossing
nachttarief af schaffen
Wat heeft het je nu in een jaar bespaard Harm?
Dacht ik eerst ook, maar inkoop van 1 kWh is zelfde als terugleveren ca 7 cent.dan krijg je voor elke terug geleverde kwh minder dan dat je zelf voor een kwh moet betalen. Dus terugleveren is niet zo interessant.
Dat is heel spijtig, die van mij hoor je alleen wat piepen als er 3kW doorheen fluit naar het net toe.De omvormer maakt wel een kabaal