Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
jawel absoluut. vertel jij eens waar de lift van de vleugel vandaan komt, als de propeller kracht 45 graden van verticaal staat van de zwaartekracht.
teken eens een vector diagram en begin bij de propeller. (de propeller trekt half opzij letterlijk, hint qua hoek. laten we zeggen naar links. de propeller trekt ook voor de helft, verticaal. qua krachten.
ken je dat? vector diagram?)
sorry hoe staat de as?
ja mooi gekopieerd! niet 45 graden maar als je dat snapt snap je wat ik snap.
wat is de som van F en L , en hoe groot is dat in verhouding tot ma?
die verhouding, van F totaal en m g, is hoeveel keer de verliezen van het klimmen toenemen.
van het klim wattage. dat totale verlies is in de praktijk, vaak 60 70%
bij niet te snel, verticaal klimmen, is dat verschil weer T = -W bijna nihil! bijna de prop verliezen.
dus stel dat is 1,4 (45 graden klimmen) , en je klimt 6~7 m/sec, dan zijn ze verliezen ongeveer 3m/sec op het totale klim vermogen (ongeveer)
bij mijn verticale kist, is dat ~1, en die verliezen niet verloren. wel de prop an sich, procentueel iets slechter rendement.
nameten komt nog! ik zal er niet veel naast zitten.
de verklaring staat ook nergens, en bedenk ik nu ter plekke steeds vanuit alle kennis enz.