Zwarte Zee III

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Perk,

Ik ga dus inderdaad de antenne in de mast zetten.
De mast komt in een vast stuk bakdek om niet moeilijk te hoeven doen met verstaging en om de mast goed stevig vast te kunnen zetten.

Voor het verlengen van de servokabel heb ik ong. 3mm dikke, niet buigbare kopere draden gebruikt die inmiddels al bijna helemaal in vorm zijn.
De mast is een 12mm dikke, beukenhouten as.

Groetjes Josse

Als je de mast van messing maakt
Heb je geen antenne nodig:D
Mast wordt antennen
Voor het verlengen servo kabels getwist snoer gebruiken en zeker geen stijf draad gaat als antenne werken
Ben je weer verders van huis:rolleyes::rolleyes:

@ F. v Gent,

Dat zou een creatieve oplossing zijn.
Helaas is mijn model niet één van de meest stabiele en moet de mast taps toelopen, en is dit naar mijn mening neit erg verstandig.

Groetjes Josse

met de antenne IN de mast had ik begrepen dat de antennedraad ergens tussen de vlaggen etc zou lopen - niet echt IN de mast. Als je inderdaad een messing/carbon mast hebt zou ik dit niet aanraden.

en zoals aangegeven, gebruik 'normaal' servosnoer voor verlengingen - geen massief draad. Ik spendeer gewoon enkele euro's en koop verlengstukken.

Patrick

@ Perk,

Bedankt voor de tip.
Ik ga denk ik eens kijken of ik hier iets voor kan vinden, ik ben niet erg ruim bij kas.
Ik wilde de antenne in een inkeping in de beukenhouten mast wegwerken, en daarna tussen de beide masten in spannen.

Groetjes Josse

Even een vraagje,

Zou ik de draden van een oude adapter kunnen gebruiken om de servokabel te verlengen?
En zou een massieve kabel met isolatie ook als antenne gaan werken?
Mijn massieve draden zijn namelijk al geïsoleerd.

Groetjes Josse

Beste Liboatcaptain,

Je antenne zover wegwerken heeft ook als nadeel dat je nooit meer de ontvanger uit je model kan halen zonder de draad door te knippen...verder nog een tip qua bekabeling, hou de servosnoeren gescheiden van je andere bekabeling, bv 1 zijde van de romp alle servodraden en aan de andere zijde de rest, dit voorkomt ook storingen.

Tom Boere

@ Tom Boere,

Bedankt voor de tip.
Ik zal dat gaan doen.

De antenne wil ik in een gleuf aan de buitenkant van de mast, dus alleen een beetje verf zal de antenne op zijn plaats houden.

Groetjes Josse

Even een foto-update,

normal_dakdek_in_de_grondverf_202.jpg

Hierboven is het voorste deel van het bakdek te zien. Dit stuk dek staat inmiddels grotendeels in de grondverf.

normal_dek_geverft_202.jpg

Hierboven is het geverfde hoofddek te zien. Het echte schip had een houten dek, maar daar heb ik helaas geen geld voor, dus zal mijn model zich tevreden moeten stellen met (naar mijn mening) mooiere groene dekken.

normal_met_voormast_201.jpg

Hierboven is de mast zichtbaar voor een dryfit. Er komt nog een mooie houten voet voor de mast, maar ik wil eerst de romp af hebben.

Groetjes Josse

Even een update,

Ik heb de massieve stroomdraden vervangen door de draden van een oude adapter.
Ik heb ook de kabels die van de ontvanger naar de vaartregelaar moeten lopen verlengt met dezelfde soort draad.
Nadat ik dit gedaan heb, heb ik de draden voorzien van labels zodat later niet helemaal moeilijk hoef te doen om alles goed aan te sluiten.

Ik heb ook het bakdek nog een kleurtje gegeven.

Groetjes Josse

Zwarte Zee 3

Heb dit hele verhaal zitten lezen ,en ik ben bang dat er nooit een boot uit Jossi z,n handen
zal komen
Vraagt alles en volgt geen enkele raad op ,weet alles beter ,is lid van een vaargroep ,maar
als je lid ben van een vaargroep ,moet je toch weten dat je voor servo draad geen 3mm
dikke koperen draad kunt gebruiken .
Ben zeer benieuwd
Motormuis

Heb dit hele verhaal zitten lezen ,en ik ben bang dat er nooit een boot uit Jossi z,n handen
zal komen
Vraagt alles en volgt geen enkele raad op ,weet alles beter ,is lid van een vaargroep ,maar
als je lid ben van een vaargroep ,moet je toch weten dat je voor servo draad geen 3mm
dikke koperen draad kunt gebruiken .
Ben zeer benieuwd
Motormuis

Nee praat hem nog meer moed in.. Laat hem het lekker vragen.. daarvoor zijn we tenslotte hier aangemeld.. Om te kunnen leren van anderen.. Laat hem lekker blij zijn met zijn bootje..

Even een update,

Ik ben weer bezig geweest met het plamuren van de romp.
Ik wil, als de romp goed in vorm is, een paar waterdichte schotten gaan plaatsen op het hoofddek, zodat ik de electronica die daar komt goed kan beschermen.
Eén van die schotten zal waarschijnlijk de mast in gaan klemmen.
Ik wil ook een soort kastje maken waar de ontvanger in komt met de kroonstenen van de draden.
Deze kast maak ik dan waterdicht door er een "dakje" overheen te plaatsen met aan de onderkant daarvan uitstekende schotten om het waterdicht te maken.
Dezelfde methode wil ik gaan gebruiken voor de batterijpak.

Groetjes Josse

aan elkaar maken draden

Heel gewoon SOLDEREN hoor:rolleyes:
mvg
Frederik:D
ps
En dan een stukje krimpkous er over en klaar is kees

@ Frederik,

Wat is een krimpkous?

Groetjes Josse

Ben Frederik dan wel niet.. :D Maar hij zal het vast niet erg vinden als ik het even vertel :lol:

Is een soort stukje rubber.. Schuif je over de plek heen wat je gesoldeerd hebt.. En dan verwarm je het waardoor het krimpt.. En dat zorgt er dan voor dat de plek waar gesoldeerd is goed geisolleerd is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back