Zware storm / orkaan komende vrijdag?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Bruno van Hoek, 11 dec 2011.

  1. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    ...
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Goh, hoe dichter de dag nadert hoe meer het mee gaat valleen.

    Waar ken ik dat van :roll:
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon weer zo'n storm in een glas water.....
     
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Straks voor de zekerheid toch maar even mijn schildpad naar binnen halen voordat hij geplet word onder vallende takken o.i.d.
    Hij moet toch naar binnen i.v.m zijn winterslaap, en hij zal niet blij zijn als ik hem straks uit zijn vijver haal.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou....

    Wij zitten nu in het Engels kanaal, en hier valt het NIET mee.....
    We zijn al met minder dan halve kracht aan het draaien anders stampen we onze boeg in elkaar, en in plaats van onze normale track richting Ouessant te volgen kruipen we al zo dicht mogelijk tegen de Engelse kust aan. Golfhoogte tussen de 5 en de 7 meter en het schip maakt halen van meer dan 30 graden naar beide zijden.
    We zijn niet het enige schip wat beschutting zoekt....
    Werken aan dek is op het moment onmogelijk, en ook in de machinekamer beperken we de bezigheden uit veiligheidsoverwegingen tot het minimum.

    Groet, Bert
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dus.... Dat klinkt heftig, en toch strak internet>>?
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, dat "strakke internet" valt tegen hoor: Modelbouwforum aanklikken, dan duurt het bijna een halve minuut voor hij de pagina heeft, en dan nog 30 seconden laden.....:rolleyes:
    Op noordelijke koersen hebben we helemaal geen internet (staat de achtermast in de weg van het satelliet-signaal, daarom was ik bijvoorbeeld 2 dagen terug bijna de hele dag niet on line, want de kade lag in richting 013) en als het schip heftig slingert raken we regelmatig het signaal kwijt omdat de schotel de bewegingen niet goed genoeg kan volgen. Erg vervelend als je een mail via hotmail wilt versturen, je raakt regelmatig je halve bericht kwijt.

    Maar.... we hebben tenminste internet, en dat is al heel wat (voor ons dan, de "rijkere" scheepvaart maatschappijen hebben het al veel langer)

    Groet, Bert

    PS: we doen over de grond nog 2 knopen, maar langzaam komen we onder de kust en de golfhoogte is al zeker een meter of 2 a 3 lager.
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Echt halve bericht weg? Geen automagische retry's? Aan elkaar puzzelen van IP stack?
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nope... Als je mazzel hebt, heeft Hotmail nog een concept opgeslagen en dan heb je nog een deel van je bericht terug, anders kun je overnieuw beginnen.
    Daarom mail ik liever niet bij slecht weer. Internetten is vervelend traag, maar steeds opnieuw hetzelfde bericht intoetsen is vervelend vervelend....

    Groet, Bert
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    'slechts' 6 jaar geleden moest ik nog mijn mobiel als modem gebruiken en ouderwets inbellen als we bereik hadden...vreselijk!(en duur!)
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Vandaag de 2de wandeling die ik maakte was door een bos. Op dat moment waren alle paden nog vrij. Anderhalf uur later bij de derde wandeling lag er een boom over een van de paden. Ben benieuwd wat er vanacht en morgen allemaal omgaat. De eerste wandeling is dan in open veld, de tweede in/langs het bos............net zoals de derde en vierde...........
     
  12. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    nou nou nou wat een storm in een glas water zeg
    hele maand al een topic er over
    ik zou zeggen tegen diegene die het voorspeldde,
    koop een andere almanak:D:D:D
     
  13. Maxx

    Maxx

    Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Berichten:
    99
    het waait, het regent, het is koud. Net als elke winter. Misschien zal het aan de kust stormen ofzo, maar hier in groningen stad verneem ik weinig bijzonders. Ik had me er wel op verheugd, altijd spannend van dat onstuimige weer als je het mij vraagt.
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als jij nou eens wegblijft uit alle topics waar je niks inhoudelijks hebt bij te dragen dan zou dat een hoop forumvervuiling schelen.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou.... het topic loopt nu 5 a 6 dagen.... hele maand? Koop eens een kalender zou ik zeggen....

    Wij liggen hier nu opperbest onder de kust van Engeland, maar vanmiddag weer anker op, en dan duiken we weer de staart van de storm in. Hopen dat de storm sneller voor ons uit loopt dan wij varen kunnen....
    Als we goed gegokt hebben, komen we aan met minimale schade en minimaal tijdverlies, als we verkeerd gegokt hebben, hebben we de baas een hoop centen gekost....:rolleyes:
    Aan de andere kant, als we in de storm hadden doorgemodderd, en onze lading was afgekoeld tot onder stolpunt, hadden we de baas nog veel meer geld gekost..

    Groet, Bert
     
  16. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Sterkte Bert,
    Vind het wel heel erg leuk om deze verhalen te lezen! (en gelijk een abbo)
    Zo te zien, hebben wij hier een keertje geluk, en mist de storm ons.
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Vindt het ook zeker leuk om te lezen, doet me denken aan capitien Ortega...
    Die had ook zon journaal.. Enkle was daar nog net even iets meer opmerkelijks te lezen..
    Ik denk... ...... dat het journaal van Capitein Brutus, best eens waar kan zijn ;)
     
  18. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Schade ? gebroken kopjes of ergere dingen? of praat je over financiƫle schade? Als je had doorgevaren was de lading onder stolpunt gekomen?? dat snap ik niet.

    Cor
     
  19. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Lees dan ook het hele draadje, er is een loopbrug weg geslagen.

    Olie tanker, houd de teer die ze vervoeren boven smeltpunt, dus met branders onder de tanks, op t spul zelf.
    Als t gestold is krijg je t noooit meer je tanks uit.

    Zelfde met die tanker die laatst op de rotsen liep.
     
  20. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Niek, Cor heeft het over schade waar Bert in refereerde in zijn voorgaande post. Dus niet zoals op pagina 1 staat.
     

Deel Deze Pagina