Zwever voor beginner isola 3

Zwever heef heeft vorige dinsdag zijn maiden gedaan, Frank heeft hem ingevlogen.

Span 210 cm, gewicht vliegend 1570 gr
ESC :motor Tyfoon 29 - 12 - 10 met schroef 9 X 5 ,
Reggelaar 30 A
batt 1500 mA 4S
Meer dan genoeg power.


DV4PVockAkJ4dYQz0aZ3Q4Oe28C0OEtg-2l0OvKIK-lNOhF1I5hoGvuxNbVU2DxfXWfOiJFVzfJb5mqGyJtcsp1kytg9-OIF4zjdJZCF70w48EIeLpoSBnCvFovdD_AKi_Ya7KmihHzYQnGwiHXqiIRkse16QHHQjRnbutdm2iaEjb3e4tqjapBb1LIBDu966hEds0f8EBZDiDs_WM6R9SLc6ZZTsj0PYhkrcQC56Ru776-90ltD1xWanouNN-dxPPtqUuHYhNjDgqOHx6-e_kEuu_QtRL22iKdRXIMFI6W-O0zPsP-kzPj6fnuXYENwLMm_6CXo2N7Wqd_z6T5pqp_Cbl1eI9yaJ7G4eyXMaYAEWVX0UUrxbkUcgCgu2hqxPVJ49EF3YmkU1JiWrmKBt3WK9Qhctso1T3bOReYhFCrLmENTX9mNYL863Q1dIFIetuIrYpkJETQORM1WGSkBoTltw_9_rarIOhL8u_yiJwew822tpY2CmpzjUVRoMrGRlAeWBjLpPEwHMU9G3g0mcdrF9Yucos0xcp0fQevPNHQRjVC8FfhIp587O-OcPDhR0zDgIw_Tq_Ju2NO-Gc9vEUp7rTwSxEjDfMc8V1_Ky8DRNtBQHoGs=w1060-h796-no
 
Na een paar weken niet vliegen, te veel wind, zaterdag eindelijk een dag zonder brokken met mijn trainer.

Omdat de baan NW ZO gericht is staat door de overheersende winrichting ZW , de wind 80 % van de tijd dwars op de baan.
Met mijn lichte trainer word landen dan moeilijk vanaf 5 m/sec , daarom heb ik besloten een zwaardere trainer te bouwen.
Span 190 cm , lengte 135 cm, geschat gewicht vlieg klaar 3 kg

Op papier ziet die er zo uit

M6i5jcy1BrxE2rd5EjZjouT0i_GVXqAYxOih3jzhVd6T-5rabEOYWVVMy34YUTT_-4R6EW_ZA77nV15TmqKjVJ6l3isd6O02gaNWowuSKP8CIJX1c1Hqji7hMmWGdnH6KM1zDbgL1Jr12e89FVmAXmgY4fXsdQb1RchDf0dTLmw_hWAIJBhBPB4nK5H-077UG8IsoGTxNlsA0ktaknqIEgwpw69bz8ozbvo8t6NaYxTho1ewIL3rcQbs9bxd4teFqJ59t6FUNKZBIu_0jT6BKR-QT-9cUMhghyJJW8eIuODJ2RIWmWMr--fnaCcBIoTr5viP3os8-BWWHLsPranbg1NFEUwccAPuJQnGmVf39kDrdP-PnlR-IVHfikynv96i9f9M-3KOrhpxeypW655z7-ISazbu4evhw36-N8jlqDHad7tO-HVxQ8Ql_WJeG6WLwbUoC9mg1VZhJ6uU6-3lqA46QOj6Tip8YyekjMoGdxHe9k0DpkfKkoCPMzNVPEfjs7WJCOGisbnkJlVbY7Z3u0ExfmzyafIpoUv_rQ-GFt4qprUlO8O_4fVw7QHVKwL-OIT7Q2_YuqgD9h273qnBvZBq-JLW-clqQwGVnUC8yn55uBPyTyCS=w1060-h511-no
 
Complimenten voor het eindresultaat van je zwever. Hij ziet er mooi uit!
En herkenbaar dat je volgende project al weer uitgedacht wordt, zo werkt dat bij mij ook vaak:)
 
thx :-) , leren vliegen met een licht toestel om de kosten bij crasch laag te houden maakt het niet gemakkelijke, een groter en zwaarder toestel vliegt stabieler zeker met wat meer wind.
Dan heb je natuurlijk ook de zichtbaarheid !
 
De eerste aanzet
Chassi 5 mm multiplex van de bouwmarkt, servo houder en accu houder.
De 2 mallen van de ribben zitten op de alu vleugel verbinder en zijn en zijn niet alleen gebruikt om de balsa ribben op de voorgrond te vormen maar ook om de gaten in het chassi voor de vleugel verbinder te maken evenals de gaten voor de achterste vleugelpan, zo hoop ik alles zonder problemen uit te lijnen.
De de allu buis gaat dienen als mal om met glasmat en epoxy de vleugelbuizen te maken, deze komen tot voorbij de 3 de rib.
Op het ogenblik is er nog niets gelijmd, eerst alle delen van maat maken en passen, want je kan 3D tekenen zo veel je wil passen geeft nog altijd meer inzicht.



