zweefduur

naja, als je in het ene geval 25% hebt, en in het andere 50% met dezelfde kist en accu (maar andere motoren en props) komt de ene echt 2x zo hoog letterlijk. zweeft 2x zolang daaruit theoretisch.

okay even kijken of ik het nu goed heb begrepen.

Stel dat ik met een volgens jouw instructies optimale aandrijving afgetrimd onder een hoek van 60 graden omhoog vlieg, met zoveel gas dat ik precies met 8m/s stijg en ik trek de kist naar de verticale klimstand, dan neemt de weerstand af en zou de kist met een hogere snelheid gaan klimmen zonder dat ik meer gas geef toch?
Als dat namelijk niet het geval is moet ik gas bij gaan geven om die 8m/s stijgen vast te houden en dat zou betekenen dat ik meer energie verbruik voor dezelfde klimsnelheid.
Kun je dat bevestigen?

jawel. in dat geval zeker, klim je met 60 graden minder snel, als mijn aandrijving recht omhoog 8 m/s gaat. (ofwel ideaal is bijna) want je prop moet dan ook wel passen. als je met 60 graden als 8 m/s gaat met gas minder, en mijn aandrijving is verder wel ideaal, ga je verticaal te snel omhoog. en moet je zeker geen gas bijgeven. anders krijg je namelijk Justus zijn climaxx. en moet je juist terug regelen. snappie?

Okay. Je stelt dus dat je met de juiste aandrijving zonder gas bij te geven steeds HARDER gaat klimmen als je de neus van het toestel omhoog trekt, naarmate je dichter bij de verticaal komt?

dit gebeurt er als de prop en vertraging té groot is: je kist stijgt dan veel te langzaam met 45 graden óf verticaal, en heeft een slecht rendement. (ofwel de prop is onderbelast in thrust)

Ja, die heb ik gelezen. Dus jij hebt een kist die je af kunt trimmen op een 60 graden stijgvlucht met 8m/s stijgen en die VERSNELT als je zonder gas bij te geven de neus omhoog trekt.
Daar wil ik echt een filmpje van zien.

naja kijk dan naar mijn video
heb je geen groot scherm? als je 1080p kijkt, kun je hem vas vinden, onder in beeld, links. dan zie je exact wat je nu vraagt want ik begin vlak.

Lees ik dit goed.....jij gaat er dan van uit dat jouw prop zo langzaam draait dat je bijna zonder slip stijgt????

Je vliegt niet door water hoor? (En zelfs daar heb je meer slip dan jij denkt te realiseren

het punt is meer, dat de vario versnelt vooral.. dat de kist versnelt als je minder klimt is nogal wiedes. maar je vario wordt dan minder (met zo'n kist)

Je begint vlak maar je bent nog aan het accelereren hoor....je zit daar nog lang niet op je topsnelheid.....aue...is jouw hele theorie DAAROP gebaseerd???

Justus: ik citeer een vorige post:

accu -regelaar- motor(vertraging) - prop-kist = 54%

1 x 0,95 x 0,8 x 0,76 x ? = 54%

nee Justus, ik zei dat dit een freestyle, toeval filmpje is, die toevallig op beeld kwam. toen zei ik ja dat effect wat Arjan vraagt staat er wel toevallig op..

ik Heb tenminste filmpjes van zo'n klim. normaal klim ik tot 200, 300 meter vaak natuurlijk, dan gaat het zo door als in het filmpje

als je vanuit verticaal naar 60 graden gaat, wordt met mijn kist de vario minder (minder m/s stijgen) terwijl, uiteraard de airspeed wel iets toeneemt

Ja, die heb ik gelezen. Dus jij hebt een kist die je af kunt trimmen op een 60 graden stijgvlucht met 8m/s stijgen en die VERSNELT als je zonder gas bij te geven de neus omhoog trekt.
Daar wil ik echt een filmpje van zien.

naja kijk dan naar mijn video
heb je geen groot scherm? als je 1080p kijkt, kun je hem vas vinden, onder in beeld, links. dan zie je exact wat je nu vraagt want ik begin vlak.

nee Justus, ik zei dat dit een freestyle, toeval filmpje is, die toevallig op beeld kwam. toen zei ik ja dat effect wat Arjan vraagt staat er wel toevallig op..

Ik heb een tijdje niet gekeken, en heb heel veel leeswerk in mogen halen.

Wat mij enorm intrigeert heb ik middels de 3 citaten samengevat.

Begrijp ik het echt goed?

Jij hebt dus een zwever die met 8 meter per seconde stijgt onder een hoek van 60 graden, en als je deze verder verticaal brengt dan blijft die zwever met 8 meter per seconde stijgen ZONDER iets aan de motor te veranderen? Klopt mijn samenvatting?

Als dat werkelijk zo is dan ben je geniaal Marcel.

Back