zweefduur

Ja correct.

Jacobbos verder is dat filmpje gewoon een toeval shot, waar mijn kist op staat. de fpv piloot zei "wow wie schiet daar zo omhoog, gaat ook snel of niet?"

nou ja, die gaat 8 m/s verticaal, maar minder met 60 graden.

als je vanuit verticaal naar 60 graden gaat, wordt met mijn kist de vario minder (minder m/s stijgen) terwijl, uiteraard de airspeed wel iets toeneemt

Ho, wacht even..

Nu stel je dat als je vanuit verticaal klimmen de stijgsnelheid minder word en de airspeed toeneemt. Dat klopt dan toch niet met wat je hiervoor gezegd hebt. Wat begrijp ik niet.

ik zei als ik recht omhoog klim, en 8 m/s stijg, en dan met 60 graden verder ga, dan kakt mijn vario inderdaad in

Wat is je airspeed dan onder 60graden dan?
Gooien we er ff een paar sinussen en cosinussen tegenaan

Stijgsnelheden weet je toch niet? Je het geen vario-log, geen atlis grafiekjes....meten is zowies onzin...toch?

die airspeed weet ik niet, maar de prop krijgt minder slip en de motor komt op toeren, dus neemt een klein beetje toe.

OK, om deze geniale vondst nogmaals voor mij samen te vatten zodat ik het echt kan begrijpen:

Mijn vraag, of eigenlijk van Arjan:
"Jij hebt dus een zwever die met 8 meter per seconde stijgt onder een hoek van 60 graden, en als je deze verder verticaal brengt dan blijft die zwever met 8 meter per seconde stijgen ZONDER iets aan de motor te veranderen? Klopt mijn samenvatting?"

Jou antwoord:
"Ja correct"

En vervolgens lees ik dit:
"als je vanuit verticaal naar 60 graden gaat, wordt met mijn kist de vario minder (minder m/s stijgen) terwijl, uiteraard de airspeed wel iets toeneemt"

Dus naarmate je steeds verticaler gaat dan neemt de stijgsnelheid niet af, en naarmate je vanuit de verticaal vlakker gaat neemt de stijgsnelheid wel af. Hoe kan dat?

Jij hebt veel eerder in dit draadje aangegeven dat je aanneemt dat je 8m/s stijgt...dat verder meten onzin is omdat je gelijk hebt....en we smeken je al dagen om grafiekjes of meetgegevens met bewijs.

Lijkt mij dat, als je die zou hebben, je ze wel vol trots gedeeld zou hebben

En verticaal heb je meer weerstand (heeft arjan al aangetoond) dan onder een hoek, dus neemt je snelheid meer toe dan je afgelegde weg en neemt verticale stijgsnelheid ook toe

komen jullie nou eens met cijfers, dat je met 45 graden met een zwever, veel beter klimt dan mijn 54% rendement verticaal?

Jij hebt dus een zwever die met 8 meter per seconde stijgt onder een hoek van 60 graden, en als je deze verder verticaal brengt dan blijft die zwever met 8 meter per seconde stijgen ZONDER iets aan de motor te veranderen? Klopt mijn samenvatting?

Als dat werkelijk zo is dan ben je geniaal Marcel.

Het gaat verder: Marcel beweert dat zijn kist HARDER gaat stijgen als hij de neus omhoog trekt naar verticaal. Dat doet iedere kist uiteraard in eerste instantie maar dat zal heel rap terug lopen en de snelheid uiteraard ook. Dat kan niet anders. Behalve volgens de theorie en waarnemingen van Marcel, die heeft een kist die harder gaat stijgen zónder gas bij te geven.

Back