mijn meest tegen elkaar weggestreepte antwoord is, dat wanneer een klimhoek anders dan verticaal efficienter is, de kist te zwaar is, of/en de motor niet sterk genoeg. als de kist licht genoeg is en de motor sterk genoeg, is het efficienter een grotere vertraging en grotere prop te gebruiken. de airspeed over de kist is dan kleiner (voor een gegeven stijgsnelheid, uiteraard). dit is nog efficienter.
ik wil een keer een (online) contest doen. hierbij gaat het zweefduur in seconden (met motor uit), gedeeld door, accugewicht gedeeld door vliegtuig gewicht. ik vermoed dat een kist zoals ik ze heb, en beschrijf, bovenaan ergens zal staan. hotliners zullen lager staan, duurvlucht kisten ook.
en alle andere soorten electrozwevers.
ik ben met een nieuw project bezig volgens mijn recept. beschrijving volgt
ik wil een keer een (online) contest doen. hierbij gaat het zweefduur in seconden (met motor uit), gedeeld door, accugewicht gedeeld door vliegtuig gewicht. ik vermoed dat een kist zoals ik ze heb, en beschrijf, bovenaan ergens zal staan. hotliners zullen lager staan, duurvlucht kisten ook.
en alle andere soorten electrozwevers.
ik ben met een nieuw project bezig volgens mijn recept. beschrijving volgt

Laatst bewerkt: