Zoom 400 verslag! :D

Marcel zei:
Dus ik kan geen 3 cellen Kokam gebruiken???
En Moet ik BEC gebruiken of niet?
Waar basseer je dat op? iedereen vliegt z'n Zoom met minimaal 3 cellen.

En je Bec zou je gewoon moeten kunnen gebruiken. Ik heb er alleen een probleem mee (Gerard niet) als ik heel erg roer met m'n sticks klapt de bec er voor een sec uit. overbelasting.

Moet je maar eens controleren.

Als ik dit lees: "5-10 cells with BEC, 5 -16 cells without BEC" dan lijkt het mij zo dat ie niet geschikt is voor 3 cellen,of heb ik het mis?

De phoenix 25 is voor 5-10 cellen Nicad/nimh met BEC en bij mer cellen zonder BEC te gebruiken. Als je 3 lipo's gebruikt is er niets aan de hand en kun je de BEC gebruiken mits je servo's niet teveel stroom trekken zoals bij Satoer. De Bec kan 1,5 ampere leveren en somige servo combinaties trekken echt teveel stroom hiervoor.

marcel de regelaar kan je instellen, hij kan prima op lipo 3 cellen en op micads 5-10 cellen.

Hmm ik denk dat ik ook die Waypoints 84 ga bestellen die jij gebruikt Michel.

Wat hebben de andere Zoomvliegers hier zoal als setup???

@Gerard,wat voor landingsgestelletje had jij op jouw Zoom?

Groeten,
Marcel

ja op de hek ga ik een Hitec 50 gebruiken.

Hmm die waypoint 84 zijn uitverkocht bij Jepe,mischien dat ik toch maar voor de Hitecs of Protechs ga...

Groeten,
Marcel

mijn landingear is de nieuwe protech wide print gear, zijn net kleine tuff struts :wink:

Michel,ik reageerde op Gerard zijn post over dat landingsgestelletje ;-)

Over Aircraft world,ik hoor veel mensen dat ze hun spullen hebben binnen een week,maar ik heb van mijn bestelling van 1 oktober nog niks gezien :|

Groeten,
Marcel

Oh, dan antwoord ik maar even voor Gerard :P
Dat landingsgestelletje is te bestellen bij vasco
zie: www.Zoom400.nl
LOW PROFILE LANDING GEAR BRACE
t0500.202.jpg

14,40 EUR

LED-Maniak zei:
Zit die er niet al bij?

Bij mij zitten ze er standaard al bij namelijk, al heb ik ze niet nodig :?
Na de beltdrive installatie past ie er wel onder (omdat je boom hoger wordt gemonteerd) ;)

Nog even een vraagje,ik ben nu bezig om beetje bij beetje de electronica aan te schaffen voor de Zoom,wat voor ontvangers gebruiken jullie zoal?

Groeten,
Marcel

ik gebruik een standaard micro ontvanger van Graupner;maar de gewone van Protech heb ik ook en is echt zeer goed.is ook zeer licht.

Heb pas mijn zoom in elkaar gevlogen doordat hij tegen twee planten aankwam. De eerste versnipperde hij helemaal maar de 2e was iets te dik voor hem :( .

Me motor werd ook erg warm met die beltdrive(jaja, heb em nu ook :D ) dus heb maar besloten om ook brushless te gaan!

Me staart is trouwens wel érg onrustig zonder HH aan(zou niet weten hoe die aan moet, chinese handleiding :? )

Hoe kan ik wat rust erin krijgen? Zal dat vanzelf gaan als alles meer toeren heeft?

Back