Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar gaan we nu weer helemaal overnieuw beginnen?wat zijn de meningen over deze benadering: wat voor kist zou men bouwen, om zo lang mogelijk te zweven (motor uit dus) als men 1 bepaalde accu kan gebruiken? stel, 3s 2000 mAh?
...................
ik denk, dat ik door heel intelligent optimaliseren (niet brute force number crunching), al ongeveer het optimum gevonden heb, om per accu het langst te zweven.
Maar ja....die futiele details, daar draait het zweven nou eigenlijk om voor de meeste mensen. Een motor is voor hen enkel bedoeld om los te komen van de aarde, die heeft helemaal niks te maken met de zweefduur.(ik bedoel natuurlijk niet een toevallige superthermiek bel of hellingwindje erbij of andere "futiele" details..)
Jawel....want de aandrijving bepaalt niet in z'n eentje hoe lang je zweeft.nou, mijn vraag is simpel, met wat voor kist, *zweef* je per accu het langst?
........
laat ik dan dit vragen, hoe kan die kist (en mijn nieuwe) nóg langer zweven, zónder meer accu toe te voegen. (dwz hoe verhoog ik de klim efficientie nóg meer). niet moeilijk te interpreteren vraag toch?
P.S. Wanneer komen jullie bij elkander om een nieuwe vleugel met motor te
Bouwen???![]()
Een goed gesprek ?als het niet mogelijk is hierover te redeneren hier, was het een vergissing van mij om hier voor een goed gesprek te komen..
Er worden al meer dan 800 posts pogingen ondernomen om je duidelijk te maken dat de ' dwz' in bovenstaande zin een verkeerde redenering is...laat ik dan dit vragen, hoe kan die kist (en mijn nieuwe) nóg langer zweven, zónder meer accu toe te voegen. (dwz hoe verhoog ik de klim efficientie nóg meer)
Dat is nogal een open deur.......in mijn optiek komt de lichtste kist met de grootste vleugel (lift kracht) het hoogst. maar bovenal licht. zwaarder is onherroepelijk direct minder hoog in algemene zin. (en ja weinig weerstand is goed uiteraard)
daarom mijn redenering dat als je langer wil zweven (motor uit tijd dus vergeet dit niet) je hoger moet komen met je accu.
Je begint met de stelling dat je zo lang mogelijk wilt zweven, en vervolgens zeg je dat je langer zweven met een betere kist niet interessant vindt. Dat is behoorlijk tegenstrijdig maar goed.dat ik met thermiekloos weer nog wat langer kan zweven met een modernere kist vind ik niet zo belangrijk.
dat ik met thermiekloos weer nog wat langer kan zweven met een modernere kist vind ik niet zo belangrijk.
maar mijn vraag is. hoe kan ik zonder thermiek, zonder accu toevoegen, nóg langer zweven (als ik al helemaal mijn best doe om boven te blijven). of anders, hoe kan ik met nog een beetje minder accu, dezelfde tijd halen. (motor uit tijd dus) (het antwoord komt neer op hoger klimmen, per accu capaciteit of gewicht)