ik bedoel, ik had oprecht verwacht meer begrip te vinden, omdat ik met mijn uiterste best echt niets beter meer weet (wat echt het resultaat verbetert). plus dat ik het nog steekhoudend vind ook hoe ik e.e.a. beredeneer, waarom die kist al echt goed vliegt (als in, het kan nauwelijks beter op de punten die ik zoek, ofwel dat denk ik). uberhaupt heb ik wél enkele gegevens (en vliegtuigen hangen rekenkundig in elkaar, dwz je kunt met weinig gegevens, andere gegevens afleiden), weet ik waar ik het over heb, en weet ik exact waar ik naar toe wil met de ontwikkeling van mijn kisten.
en ja bijv. vrijevlucht rubber kisten klimmen ook al decennia zo, maar maar weinig electrozwevers (alleen mijne voor zover mij bekend is) klimmen bewust zoals ik mijne wil laten klimmen, vanuit mijn beredeneringen en afleidingen. (er zijn er best veel die zijn "per ongeluk" al bijna optimaal) maar ik zoek het gericht op, die resultaten die ik zoek.
en ik verwachtte niet juist dat ík helemaal in twijfel wordt getrokken. niemand heeft ook (neem ik aan) geprobeerd wat ik allang geprobeerd heb.
het is iemand vrij bijvoorbeeld mijn vliegtuig na te bouwen of rekenen (dat verwacht ik niet, maar iemand kan het proberen die ziet dan exact wat ik zeg).
maar goed ik hoop dat ik vrij snel mijn nieuwe kist af heb, dan meet ik wél e.e.a. exact met een logger (ja, had ik misschien eerder moeten doen, achteraf gezien, maar nogmaals ik had meer begrip verwacht. ik snap het immers ook waar ik heen wil met mijn kisten.)
van die accus, ja is maar goed ook. geeft maar aan dat ik op alle fronten steekhoudend ben. (ik ging alleen in op de vraag of ik rekening houd met dat accus verouderen.)
nogmaals ik bericht hier alleen maar even, met waar ik zelf al uitgebreid mee bezig ben. het is niet van 1 dag ijs, en, ik ben uiterst gedreven om te doen wat ik wil (als in, zó klimmende kisten bouwen). ik neem dat uiterst serieus en permitteer mij geen dingen die minder goed werken.
zo zit het gewoon (niet dat ik jullie onzin aan ga en wil smeren juist).
ik ben echt heel serieus met mijn "missie" om te vliegen zoals ik de hele tijd beschrijf.
die cijfertjes die jullie willen zien, zijn voor mij niet meer constructief, gaan mijn niet helpen (vermoed ik), en willen jullie alleen om niet te hoeven snappen wat ik zeg voor jullie het accepteren. ik vraag me af of jullie het dan later wel gaan inzien als het "zwart op wit" in de grafiekjes staat.
ik hou juist van "prestatie" kisten of vliegtuigen met een speciaal doel, bijv. heel hoog of heel zuinig vliegen. ik hou ook van de intellectuele uitdaging hoe men daaraan komt.
wat ik in deze thread beschrijf, is een "recept" om met 1 accutje, zo lang als theoretisch mogelijk is, met de motor uit boven te blijven (na een specifieke klimvorm die ik omschrijf met een specifiek uitgezochte aandrijf trein). dit is nog nooit specifiek uitgezocht blijkbaar en ik ben hiermee bezig. nu willen jullie eromheen draaien, maar ik doe dit allang wat ik beschrijf.. nu willen jullie een paar gedrukte gegeventjes, náást mijn complete uitleg en beschrijving welke gegevens ik iig heb en op de vario heb gezien.. wordt ik daar beter van? nee.. wil ik jullie tegemoet komen en bijv. nog een keer naar de vario kijken als die ex kist klimt? ja hoor. wil ik tzt mijn eigen kist loggen? tuurlijk. maar niet omdat ik er beter van word..
deze thread heeft gewoon een shitwending gekregen door onbegrip (voor mij is dit heel stom want ik dacht juist met iets cools te komen wat dus duidelijk echt werkt, een theoretisch maximum in totale klimhoogte en in principe zweefduur voor een kist, per accu)
vergis jullie niet ik zweef iig al knetterlang (per vlucht) he.. ik bedoel, op het clubveld starten en landen met regelmaat vliegtuigen. ik zweef, zweef en zweef maar. met een dood normaal vliegtuigje, met een heel klein motortje, en een "oversize" (in vergelijking met een doorsnee vliegtuig) prop. en een behoorlijk klein accutje. ik geniet daar gewoon van. ik wilde zo'n kist en die heb ik gebouwd.
die kist was een "leenkist" die ik in principe mocht hebben, maar die ik (daarna met mijn motortje) terug gaf omdat we allebei die kist (vleugel iig) al superlang kennen (tegen de 15 jaar denk ik), en met motor omdat die er bijna optimaal bij past per mijn inzichten en theorie en zo. nou ja nu vliegt die persoon knetter, knetter, lang. kortom kist werkt allang. ik durf haast te wedden dat zijn/ mijn ex kist, absoluut de langst zwevende zwever per accu is op de club. (met gelijke weer condities bla bla). als ik het fout had vloog ik juist veel korter dan normaal, maar ik vlieg (zweef) juist veel langer als "de rest" als het erop aan komt.
ik hoop dat met mijn nieuwe iig te verbeteren, en daarna nog weer. maar nogmaals ik heb de theoretische limiet bereikt denk ik (en zal ik zien dmv. loggen, en, wat er mss beter kan).
dat jullie dat zien is eigenlijk nog maar bijzaak tot ik echte inzichten van anderen krijg in deze thread.
ik vind het haast een beetje alsof ik met een klap schaats kom, nagenoeg iedereen pessimistisch is, ik ook allang win/uitloop in de praktijk, snap waar de winst zit, en men weigert het te snappen tot men een papiertje met tijden ziet. die komen wel, die zijn voor mij op het moment niet zo belangrijk want wat ik bekokstooft heb vliegt prima en "wint" in de praktijk iig al.
ik ga nu ook even niet meer op logs in.. die heb ik pas als mijn nieuwe kist af is.