HAST
De afgelopen dagen was ik op zoek naar verschillende technieken die geschikt zijn voor het kleuren van de HAST.
Daarbij kreeg ik ook advies van een aantal Duitse modelbouwers.
Het was een leerzame speurtocht en mijn conclusie is dat inmiddels ongelofelijk veel geëxperimenteerd is met wisselend succes.
Een obstakel was het bezorgen van de gewenste grondstoffen.
Spannfix rood heb ik inmiddels in huis en weet nu wie het kan leveren.
Zelf inkleuren van blanke spanlak is ook mogelijk maar dan heb je weer een kleurstof nodig.
Welke kleurstof is geschikt? Dat was mijn eerste vraag en waar haal je deze vandaan?
Met deze vragen liep ik al een paar dagen rond.
Hoe dom kun je zijn!.....heb ik toch zelf een paar honderd kilo kleurstof in huis en daar zit rood ook bij!
Masterbatch met een universele drager gebruik ik voor diverse kunststoffen.
Heb meteen een proef gedaan en het werkt perfect.
Maar graag wil ik ook een proef doen met rood bespanpapier of een ander geschikt papier.
De zoektocht gaat nu verder naar geschikt rood papier wat goed met spanlak samen kan.
Rood bespanpapier was vroeger makkelijk verkrijgbaar maar nu blijkt dat mijn reguliere winkels deze niet op voorraad hebben, dus verder zoeken.
Als iemand weet waar ik rood bespanpapier kan kopen laat het mij dan weten. Om het nog wat ingewikkelder te maken zoek ik het ruwe bespanpapier, niet het gladde want dat vormt zich niet zonder plooien over een dubbel gekromd oppervlak.
Johannes