5Atob1MH3Nkl9vwb05_9WucqJXC0nhWP26sYGH4a95ZHakMieiI6RT9dDzVO2tXk-jaEM1M_JbQ8guRquii6GGkguOF_k0bxX0DFpsLVcHwP7jtM7CnVMkALlL-sLWDDids773aQz5bbqki6G4pe-sdIBsafkP3m4yS83nsRuSeX4qTWrFonR1PLyGdGHCTSCIWM1QFcIMj4w73FmP2wVA_g5W5AqtWy2HUV4JgXh-vX86HEAongqUc1SDMDz9CJQYM8vZAwtKODF-omPAek1Eoduk_1X5QVdAk5QwCbqye0FUVjCZfwAv4Zz3WFdPFdXGqVegBG83i2yonHgg9qENC1Ue4lkk9jS0i-mMaaBlZHrYW9fZoj9tFFcVOIY7YWaLzHlA2jSbd_JHb1rfKu_aJU-qW4Kx_CpSK9dMTMZgC83EMgxNDE7GQt88N8ZPN-6fhEKIZ9Z4HeRGIvs5m10076xy5zjT8veTuz1Dxy6BTborFjH782cJQpxesHpr52loufA2q55XPscPw1vrFJmaySH-ruq_t_1nAwZ84AcZpBRINXQUw1Ci_-l-XQZtIgWJrw9yLFin-g3cOm_iVRqSIruxmIs4V6kOvn1uCBmsYV0mzJzEFp=w1060-h796-no
 
Op het ogenblik zit ik nog op gewicht schema.
Maar de vleugel dekking kan nogal veel verschil geven, ook verf en lijm zijn moeilijk in te schatten
Vleugel buizen gemaakt met glas mat en epoxy, de alu buis als mal.

d_LS4srOUCiKMJJ-UXLEhRw0Rr2qDe4uuxLKmyerzM8J9503dytuurz-LWn0PhVZdsFDQxtiRqmomsWPNdS5HvUuh_8m5m5e0-F2eiRtSOVVon6WAXibgyn-dxrKZedBnKL43tMV7qUbJm-XoyuA2s1q03f7DnfQtKUIptpIHWvA2WOMkbXIFYvSIdZeUnyVeEhwuqFxE4tGeDywIGW1_gqqgkvQFaSSA4Va6Dhsk8pPtKZ9WTqzSXtqD7K06ggtcTu6nIYqtpBeM9EKsaNkiPjJ85MAy1PGh3ElkzAhYcgZgoLEXjZletMDjNHv5tT9OzqAeXTN6llAPZvVb_2Nbu6O84xINN9f5azEoBCIzwO3794Eo6m9aClzaTVZZRaQmTa6pxfymOqKNZCmC2Z_uj9da9-KK0QWbOj6yFNc2PvtIacBfzZtDasMdJ-0jvxqNbFNjem73HFGyfzSjlcr-GuMytE1RtgAsfZ8bgA8zbNOBsfGHzKuKWbREzXrJYJ1Bv2_Syu1qlE8S5tuNlDQOCJDy3L9o75dz-HJzDAZwbe6NSyxzIXf-H9dgLDUknwddw7ZbqE6037lpeqEKuZUyUAnMcEaY0Y1UPfLjXQWMek2hI7SuDHT=w1060-h796-no
 
3 kg gaat niet lukken :-) , dan moet ik de metalen onderdelen in carbon gaan bouwen.
Motor steun inox plaat 1 mm , onderstel in messing met de multiplex bodemplaat en de wielen 277 gr.
Gewicht van de schroef (16 X 6 )met naaf 110 gr , motor PROPDRIVE v2 4258 500KV Brushless Outrunner Motor 300 gr,
op 6 s max 1300 W

Rv-ki7yUQKxPt7S9DgCh4mA9ZtAfitr0j4tp80SQBAMwrGGyS0urDK9Uiz34BX1PMU1TARok794HuAbn8P9hkLGk2UZCaGScmFUVQiDfQMaUr7IzgRGARYYTesYLAbyS0emBIVcsfSMQ2wBHI1NnS6L5jDNUSEO9RNsf7Tk5RaAay6nWUjFpv77ID79Hhgak7fmPpCDhYO3NqdqaBNYocsM5SaHimQH1l5ynVQHf3NBACZaYdBdZ6M7SkvUmQeFlM7JRRocauEGKqQpXeQaeidIIu1511fYEOGdb0Yzl8wNuMJYzMS-61rugpPlt_kdOGVC5rqkX_rdVdBgsMov1j-w6q9uYKsfJ6UHxzkYyx7JNA9Xvz7IdF2lnUguN6rQyM1To7jRzNVQg4nZu-L6HmLEXDXNKgMjyrRn5O5Fgrjy38pT0vWxE118UZDo6fNLj3dkDtkVFLJS9FKn4N0MvpI2blPxIWXVNerXlKUSaTaVKJbqmG2ZoppQmuR88-9fT-IHM5Iwf60ZMzig_3wk17UDBl59jXUdtjYmYqUPXVjHXh3IyOsJyQmpvIy2SblEXhlH2Ua16sz4JRJsYsNtB-dnp4iVYu4D-SYLQwtoRFBsnuOIJ5k5m=w1060-h796-no
 
Ik zou eerder het triplex frame uit 3 mm timmerplaat (populieren triplex) maken. Dat is een stuk lichter dan het hout dat jij hebt gebruikt
 
Naar mijn mening hoef je jezelf niet direct helemaal blind te staren op het gewicht.
Ik bedoel of een model met 1,9mr span nu uiteindelijk 3,0 of 3,4kg wordt is niet zo heel evident. Het totaalplaatje (gekozen vleugelprofiel etc.) zal gewoon moeten kloppen.
Dan mag hij zelfs een 4 á 5kg gaan wegen.
Uiteraard zal een model van 1,5Kg een minder diepe kuil achterlaten na een crash dan eenzelfde model van 3 kg.

