Ariel
PH-SAM
Eindelijk heb ik weer wat tijd kunnen vrijmaken voor de HAST.
Om de stuurstangetjes makkelijk te kunnen afstellen heb ik de originele tonnetjes gemodificeerd.
Bart heeft mij op dit idee gebracht.
Misschien zijn zulke tonnetjes ergens te koop waarbij het stelschroefje er haaks in zit.
Ik heb ze niet kunnen vinden,..... daarom zelf maar M2 schroefdraad in het tonnetje gemaakt.
Nu hat ik M2 stelschroefjes op voorraad, maar helaas veel te lang voor deze toepassing.
Zo een klein schroefje inkorten is niet eenvoudig.
Voor deze klus heb ik een kwiklink opgeofferd.
Het stelschroefje zit goed vast in de kwiklink en kan netjes worden afgewerkt.
Het ingekort schroefje zit nu in het tonnetje.
Met een inbussleutel kan het stuurstangetje nu heel eenvoudig afgesteld worden.
De scharnieren voor het richtingsroer worden met CA-lijm bevestigd.
Om de CA-lijm goed verdeeld te krijgen heb ik eerst een gat in het centrum van de sleuf geboord.
Voor het aanbrengen van de CA-lijm maak ik nu gebruik van het geboorde gat. Nu weet ik zeker dat de lijm goed verdeeld is.
Het roerhoorn voor het richtingsroer is gemaakt van 2mm dik multiplex
Volgens de originele tekening zit de starthaak op de hoogte van vleugel neuslijst.
Dat is anders dan ik gewent ben, maar ik heb alle vertrouwen in dat het wel klopt.
Johannes
Om de stuurstangetjes makkelijk te kunnen afstellen heb ik de originele tonnetjes gemodificeerd.
Bart heeft mij op dit idee gebracht.

Misschien zijn zulke tonnetjes ergens te koop waarbij het stelschroefje er haaks in zit.
Ik heb ze niet kunnen vinden,..... daarom zelf maar M2 schroefdraad in het tonnetje gemaakt.
Nu hat ik M2 stelschroefjes op voorraad, maar helaas veel te lang voor deze toepassing.
Zo een klein schroefje inkorten is niet eenvoudig.
Voor deze klus heb ik een kwiklink opgeofferd.
Het stelschroefje zit goed vast in de kwiklink en kan netjes worden afgewerkt.
Het ingekort schroefje zit nu in het tonnetje.
Met een inbussleutel kan het stuurstangetje nu heel eenvoudig afgesteld worden.
De scharnieren voor het richtingsroer worden met CA-lijm bevestigd.
Om de CA-lijm goed verdeeld te krijgen heb ik eerst een gat in het centrum van de sleuf geboord.
Voor het aanbrengen van de CA-lijm maak ik nu gebruik van het geboorde gat. Nu weet ik zeker dat de lijm goed verdeeld is.
Het roerhoorn voor het richtingsroer is gemaakt van 2mm dik multiplex
Volgens de originele tekening zit de starthaak op de hoogte van vleugel neuslijst.
Dat is anders dan ik gewent ben, maar ik heb alle vertrouwen in dat het wel klopt.
Johannes
Laatst bewerkt door een moderator: