ZOOM 450 contra LOGO 10

Raptor Rulezzz zei:
JIJ moet de beslissing nemen en als ik halverwege deze draad je budget zag dan komt een Logo zowiezo al nicht mer in frage ;)

Euh, heb ik in dit draadje niet al gezegd dat mijn budget niet echt gelimiteerd is? ;)

Zoals ik al zei, ik geef graag geld aan een Goede heli, het probleem was dus ook niet het budget, maar eerder: Wat ga ik ermee doen, met een logo vlieg ik liever niet rond in de tuin. (ik woon namelijk 40 km van mijn vliegclub af.)

Mvg

Mario

Om met een Logo in je tuin rond te vliegen moet je ook wel een aardige grote tuin hebben :wink: Ik zou dan toch ook voor de t-rex gaan, niet al te groot (echt een heel stuk kleiner als een Logo!) dus redelijk in de tuin te vliegen , lekker stabiel en goedkope onderdelen.

Mja, dan rest me dus alleen nog de keuze tussen de Trex en de Zoom 450 he.

De Trex SE is al direct een beetje duurder he, maar de Trex XL is mss iets, tenzij iedereen me hier SE, SE, SE roept.

Mvg

Mario

SE SE SE :wink:
de xl vliegt ook goed, maar krijgt snel overal speling, en het upgraden is uit eindelijk veel duurder dan een nieuwe SE.
groot voordeel is ook de directe swash aansturing, bij de xl zitten er nog allerlei linkjes tussen.

hallo allemaal

ik heb laatst een zoom 450 gekocht en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. ik heb hem vanmiddag al even laten draaien maar ik heb daarbij de staart gesloopt :? . maar als het goed is kan ik hem dit weekend weer maken en word hij maadag ingevlogen.

ik zal hier ook even posten hoe hij vliegt, mischien maakt dat de keuze straks wat makkelijker.

groeten tom

Fire-Fly zei:
ik zal hier ook even posten hoe hij vliegt, mischien maakt dat de keuze straks wat makkelijker.

groeten tom

Tom, dat zou geweldig zijn. Het leuke aan de nieuwe Zoom vind ik dat hij al serieus wat alu parts heeft.
Laat maar iets horen.

En succes bij het vliegen, be careful.

Mvg

Mario

6s en zware motor is compleet niet nodig. 4s en orbit 20-10 op 23t geeft 1700 toeren en met de 16g paddles is dat wild zat. 10min vliegtijd en een lichte heli (2100g) die enorm stabiel en toch flink wendbaar is. Goed voor flips, loops en rollen zonder hoofgteverlies of moeite. Zolang je niet hard 3d kan vliegen is meer echt niet nodig..... anders 5s op 20-21t of 6s op nog kleiner

ik ben net bij de plaatselijke modelbouwwinkel geweest maar daar waren de onderdelen helaas niet op voorraad. de luchtdoop moet dus nog even wachten.

tom

Fire-Fly zei:
ik ben net bij de plaatselijke modelbouwwinkel geweest maar daar waren de onderdelen helaas niet op voorraad. de luchtdoop moet dus nog even wachten.

tom

Wel, in dat geval zullen we ons geduld nog even moeten beproeven.

Mvg

Mario

Raptor Rulezzz zei:
...Een 450SE crasht goedkoper omdat alles wat metaal/carbon is niet kapot gaat...Richard
Dat metaal en carbon niet kapot kan...dat lijkt mij nogal sterk uitgedrukt.

Raptor Rulezzz zei:
Waarom kijk je niet naar een T-rex 450SE?
- Vrij windongevoelig (tot windkracht 4/5 prima mee te vliegen!!)
Richard

Windkracht 5 is ruim 9 m/s !!. Knap als je er dan nog "prima mee kan vliegen". Maar voor de gemiddelde piloot denk ik dat het met zo'n kleine heli niet meer te doen is.

Maarten2 zei:
Raptor Rulezzz zei:
...Een 450SE crasht goedkoper omdat alles wat metaal/carbon is niet kapot gaat...Richard
Dat metaal en carbon niet kapot kan...dat lijkt mij nogal sterk uitgedrukt.

Raptor Rulezzz zei:
Waarom kijk je niet naar een T-rex 450SE?
- Vrij windongevoelig (tot windkracht 4/5 prima mee te vliegen!!)
Richard

Windkracht 5 is ruim 9 m/s !!. Knap als je er dan nog "prima mee kan vliegen". Maar voor de gemiddelde piloot denk ik dat het met zo'n kleine heli niet meer te doen is.

bij dat formaat helies slaan de plastic deeltjes aan snot, en metaal en carbon overleeft 85% van de klappers.
dat is geen fantasie maar gebleken van de vele vele trex piloten in de afgeopen jaren.

wk vind ik persoonlijk ook veel voor een trex, maar het gaat wel.

Nee,

Ik ben nog niets gaan kopen, maar heb dit weekend wel eens van een 7,5 en een 10 cc heli mogen proeven.

Het ging me niet slecht af.

Mario

Ik ben gisteren de hele middag wezen vliegen bij de Heon (vlakbij Doetinchem) (www.heon.nl) en ik heb daar 5 vluchtjes zeer lekker staan knallen. En ik heb meerdere getuigen :wink: Die zal ik wel even laten getuigen hier...

Er stond gisteren in Doetinchem MEER dan windkracht 5 (Zie KNMI windstoten tot 12m/s). Uiteraard heb je er wel last van, maar voor mij persoonlijk was het nog niet echt een probleem. Als ik hard kan staan 3Den, kan de gemiddelde piloot dat ding heus wel in de lucht houden (zij het met moeite misschien :wink: )

Tot windkracht 3 kun je er iniedergeval zowiezo makkelijk mee vliegen zonder al teveel problemen.

Cheers,

Richard

Het viel echt allerzins mee moet ik eerlijk zeggen, ik had verwacht dat de heli een veel grotere speelbal van de wind zou zijn maar hij dreef gewoon een beetje weg wat prima te corrigeren was.

-knip-

Ik heb gisteren een beginnend helivlieger (vliegt net een week, wel veel vliegtuigervaring) met de Zoom 450 zien vliegen (nou ja, hoveren, dat doen beginners nu eenmaal) in een vlagerige wind, gemiddeld iets van windkracht 3 met uitschieters naar 4/5, ook nog draaiende vlagen.

Dat ging prima. Nu heeft die jongen er ook aanleg voor, maar het bewijst wel dat ook een Zoom 450 met de standaard Protech motorisering en het standaard electronics pakket, prima vliegt bij die wind.

Wel heb ik van hem begrepen dat hij een andere servo op de staart gezet heeft, wat een verbetering was, en dat hij nog een andere gyro gaat monteren.

Strikt genomen is dat dus niet nodig, het ding vliegt zo ook.. dat zijn gewoon verbeteringen omdat de piloot denkt dat het dan NOG beter gaat.

Ik ben helemaal overtuigd van de wind ongevoeligheid van de Zoom en Trex. Ik hou het op mijn (gebrek aan)stuurmanskunsten dat het mij met die wind moeite kost om niet te crashen met 1,5 kg heli. :lol:

Mja, als ik die zoom 450 zou nemen, dan neem ik die zoiezo met de GY 401 he.

Ineens het goede spul erop.

MVG

Mario

Back