Maar w.b. je zwever; Da's nog eens een schoon ding geworden zeg! :thumbsup:
 
3.6 mm triplex zijn 3 lagen dat is veel zwakker dan de 5 mm die ik nu gebruik, heeft 5 lagen.
Om de zelfde stijfheid te bekomen zou ik de 3.6 mm volle plaat moeten laten en dan weegt het meer dan dit frame met 2 mm balsa.
Ik staar me ook niet blind op het gewicht, een te lichte kist ( lage vleugel belasting ) krijgt dan weer te veel last van de wind , dat wil ik juist vermijden.
Gewicht kan gerust tot 4 kg het vleugel profiel heeft een koorde van 35 cm ( 3.5 X 18 = 63 dm² )
3000 gr / 63 = 47 gr/dm² , 4000 / 63 = 63 gr/dm²

Bedankt P.L. :-) mag van Frank ( mijn instructeur ) er nog niet mee vliegen, bang dat ik hem ga craschen
 
Staart ingepast , alles droog in elkaar.

HpLyypGNklmHkdSO1Nuz9tSC2iX5AMrDQe4KL7sHkaHSX0RjH5FufuOx_uLfAF9FzE3fCy64Y8O-ap4Jncb-YtQlwfgmhc--Bb9cdQdmPrPrBX5O25I3eJYVS3-H_Sgt-1RWuuL4a7pN642HJb6kxyE9D9lgMS0QcKlNfSEg_8ZzyxBsXE_n2vQkhvZv8d1LHRxmSwBh_U4UvwbGnUtiIWR_6GTFSWfXN5ZY6amQpWzzG76k2pYfXwu05q-GGSfNAhZrvtlPvChJoTrDriqK8irpfz94aMUIYs8vuXtyqTgnHXQMCQZE6t2-_0-BrYhNM5xQKoQ7-4LtnNcEhRPU0jPQNhmATFmcWd_daCNglARL-YTdinumptMlwgozyXqawQ2ul9Qicrkt_D-Xz2JSsNhKs3Q3fDLj86bGdI5g13jQ_xyjWhKXy-aeWZlqcAklFo566s_nPQL55ZBmK7as5WTzUzXmGRtI2HVxAY56PvBwG89fqJ8EbILiGH1EJgPGz9y-wWZngyIce1JlYPCJI0xynP1trErErkHF7IaNxYLyCG7blEhYgkXeSCRqjc0OyEioi1cQJ8a3IiZp3XctKVrOuTiE1yqiGG_96b6oycU4qXypoi6b=w1060-h796-no


Staart uitgelijnd met een rechte polyester lat

jZAeZA6Ig6FgkY76d5cam1mrWfBTsDn-Xc1AcMQPejNBFiEyz_yb29QtCNVKKa3GDHPTmd_RMTqPzMaGApwc9z_2CJg3Nlw5cZtIYr-CBQW3jvQ4O62qhcfUmOrY2SDHK4H-RTe3bn7eLnvRXKkO7X7_u2LaZOoxf515mf5ffMuHW5tSY_gljq53Pd55cb4eVLcVH4sUXlQantwMsh-31TCxKHuREcJCXDuJgJ68rmjUwgz6yShMxgFuOqY7to-8eFt4fLgF0K6ZtiatBLbV_2IuZY4EQkAYGEYy_8sIr0sWyHBH6a9cIcQzCxupGojYcon-LJfMHlK0XiKeCbY8zrdoXPbJ3fs6LoGySH91GX3ALJE3MHk-lw5QB3S1Ad105PmChXIsjQs48jUiHzpmejfrnzOigaKa9Pdf-hs5Vt05bPzSMFk84tDyS9OqvBQM6F7VjWpr-5IYbSS8oGACIWIqjK90tbTPkSsL5B11f8TpGp4sTiru788AVfxhUe-R5MwrlVKJLeU1X0QF2sGysiGO8YKj5lyuc17yCnCkgksqjPm2h4yDS0mKuwuQDGaMd5OszFvEeueKdv_xKHu6BJhbXfhNN57PH-Q7Bd04zAuOLQdvznGA=w1060-h796-no


