zwarte zee

ik vroeg juist aan mijn pc: liefste pc, geef de beste nieuwjaarswensen aan de domste mensen die ik ken. ik weet niet aan wie dit bericht allemaal wordt verstuurd maar dan toch: de beste wensen voor 2013 en veel bouwplezier!!

Hallo,

Ik heb niet stilgezeten maar er is ook niets spectaculair gebeurt. Ik heb de bedrading in orde gemaakt nu moet ik nog 2 kleine Leds gaan halen.

Grtn brecht

hier zijn de foto's

links op de foto zie je de stekkertjes waar de draden van de woning in moeten en rechts zie je de 3 standenschakelaar (vooruit is voor gewoon 's avonds varen en achteruit is 's avonds slepend varen.
imag0010z.jpg

ook de mast vanachter zijn de draden weg geplamuurd (moet nog geschuurd worden) sorry voor de slechte foto.
imag0009r.jpg

de woning in de witte lak:
imag0008o.jpg

de kraan in de witte lak:
imag0007gr.jpg

grtn Brecht

Hee Brecht,
Je gaat lekker!

Maar toch nog een klein tipje van mijn kant.
Zoals je mischien wel weet geeft de brug een gezicht aan een schip( Als bijv. de voorste brug wanden/ramen voorover hangen, geeft dat een stoer gezicht(vind ik).
Nu heeft de Zwarte Zee ook wel een vrij stoere kop, maar ik zie bij jou toch nog wat dingetjes die je hebt laten liggen, waardoor de boot een hele andere uitstraling geeft.

Net even een foto genomen van mijne

Uploaded with ImageShack.us

Zoals je ziet heeft die van mij een hele andere kop erop zitten, kan bij jou ook, door bijv. de ramen iets groter te maken, scheef staand randje rond de brug heen te zetten enz.

Kijk je kunt er nu nog mooi bij, straks heb je de zonnetenten erop zitten , en wordt het lastiger.

Jan

Gezicht van een schip

Mooi 'gezicht' Jan, hoe jouw Zwarte Zee blikt!
Mooi Brecht, hoe jouw boordlichten zijn ingebouwd!

Ter inspiratie hier een foto van de zonnetent op mijn Zwarte Zee.
Bij mij is de navigatieverlichting buiten de brugvleugels gekomen, ben er nog niet klaar mee, ze schijnen nog in een halve cirkel, is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ook het kompas toont nog 'plastic', ga ik ook nog wat aan doen.

Wat de ramen betreft: door deze te vergroten krijgt je schip nog meer 'gezicht' en bij mij ging de Zwarte Zee stoer 'kijken' met de rand als een 'frons' boven de 'ogen'. Het zijn kleine dingen, maar ze doen veel!

Verder mooi gefabriceerd Brecht, je verlichtingskeuzeschakelaar! Ga zo door.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor det tip!!

het scheefstaand randje komt er ook nog op, en is wel een goede tip om de ramen te vergroten! ga ik zeker iets mee doen.

oo ja, aan de onderkant van de stuurhut en de woning komt trouwens een zwart bandje net zoals vroeger, en daarom is hij van ondere niet goed geverft.

grtn Brecht

ik ook paul ;)

hier ben ik weer met een deel foto's:

juist ben ik weer even met mijn kwastje gaan zwaaien en dit is het resultaat:
- de woning staat in de 2de laag
- vanvoor op de neus is het gele stuk geverft.
- de kranen van de reddingsboten zijn wit geverft
- de golfbreker is ook geel geverft.
imag00075.jpg

imag00064.jpg

imag00054.jpg

imag00045.jpg

imag00034.jpg

ook heb ik het eerste boldertje gegoten hopelijk hebben die piewi.. mij het goed spul mee gegeven.

grtn Brecht

dat ene vlekje op het gele is een brokje, die veeg ik er zo van af dus dat is geen lek want ik heb andere plakband geprobeerd, en die werkt veel beter. en op het rode de zwarte vlekjes worden weg gewerkt als ik er een iets donkerder rood bandje op plak net zoals Jan deed.

grtn Brecht

even een vraagje aan de iets wat slimmere onder ons (grapje) het deel op het achterdek wat je er kan afhalen juist daar boven lopen de sleepbogen, het luik wil ik er blijven kunnen afhalen maar hoe kan ik nu die sleepbogen zetten zodat ze afneembaar zijn maar toch nog stevig want ik wil er mee slepen.

Sleepbogen vast aan dekluik

De sleepbogen zijn bij mijn Zwarte Zee allen bevestigd aan het dekluik met trossenbergplaats. Ze zijn rond gebogen en rusten net boven het potdeksel (bovenste liggende rand van de verschansing). Hoop dat je het op de foto's kunt zien.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
oké dat weet ik dan ook weer, vandaag niet veel kunnen doen omdat verf moest drogen, ik heb op de neus het geel nog eens geverft en het wit waar het nog niet goed dekte. ook heb ik de achtermast geschuurd en geverft. ook nog wat aan de bedrading gedaan. ik heb nu in totaal 3 enkele bolders gegoten de 4de staat te drogen want er zijn een deel mislukt omdat ik er te veel harder bij deed. ik heb ook een malletje gemaakt van de dubbele bolders (zo kan ik er ook altijd gebruiken en die zijn op de juiste maat voor de zwarte zee) en samen met de bolders heb ik ook dat deel waar de touwen door moeten (ze staan op het voordek aan de zijkanten)

straks zal ik proberen foto's te maken maar veel valt er niet te trekken.
zondag ga ik varen in zeeland met paul als hij een schroef heeft gehaald. ik ga zeker een filmpje maken voor aan jullie te laten zien.

grtn Brecht

Back