ja wel echt leuk! niet om eoa punt te bewijzen oid.
ik zou richten op ~ 130W oid? 14x8? is wel even zoeken voor je dat gevonden hebt.
accu ongeveer 1400 mAh 3S? (of zelfs 1000 mAh, lichter)
(tenminste, als je de meeste zweefduur uit de accu wilt)
je kan mss nog iets optimaliseren (ietsje meer of minder accu, meer of minder vermogen)
als je dit ongeveer aanhoudt, garandeer ik dat je een maximale zweefduur ongeveer haalt. en (als ik me niet vergis in jouw kist gewicht), verticaal het best.
als je iets anders bouwt naar jouw believen, is prima, maar dan doe je wel iets anders dan dit
onderwerp in de thread. ik kan dat dan zien aan jouw propeller en motor keuze enz dat zeg ik dan wel.
de basis van deze thread is, verticaal 9 m/s weten te bereiken, met een zo laag mogelijk vermogen (en zo laag mogelijk massa van motor). (of bij een zwaardere gladdere kunststof kist iets meer, 12 m/s).
dit is punt lecraM dan, een speciaal aandrijf configuratie punt.
andere motor, zwaarder, kleinere prop enz, gaat richting hotliner, en is niet wat ik wil bereiken
qua zweef eigenschappen en zweefduur (licht gewicht)
overigens, heb ik nog een bouwdoos, van een libelle (libelle competition evo dacht ik) met 1m65?, en ik zou er een 14x7 op gedaan hebben, met de motor en accu die nu in de mini ellipse zit.
dit ga ik nu niet ombouwen!
https://www.hoelleinshop.com/getrie...ProdNr=RE-LC250-30.5000&t=49302&c=1187&p=1187
14x7 prop heb ik! als je denkt, die heb ik precies nodig, kan je die lenen oid
ik wil ook nog wel zeggen, als het op mijn kisten en optimalisatie aankomt, rommel ik niet wat aan.
dan koop ik de feinste sachen waarvan ik niet een nog beter idee weet.
en dan vlieg ik en dan is het "gelukt!" of "hmm niet gelukt. vorige beter" enz.
overigens heb ik afgelopen jaren ook veel nagedacht, waarom zo'n kistje, direct drive, 45 graden, zelfde vermogen, dan ~0,7 de stijgsnelheid haalt op de vario.
de helemaal eind redenatie (qua vermogen in de kist), is dat bij 45 graden, de propeller, niet in lijn met de zwaartekracht werkt. en de klim actie op zich (hoogte), is wel tegen de zwaartekracht.
daardoor verliest die propeller, meer energie. (slipstream letterlijk opzij) (heb ik uitgebreid behandeld)
edit wat bewoording