Beide zijden 49 mm uit de flank

U7VkA53j_KXE8FnzHOk8B8dYlYFexH7tqTRLwlCyO7UunUWvOCFhTVp40TJVyz_On8co1kVMRX0mleATps4FdR09Pol9w1ptqqcTBrKT-8Vla_11CcgAjLdA08ZGFDnKD37F-Tq2Z4Q9e3-27SZE64zgLjWfi_JuLAQGt2rmnfFAS2cZDCLy2600BWBJKxHE4WdDgUpgrNtY7o6j-lruO-ypxBysLu_az_RB6AQJ4dQ8au9zkzVSD_1d9CmIFT6ukbf4YzKLPdxOqKvpQGBgkRpDEQ1e-hLzAF3ZThQ-J-eN3SLar1vAT_dq6lUQ7hgaxpmYEmhGzgEov8DYM-eRa6Dfw_LU9Nul87kAx35PQznbCWLVD5ouujug3GecpeWi03T09LJ3CeVQJa9wTiYy38sVpL5L-hbfUCGwGaIEoonQ0yF7fCFjPl-8hM3KU4RgqDbrTmemeZ2k4mWtfZ7ZbmkSDvsQ2EB8XC7Vo-O8DvPcnQ1nB2lsQwz20PfAmTOH0xT4-spcDRpLKH_uCrQT8Xez-iAWU99UjEDlBOskPXMln7KhyZlETr-bZoz6x2PRkzvAz-ee8Kk4wAm3VMFac66e2_CuunbxsUyx_8fUHf33Om7jn_S5=w1060-h796-no


Met deuvels , tanden stokers gefixeerd, zo kan er niets verschuiven tijdens het klemmen.

VKkWLU7zDlk4DteM-nEazQcBrc0dfHIqH8wZZR3Y4GlNCtHQrjd_-dbYWzj1KjjprMUoWFZ2mfQsf_SOoMZ3bgfbzVdkBdBPMXdprn5rSPM8P-Es5rOSLD29lQZQoX348NhCi3k-onaEmFR-xnNIM8gHTGu-zmTJIg_xkS45b-AtTrHAg13mR8l_aeumsKXRw4812El_DkMyWBso_4WIG1xl48dm7cFWnpC-LGz_aVcejLX0usRuw4r46lEZHZUWjWGPDXAfXQze2rkVgCeFE27-tVQFVUKdV_ePtYs0-sp-QUNG7ZEHYJ4DpDPE-y_0-oxahmGw1fWStqikXYHet70bgY0cPCgrF5s3eRPyIAYBom_Q_Ww-JnN8Nuqv3A7KH6uDLCkvJEUCu1OO0QxJ1wymOc0gMZqZjhK-d9cRhE4rZoMbVgRPgr-tFJ7x8zRRP6DN1CiBm5j-9iBlY3sQOu-to3JM9vV2eumqkSNxML_cVnZ7gB8QsAhxiucEbG-WaY-J6i6sbOjY5TdvGSFSoZOdYxKwA_fdkPLQYbpTbNL5WghQT7LFf8IqPnKDeiR-DLWsuhb5-BkQ_b4wUsK21Yh_-13wpq0ejqBKRDvA4GJX_Gd6vBW0=w1060-h796-no


Met 24 U epoxy de staart en het voorste schot gelijmd,
 
Servo's stabilo en richting inbouwen
2 X analoog MG 22 g voor stabilo , 1 X analoog MG 22 g voor richting.
Carbon 4 mm als verbinding met pendel stabilo. Buisje splijt , heb ik omwonden met carbon vezels en gelijk op de Qlink gelijmd.
Fijn afstellen van de servo's moet nog met ed zender gebeuren.
De nylon quicklinks hebben te veel speling, ga ik vervangen door metaal QLink 2 mm.

BOZmdjCAU-vEbd4qoEO3hVoN0POQbw_hbjEsLidO4JvIc4o7OcrJNycB0iYcQRowHrug1SnWCNSG42Ha3Jig4BtiNEreS0arjLWgYp36uug2l7PL6V15JqiI1cnH284ReD7nQWhUURb0gRq4KmG59fSNSZ6W7Ju3daBik-gRoWKKcRCyqPA0Qv0GoQe3zHgbeRzxbOBEUeuisb4sHCxjg4y16BCLkprE6Bab2OU6HaEplrv-aCWg19l4EG5MzWDky3W0lfrvKlHM-B6-GaQLoRPozAEEhrB2u-7mJAfTT3Cf5mhwna6tzpM_Jlnd24FX819e798KQWcYtvvhErNR37N7TPfGfILOFNq_wW2KdnkXFXEU3u7IpLtAdZ8UUJPM5GbaQHYiUoQBhnPDlhJIK9IyhP7OHpgnNXKhV_GyGdcRx0l6_cDOKWn59AGvluohKHytE4rtWpHlNjxtLOXIoWqhUQIaEPUILEDuFC6Xz3ckLtsZlv28SS82KXuHPTITzpkFqcX4cbsGeNx262-WPzy5_QOlYIUdfq9PTpKjkS0b0aqYymGcKDGxrUVlTBqb1FDTqRJIrFZ4HbW-6BURQaV_8Mw_sY4FgKk6y1pf-Ppk_8iGsGa3=w1286-h964-no


