Zoom naar belt drive converteren...

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 17 sep 2004.

  1. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Hehe zoveel was het niet hoor (er zit ook niet veel op), maar het leek zelfs nog ietsies meer op zit als wat jij had (ik denk ook dat het meer richting een mm is wat er nog op zit), maar ach het moet wel goed komen ;)

    Uhm, nou uhm.. :oops: ik vond het te onbelangrijk om hier een eigen topic te maken (aangezien de jouwe al voldoende informatie bied). Maar ik vond het ook te veel om jouw topic mee te spammen. En aangezien ik werdt gevraagd op dat forum om een bijdrage te leveren...

    Vandaar dat ik t ook in mn onderschrift zet he :roll:
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    eindelijk even tijd gehad om mijn zoom af te maken.
    als het weer het toelaat zsm proberen uiteraard

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Heee, netjes! 8)

    Zien er idd stoer uit die skids
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik wil ook een mooie heli :( Waar blijft die stomme lipoly nu.... kan er niet meer tegen.....

    Sorry, moest er even uit :)

    Ik vindt de zoom er wel een beetje op lijken zo :) En met snaar aangedreven staart is het niet eens zo'n slecht idee....

    Helaas heb ik al HS 81 servo's liggen en een 40A regelaar..... toch maar even wachten... nog even... moet volhouden.....
     
  5. jvsjvs

    jvsjvs Guest

    He Gerard,

    Laat mij maar weer eens even vliegen met je Zoom. De vorige keer "explodeerde" hij spontaan, kijken of hij er nu beter tegen kan :D
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nou ik heb net even snel geprobeerd op de plaats, eerste indruk is : 100% beter.
    staart is veel stabieler, geluid beter en hij ontploft niet in idle up !
    heb voor het eerst een compleet pakket leeggevlogen.

    vind hem wel wat flauw op de cyclics, maar nu die pokkestaart heelblijft kan ik eindelijk eens wat gaan finetunen.

    heb ook de ultieme test gedaan, opgespoold de staartrotor in het mulle zand geduwd zodat ie ineens stilstond :wink:
    het achterste tandwiel op de staartrotoras slipt dan op de krimpkous, exact zoals bedoelt, en alles blijft heel.

    one happy camper :D
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Je zou piccolo paddles kunnen proberen die zijn lichter.
    Je hebt ook lichtere gewichten te koop voor je huidige paddles. Wat ik ook veel gezien heb is dat ze gaten in de paddles boren en er een krimpfolietje overdoen.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ja die moeten echt lichter, denk dat ik van die dingen ga monteren, die snel afsteldingen voor je servos zeg maar, en daarop lichte paddles (vol gaten)
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik hou het nog lekker bij standaard. Dat ding gaat toch al met zo'n rotgang. Laat mijn reflexen eerst nog maar wat beter worden.
     
  10. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Je kan ook je flybar-brug buigen dan komt het draaipunt dichter bij de as zodat de paddles verder kantelen. Dus zo snellere cyclics krijgt.
    [​IMG]
     
  11. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Zo de mijne is nu ook omgebouwd :D

    En ik kan nu al zeggen (zonder dat hij ooit heeft gevlogen), dat het zeker een grote verbetering is want wat loopt het nu soepel zeg :)

    De enige opmerking die ik nog heb is dat je een 2,5mm boortje moet gebruiken, dat zie ik nergens staan. Ik was voor het 1e gaatje met 2mm begonnen, maar dat was niet ruim genoeg, dus dan maar een beetje roeren... voordat ik t wist schoot ik door het ronde verbindingsstukje waar de schroef doorheen loopt. Die is nu dus aan 1 kant open, maar niet dat t erg is :lol:

    Ik heb ook maar even mn Azarr antenne geinstalleerd en zelf van een 3mm CF staafje een tail aansturing gemaakt 8)

    Uiteraard wat plaatjes (klikbaar zoals altijd):

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]


    (Ik weet dat als ik de motor ga installeren, dat ik de tail los moet maken, maar da's zo gepiept).

    /edit:

    Hmm nog een positief puntje van de beltdrive :arrow: Doordat de tail nu hoger is, past de verlaagde en brede (zwarte) landingsgestel nu wel in combinatie met de CF tail vin, dus die zit en nu mooi onder (zie pic) :D
     
  12. Vandaag heb ik dan ook eindelijk het "Satoer-snoertje" (=belt-drive) ingebouwd. Aangezien ik nog even met een (rotte) standaard motor vlieg, heb ik het tandwiel ingekort, omdat anders de tanden van de motor in de belt grijpen. Na bijna 10 seconden hooveren viel het motor tandwiel naar beneden. Protech heeft alleen de bovenste paar millimeters vast gelijmd!!! Morgen eerst maar weer naar Verspaget voor groene locktite.
    Die paar seconden waren wel indrukwekkend.Het eerste wat mij opviel: Wat is hij stil. Ziet er goed uit. Bedankt Michel voor deze tip en service.
    Theo de Kramer
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb gister voor de eerste keer "echt" goed met de zoom rondgevlogen.
    power is nu goed, govenor functie op high geeft bij mij veel betere resultaten.
    ook de hs50 op de staart is een hele grote verbetering.

    helaas is ie wel weer een keer neergeklapt doordat mijn wel goed gelijmde tandwieletje toch losliet :( van de motor.
    ik ben dus op zoek naar een 9 of 8 tands lang pignon omdat ik dan wat meer lijm oppervlak heb.

    wie helpt mij er snel aan ?
    ik heb niet zo,n trek om in het buitenland te bestellen.
     
  14. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Hmm, ik heb die 2 tandwieltjes wel begin vorige week uit het buitenland besteld, maar ik kreeg eind vorige week ( :? ) een mailtje dat ze ze niet op voorraad hadden. Ze hopen deze week te kunnen leveren, maar ik heb er niet veel vertrouwen in...

    Dus als iemand een oplossing voor Gerard weet... ik ben ook eigenlijk wel benieuwd :lol:
     
  15. gerard, ik heb nog een verbrande motor liggen :D , waar nog een origineel tandwiel opzit. Als de diameter van de as goed is, kun je hem hebben.

    Theo de Kramer
     
  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee dat is 2.3mm, en 10 tands, toch bedankt.

    overigens net even gekekenm maar verder heeft ie geen schade, geen as krom niks, alleen de skids gebroken.
    hi j knalde toch vrij hard tegen de vloer.

    uurtje later knalde ik mijn raptor 50 tegen de vloer, wonderbaarlijk ook met alleen de boom kapot als schade.
     
  17. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb hier nog een Like90 speciaal Zoom tandwiel liggen dus even lang. Maar die is volgens mij echt te lang hoor Gerard, dan komt hij tegen de belt :(

    Ruilen voor 8 tandig gewoon tandwieltje? ;)
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb net zo,n team orion tandwiel erop gezet, past perfect, de flens zit exact onder het tandwiel :)

    knallen weer vh weekend ;)
     
  19. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Hmm heb je die nu van HobbyDeals vandaan (zoals je eerder al eens gezegt had)? Ik kan ze nergens op de site vinden, maar moet ik ze anders mailen?

    Ik zat zelf te denken aan een 8t tandwiel, of raden jullie mij een 9t aan? (i.c.m. de himax 2025-4200)

    Ik heb vandaag mn brushless setup binnengekregen en wil niet lang meer wachten ;)

    /edit Ik heb HobbyDeals gemaild :)
     
  20. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Een 8T. Ik ga er nu ook een 8T opzetten 9T is net teveel, motor wordt te warm en kakt teveel in als je vol pitch geeft.
     

Deel Deze Pagina