Bedankt voor de complimenten!
Een bouwverslag maken vergt toch wat extra tijd en dan is het fijn om de lezen dat het gewaardeerd wordt.
HAST
Voor het vergrendelen van het cockpitkapje heb ik voor een magneet sluiting gekozen.
Al deze onderdelen zijn nodig voor de magneetsluiting.
De magneetjes, drie stuks worden in de beukenhouten rondstaafjes gelijmd.
Op het deksel kommen de drie veerstaal plaatjes samen met de drie houten blokjes.
De drie magneetjes zitten nu vast op de goede plek.
Belangrijk is de juiste volgorde voor het verlijmen van de onderdelen.
Het ging allemaal makkelijker dan ik eerst dacht.
Op de onderkant van het deksel zitten nu de metalen plaatjes en de houten blokjes. Deze blokjes moeten ervoor zorgen dat het deksel in lijn met de romp komt te liggen.
Ik ben tevreden, alles werkt beter dan verwacht.
Het was een gok of de magneetjes wel aan de verwachting voldoen en hoeveel er nodig zijn voor deze toepassing.
De kracht die nodig is voor het verwijderen van het deksel mag niet te groot zijn omdat anders het vlies stuk gaat waarmee het bespannen is. Het is een compromis, want tijdens het vliegen wil ik het deksel niet verliezen.
De praktijk zal het leren of mijn inschattingen juist waren.
Voor de zekerheid zet ik mijn telefoonnummer op het deksel.
Johannes