CDn4TDHB6NlcdE6aIry9nqucY-aFdkEP3XbfEQFmwqNGSqzTQiudSS8B40X83SvAX-8ABb0RLZ0-UAnoU77zHR8eA59D9Lyo9MUnfjxHP2bAo58-3__pwnaikVCGybnvb533zafYD997U4Cs6Z4euKFUMvHy1f4AEyJuLmCzgYxUucdyp4xtmesCAEspr6tSpI42eed9RJBM8khT-2S4dVXQCycLsQopcuK4MxluayekQxjHRx4LwbO2SeTui4C3XvGAkVyHgAMrU3AGkBb28FhR4uVlSgroF4B00IQ8IM-_OLD8AyJBMEtifwAFSLqb5htWDkZw1unR-MJZnchSJ47mlXGOFHpt2q3jWJVk4knWA0JNEU0uHfCWx4zGL_aYpPqGW1EE5mr8Axo_DF4T9rCtwP8JCmjda4uH5ucimGk64EUNUqnbrR_jdgYSaxzF_6KUiWf8JrjY7qnAtv7kf-_nx-AJM05cpYIeUkoy7LgB-zkLJ6_FgI38HyhOT3AYofXrml1J6EVyi1FBxz8z-d6_vuCgh2scvnY15x5yOePgiWmfgIOZR-1jmEvPnwx5Rbd-tU-A2AKJIozWUqag423JL6vRkaIC9UkumykjnRGVNYBI=w1286-h964-no


oCCp37hlb70B5v8cQjtmpknlnudSIbebaSO-Qvh7FzP8d0uDFKzmCURvPd3QGZc8DKY1e9vadHxCUhTxIbXARLyegby7V8xx3OVogdmAMN7QWBk-oUyiOFubPhC0TLRv2A-RipAsrsQ0RZzVtpaGsg1DAIv8P7VbAVsQkJwFVCB9JISWxtLIaRHdvekacaW31M8kpWkz4OcK1kaaqEyds2PEHfAVhmQCVdlNndX8jaTbycE9L8POP4Yg4eTUiGd9tHcm02MPYQLUo81avOxRWfsR8GQLm2AgKoROp4ryws-e6Inn1krO8vhb9onEGGZbb1Pe3-G9Zg0suTEXzqR4qdU2MH0ZtTgZcP5PrubxL8IZ9-mSgcJvUMN2Ocu7xZ63HIm7B29LEM7uKanZWZUDUKx59Hv9cmGXXw62uNA_EqLE0ZcDOpvwvD6HXmcQE0AWLNAc-8ORKTD9esu7zfQgWaOioH1r2kqNb6r9gfY89g_byKSlulqAWS6ShAj8vlV35vNdEIoTmnU7YZrHy_qrsTJj3g196CvR3tY9iUTnJXPobprkGUoGjfxadCLmQJrMcVwNV3UOoIovSLcLgQuRnhqx6AoFogWGLRGgJz5NFx69p5_Q=w1286-h964-no
 
:)Start linker vleugel 900 X 350 mm , spanten 9 X 2 mm, 2 X 6 mm balsa, vleugelbuis 16 mm glas epoxy.
Liggers 18 X 4 mm spruce, webbing 2 mm balsa
3 plankjes balsa met CA aan elkaar gelijmd

CaZA9osTLzZLso1sXecx2A3TrSAxiEQVmmJaJDGLemdhAbPGmIsaFQ-h-U1pSQQkyBkdp62phFXpWjiSfFWyX5eGVCdSZNyoRdlrKjRk3c6yKqFdko8pZyPQaiIypCD3-NBtTPMcjJVVcW0DhEz9XvP2ltKWldkkiB7655ake1Hmn5Ij6WHTh-58vzrDb43zjibP5ZxG9UCPF-LmgIheGKchIV3aIpnQ2b8t1ISRj1ujzAlZx_qWoiR5ezua5pK3mfCIHZtqwtlEyzvvBbvapiQoo6Kk_hPT23IPPt1jR6f5r8T9Ib2A36WWY8Ta_ECNFD1PGe8iV9l6atGkmRJaL07NUL6XvkSHtHuUJmcAXEzw4_4fc58OsxYzdGqrf2yS91yi5B-Mbs-NHlfPiNBp1-OMMUBNbTF49Ke9d8QPKNt3mvuMFzis7OnsPzT_hGdJhQe6GU2efJ6S-XNBmIuSFMnTcv-De2u9DuXOrH7TNs6ASVFak7WCbjMXaP4TDq03KVxcVMaxSkyWfzdWUl3sGcsApttbCvY39vv_Sh27IDxyWOwrffGLkYBBNYuGTxP5pWuaHJnoe5bVZ882SiqCsqMQ9aLacMYqyXYv8XwYNbJAui0ZPuR4=w1060-h796-no


vleugelbuis 16 mm glas epoxy

4waru56hLJox1Z3pDgArz-g7j4kUQ1yfI3syUpSmx_R2vb0vmVlFxE-KKU-67wWXoU4K0e22D4jqI7FJLP1wP9F1zejtvUkphdkgQUt-RLQHgMWo9161jXkkovVfbA471hWK5wNWqOY0kf1h04CbZcqr6QTBNlxDyxpeUrsBg6-2qQ3BwVUCDhyGb3bU28RJI70m4WTTMFXjDc0r2Hb_512P3ZgHBAmYHblhhTJsh-dKdRFdywOpM-L6pfRn36gp0DWHmCdbWCF8UdZ0VCj78Pycc2Xv0s4eTqyRuTHtbAIFjTR9EFuNOXAWE0FtN69XF04oBk0ls242QfRiT0pElp8zSqPKU-ok8W_1K59fsZG8uolRH_8Z84Uwve-3Z_3VkxFpXErt58YxQR8wpzcMKCPtR5FzHJYEFGjXMEivF4r7cy4rHoeXmQzrUVmlESl5c0WLYExKXZtZZQiwTZjulJoyVIS2b84aEvgsBRHDqyzRgamIfZrkm8zMplZ9R5rPWvBtTfTVHChlV_CgCowE1zWKsyd9dBSbdtL579DJyuiKa7JeVhTowAyQlucR2JBMIKFzweWBuLuM5fk9lGxdCjSj28E2h_mWDUKaTRhyr65p5JtexR3l=w1060-h796-no


