Hopelijk is mijn zwarte periode nu voorbij, de vleugel in aanbouw heeft 5 vluchten gemaakt op de oude romp, maar dan krijg ik problemen met de motor, vermogen verlies en stotteren bij het terug starten.
Na overleg met de clubgenoten vervang ik de regelaar en alles is terug normaal, maar na een afdaling en trug starten gebeurt dat met vertraging.
Eenmaal geland blijkt het stotteren terug te zijn .
Thuis alles uit elkaar gehaald en de motor met de boormachine getest, 3 wikkelingen geven de zelfde spanning, als ik wat steviger aan de draden trek komt 1 draad los en zie ik dat de soldering volledig geoxydeert is, oef gevonden.
Dan krijg ik het idee om de motor die met volle batt. op 3S max 100 W gaf te testen met 4S en de zelfde schroef 9 X 5, meter er tussen en kijken wat dat geeft 177 W en 12 A, nog ruim binnen de grens van de 15 A en 235 W van de producent, maar na 10 sec loopt het vermogen snel terug naar 135 W om dan plots terug te stijgen en te eindigen in rook

Omdat het vermogen van deze motor aan de lage kant was en mijn 35 mm niet in de romp past besluit ik om een nieuwe romp, vin en stabilo te bouwen.
Deze romp met de bestaande vleugel heeft slechts 2 vluchten gemaakt, telkens met een crash als einde de 1 ste maal alleen de neus van de romp moeten hermaken, 2 de maal totaal los.
Oorzaak 1 ste maal start ik met de regelaar in fabriek instelling, helli mode, motor komt zeer langzaam op gang, tijdens het zweven was dat geen probleem, maar bij het landen moet ik meer vermogen geven, motor reageert niet en ik geef vol vermogen

op het ogenblik dat de vleugel van de binnenbocht naar beneden zakt, kist was te laag en neus raakt met hoge snelheid de grond .
2 de maal zet ik de schakelaar mix trottel > hoogte per ongeluk op on, ik besef niet wat er gebeurt , kan nauwelijks hoogte houden en door de bocht sturen, hierdoor komt de kist boven mijn hoofd terecht en de tijd dat ik mij omdraai boort de kist zich 50 m verder op volle snelheid in de grond.
Dat was dus het resultaat van te weinig ervaring en zelfoverschatting.
Nu heb ik terug een trainer klaar , deze heb ik door Frank laten invliegen , zodat ik na trimmen kon overnemen.
Het is een oudje, bouwdoos van een kadet , die heb ik nu klaar met rechte vleugels en rolroeren.