nee, Meneer Hepperle (een grote held), heeft het over een underpowered vliegtuig met een kleine (relatief) prop.
dan klopt dat ja. mijn vliegtuig, heeft de helft van de verliezen, van horizontale vlucht (zeg maar 3 Watt gedeeld door 2), in mijn stijg vlucht. mijn grote prop trekt die last, net zo goed als een kleine een kleinere last. ( mijn propeller efficientie piekt verticaal), door dan de juiste belasting en snelheid. de energie drawn from battery, zijn de Joules, die (zo goed als ik theoretisch weet dat mogelijk is voor een zwever airframe) worden omgezet in hoogtemeters. (vermogen naar stijgsnelheid) (relatief korte looptijd).. het triviale punt is dat ik een heel grote prop en vertraging neem. en ja, zoals we zagen, is het verschil tussen 60 graden en verticaal, aantoonbaar net zo groot als het verschil tussen houtbouw en kunststof (let op de lucht snelheid, zie ik ook niet bij dit grafiekje), bij 45 graden is weerstand x1,41² (2 kisten ipv. 1) voor een stijgsnelheid, vergeleken met verticaal. als je het wil meemaken, ga Martin maar uitnodigen.. ik denk juist als ik het fout heb dan verteld een Prof. mij dat graag. (ik hoor al maanden niks) (krijg ik misschien nog eens een goed inkomen later..) serieus haal maar een Prof. hierheen, ik krijg nu genoeg van jullie en vind dat jullie weleens de mond mogen houden na deze lange tijd (met foute argumenten). dat doen jullie als ik gelijk heb niet meer.. (wat jullie nu nog niet snappen en doorhebben) het zijn de mensen die het niet snappen, die niet snappen dat ik gelijk heb hier. lastig. met Martin wil ik best vliegen ook.. de praktijk ook meteen gezien.
ik denk serieus dat als ik daarheen zou gaan (naar Duitsland) dat ik binnen 15 tot 30 minuten gelijk heb (zowieso vliegt mijn kist al wel echt supergoed, die ex.)
denken jullie nou niet dat ik alle theorie die ik heb kunnen lezen al gelezen heb? gedurende jaren? daarna zag ik, dat kan beter. dat presenteer ik hier..
mijn redenatie kan ik simpel neerzetten. in principe is verticaal, zo langzaam mogelijk het best (dit had ik al goed). een bepaalde propeller, kan precies met die snelheid, trekkracht, en vermogen, optimaal werken. deze propeller heeft een bepaalde grootte, een grote diameter vergeleken met men doorgaans ziet op een kist. dit werkt (bewezen) prima. dan heb je voor een zweeftijd, de minste accus bij je.