Gisteren op internet geleerd :)
Houtlijm laten drogen en balsa uit 1 stuk nat met folie bout , onderkant rond de ribben geplooid

031Z4OvUC4hNTHubhzYNtkcn8e4hm0A98RtF48EqIlILM-B6DrHLzQXuvPW3iMiOcV3E0Nz1vSW-zkmh9XxNcK8ZWPz-lTsx5DEyny8Jn-UekgypbZirjvJHSgSq6kAWfi2es5R8BW2ukNGsVzPw7a8c4rNwn4iI1yaYyS5BdHbQoP-lV9isDTqdzLhOqkwlnps8jqF31Zi92Z-lZnxrNcin8dEZv75XhJiqZ_u5x6EySv2GyLCt_5PIRGQO-A3K20somSdyTCXHiZjBFNrMBfZvc5jhXwQpQO1ieHKGfieFXkCRlWG6wn6l6ayAeiH8njYU99JsBsP6e_ddw9OW4gzL9PVKHfeVOAcTE3ZroY0YCvKvxPUYAO7LgL5G2bEwyrrlNnA9RjIMszp9-7ijbciCir2Nrw_AarI2JE0DLBYXC178YPvOQ1auyZYWo81eewQ5bfWuv9i3McSk4tLbY3LQEYvi76ALjNakOpzdm-bx4AgYKEjuOANAgD7f6l-eV0nkXg6ZgzPkz7jd5xyJxuxE9HMwFwrMyHl04nsKPa1DNz4r_xq7QgEuMmtITkNQX9gPM6p48w74yBW0exukqOGve4OlrJcUf2ekeBAeKsLqRAN6=w1060-h796-no


Om keren en de bovenkant

aOLuaqAowpvcI25iUNEkCzfTa-wClfwbKo44phAMyQF9ir8u_QXMOJ6oUqUVVbKMTASTuxqKMsymABW9Zqc90jpC5PajC-sL5k1mX-8BqBYCNRzdFfcGQcAjrPfMICqafn7s0sQQY4oz95nca25aVlDe71cuOxK1LTV76zERuzDZLX5fkzOuwMmy7T4622vbpVuTpEOfNz4ay1z9kkbmTfWYnzKVXduJ6b07THFWGGoxM2vkWbR64fCmAtDUqTMZfnjCMz7frlBBbd6a2u3WNUZxFMdET_cLx64NfL3p_E0FbH_R6C1V-DzrvCexJ-Sks5ebfmwfpSpUDm5mqUR1_zjvM4_6AvweL8V0WHFa-ugYYfbtapLSMhHDSfHhETuQ4PeQNNr-bClo0Yd8bUO0GSDMiaN0SUL__MFZVkbJRxRQpntldO4-EMqXJ3Qewgfc38N-yf1wE4dLEGl7997SeNt2WqwX_i2-InQvyOT86Nc2zi7MFau_8hnZfLiqJAAv2BmCb3KEEKJGGN7g3mjzCWW3fgd9pLpsvxCR1In5TGNWMTkubLgAqpNOdtnoXOWSm5q2hNgCmAVaqRSTPMTd-pqv1MpqLndCSb6y1sCWn-RPRZYj=w1060-h796-no


TCAy66jSZ69QmnHlOJHvacKm0uwxrQwMJ4PPl97Abm6-PfEz2N5dgoygHhCxWsfCQ2f8EmHf7BLoxrX1ThsxOHBE0p-lR-0wtb9kWIufhY4VjUnCBdtW-SJs0SzVozcfT57SJIgQhfguDWJ_IjeUMd2gN1TIESgeMAXAqJUEoksZOSMw-lbTlzQJseMHhDe1poLTVBJ9pscK4RQjKlX5q_zwDQNdpJGUzRm5VlTRfusIweLxdSzJy_ecQnSfceLDDKcvKh_uk-LMbEk4983uB1vf31BcQwsyZcv4zLTX4S3LjLECG4S4PMa9wAC9ohYsnGZz_gsQRPjmX28q4Y7kVGYymawoKx01loZN8AnawnP0CRiObKn-paGZo78iN3nfKcRwfsH_BUshzGGqzP9-2jMcQkN51CIoJGQHn3Ijj9R0RdHqX1Hq-Br215nfFr4wSG1hzPTJ9OwEOlfB3yrbumOAtm0p5odwgy5OZ3uvaNljEBC51sLWYHjqZ6Y2Dd8POuTeAvNCtSHNEiwIWCER1DJxvMGFt47Dj3FLQxBfbQ3FjHdtiUKBMHohpPkkBzqoHXyAI_vajXZeVPW7v7hWnbyENcKXJVHmP2ZtqVFpZEgK17s7=w1060-h796-no
 
Servo's monteren, door de dikte van de vleugel kan ik de stangen blind monteren.
Voor de flaps haal ik zo gemakkelijk 70 ° met servo arm 14 mm
Voor de rol kan de servo arm in het 1ste gaatje 10 mm

peuxFDNkGHaAhkJdm6I7qLbCJ-b3FQ283yFat3EqaIUMkMa3G3VD4ajVjCktQsbcdNXD9MCsZTamKisvpvos_Z5SqcOJONp_lbkAuNBgZn2w7HEbepDCDyxJB2BgqQxJNMhfpBzRdCS26m-faoIghncIYaTDxkiJYKi4_GJx7-fKwrmipEaPBtcpuaWluYtSVz9hWZzlGnmxfOFboRTyuDmy3ywOsrrz2xFiNz8rPgdhSbGGxXf4ywZmykPHdKd5hdrAxZ7j_YjsZEfQ9XDjvAdk8yU7Ry_s3bjet1PpKdmY8h1PLY8wI2Fba98wAg9s-ZxNtGp1o3q8ZxMx3rfVjRibKgljsCsRVEupdfi2oAY9nXfP_a2K3IsIO8l71zr8Dl38vP_YtxZGydzcYjMytgupQgB8vDIsrG5eWM25pTj-ReEUhNbQaFP6cCr4KexI47qHiAx8ZKMif5p5wBLDwVXDmgkmzYAcYDkB2Des5vs6LLtdxD3KvGd-5s3Or4MuL5BuuAAW_aMV44fnLCnFDCSzYTOgWraErphmjNXpRtomHSz6Drexe2YEAdJgqS2g7kJX3CUagW4RrRO4I75UgPVxcQv_e_eudbQUjSa_kJbN1vJzZoCZ=w1060-h796-no


UOYXLkTW20ciw5mvLokjvpeAw-GuHQ8zpuoivyT-EpD5keWT2nryBeCyo5Kv-Bde2oRTGLiHPH0OKS9rG8N_Mdp2w4psJv9cg-kYY-P3X2-F1K18dlDJ5dthOogcA7cv9XTfqZ00Zek1EmcGAaWTuYWTynAhFupK3yXtnUtTSAmS1vmTjjMUwzUN_1-PlGl-0gp3m3bNsgvhfphTXWodiqFpu_nQjD2jkAGSzGAHmkkUeMbsGKLtnalMmgrW1fT2duxs5uvVr1svtZi6D7rRPzC11xNnpyV3Xxm2AvrCOMQ78MFGlv432z9d5lF33-aAqvGSEeNKTwNEkz-EQ454oBbJN3qd2F1wI2lqErLeMaq3Is-5VLxbuPiltTGEsgLdCj8M3N_8DQBNeVmp87_fV4fpets6ZdvtJyxnivVd8_b-_e3xNb4AquhUpLniL1lMgfzvMGdz6pA8ONZ8UkantPYoPI0T8SCc7y7tstd584nLGx8A9QylVTmiz5ej52FPDhDRjCSV53vy-CZmfX5HAUuqDIpXZ90IDon4uES8WOtmtj7DI7wXo44W33SmJhqsvHX1RKAM83EDEPBF3zj4XXeNaroST3NXbtGc141B40-YadCRWAZ_=w1060-h796-no


IJpNjrKayc8Qv397NDVAj0QFHkWJy1AGFcOzK3-LPw6i0wKcm2i7B_R6BxOt2BjjqBV__HrhhbWdpfav-Jy_329b49wiph8Tzc4qkUskbnzf_vALbR8YMh77fJ0WAhUPFKfNCUCWykk0sVEChz1brJR77DaiZUYoztjrUwkGMMYmqzHRcS36qJqX0PdTHjB9Ja5eDddZlWTFD1_Abc3PLR6PLAJlVjs-X_VxeImZvHAWDboSnAmAxXEtdvO-atXN3DgwIn3gIS5spgQXWND_waq-vClL5Gbbv_gccWMvf6EkFtNYUw4jqDonYEj6mW97PMHqCt75gxc9NWaKDu6kGx-r8i1rMWMrX9W0po82Zjzspxul1NH1BJGKD4N-H4rqtDYej6xYO5viCVtygW897WqRHvhwHoFMg4WZNbP8n8hf-AYFZk4a65GT4O4R-56NohECJuDO0dYNK7PSB8hu92T4PpXnMH9Z0wkdhjhnNefGQAdOT6Kv3n4bVjOFQaRqdKp33CyN4i48bdTw8XCpcGwUwlBdQb9VDN8WglxCD1IBc9DCnvwvAcCneOF07b6tVBnczydorBw3CzWL8Lg1oP03piMxoEgLv6OKZRlVN7KiOLx8=w1060-h796-no
 
Flap en rol klep scharnieren gelijmd .
Flap op 0, rol max up
WL4WRUtfHjd3UZ_dT9dJINNsySZHLKkPavsJJGJr6BAKyAf8CCefANQ4Jj7R9RxDCdVrv2JssP9hE5NAs2On05wm0lig8rlEQbBSZ4E7v_KOuwXsohrMwdyLBt5kFqV-VhNlDDqyV_yGn7pCnW9FnnkqU3qYQyokAfFXSXY5d-HD77L196ksGis61zH9uFNCvb0QJ-vvpo9Ahi9grdN1N7bxdPLp7SKNSDu3Q1VQNbTSjQpAE_vPKQ2_jZZUj9NAdR1Wc4gMDP8iPaIZOSR_upb7YvydJNg0U556W0K42vYQGHpKuJcr564_yDzWEa2ZQKlIEf_QTGuKJMkVU0VdD8z3ZYe31b671sSSgOeuHtHQHHDQE-Jbyvi8LvE9PwL87_O72SUZBeLZKPwcVDTBC21iXrtg1VfB7yZSsIRXWptSz7GoKGqbKAs_GxYOk7eGEGIXArTzzu2X4_LgKWVWUN8YobpstZ5ebcA4Pu4NetLIPDzNlY9svcJMuxi2HMfGpbDa4YkIvNQiIjqIw69QAOkobPyXtVAnweV9bXjIEZiO7RPIZQhccTH4hwE-51f4_ow6iTsZZRDrtLUOz9sKXnbYo-2N9QBoHOEDQqTtKrr5jeptWitV=w1060-h796-no

Flap 70° rol max down

Rt9k_lOTK4hNTFOICoPckWFO5fInj66_J2I1B0Cjbmu9CMuUUHE2-QNCKdEy0X0mvGPk0wV5dpyM8B7UYJC3RdajjMJOYsnMbr-OD-NjKyKXcDHOWm7N6E8U2I8kAgfzWMwbhTZQTjm_dlkGgIlWOFROhjJ3cprmGFF6CnSPAt5ghsVT5WmZS5KK6r-JamcD6EtOnln3kBXtrNPC3GirD14kVsEjEheEfjCcutNWrqJkl3DIUZ5W7ADbkTgwv2-FLQVJMf5a17XqwXTC8m8JmOGvPNuSTSjZyG6PvcV1u-C2dxeMm8tDyoIwKKeJ1hPSXgGE5Ja5xbablWmI5pewgZrO1xlfehHG3ipW7XFqvfnHIWtmOEK5TD-Ju3ni_BlgVHiiQ9Y_eTwwFGHu5VrkoJGZMCS_Fvs96rWWoweAXN18v7Ua-kxAZBgq8oX9Jmn-KuFRUZ_ZjV8rAslTX3AiXvLY-MiYeuq4l_pMh9ziS6NcubdDvchTxrjxkkKHG1N5fVuuqJgUGQMbJJrEGGKrRsKoq2yLby-kdtQVd92bg0LxPcEnRR4rAbru2WcIPOY1XUVTnk-VGca1Z6yLGPiOCl6S_gp3766eSDlHzefiewGxiWSZC953=w1060-h796-no


Messing plaatje met CA gelijmd

7H0FThB0SqQKzMNlAqoWvPg4U9ZaAOICCvuSMAnokK2yUCf06oHWEDsBxbmm2owsm5yEDgcCl1I59hxyuk67GnucRtuq4-sOB3R4950NuG5RSmJjnEXp1Vchx255TeFRRJHpYmac0fAdkwdsPn65qIJuqPwhp7bVU0r5V0CI0-F6MBDtFi9rDfJrT5MeddoiioGxivvrnr_LwJlR6FOFh75ZMlpgHMGo5E2_aAeLdTRdVjrchF85QIYQZaY3PNTRSMi2C4vwMSnNSh2cUwbspXxtT4OtijWnUeKYpWkExe9fG9iXHnZ8V8VAfuA24cHV57itZaSkqCwh1xMC767hxZPRwd9dUcWHW9RSKDvy6QigaBVlsMMmuQAOFvKj4Kt0n6vsTrc0Um8pztaAi2TmELI0KHIH1xSsxGlFGQpR8JVjyg7U31KaosHHV8GATNifpDOIHwLr-g6L_8JoG3sNRdM7OY0kot3c88CnAe_F1gW9ec9xfE4OmLkvaHPALDnwxXFygbnpe0B32fcsB0fT6AD-LQvCiP-OrphFuxYcmxfwTSGDE5Q5dhMbi6tKMjAPAQOgVGqC3b0ZpgnBgB45Hgpr-rs3KNyVjDtSj3PFBu5f9BbdQqUO=w1060-h796-no
 
We doen ons best :)
Balsa moet je gewoon worden en een goede kwaliteit is zeker van belang.
De balsa die ik nu gebruik komt van Hollein, supper kwaliteit .
 
De vleugels passen .
Gelijk op de weegschaal 3.6 kg met batt. 4 A, 6S, 626 gr.
Toch altijd verbazend van het gewicht dat er in al die kleinigheden gaat zitten

Nu zit ik nog met een vraag, schilderen of bekleden ?
Z_RKkW26W4tkHkeNTQIf58CVCQPy3ilTYJZEXviq6Zdz4f-xO5SKi-Jyo4b4hEGEiv7KsQphm_hebd1K7PxKMoNleG6z2S5O09wqLYVqcq-YqYYOu6rKzTq1BtyWLko03lXDrt5H7CWlnavVKwHuG9dHWhDl_ZVX4x7iDE93LazXZGvzc6y8VZCf22WFQmEPLcIMTXkxjudVEn3-IgAF8w23hKA33YdPjw23dYqAAJ2fFzy72FXhq23_cxD_9ATA82qd_IUW2-KX1-GC0R2NMW4hBUwZzr1r7DUydWC24H724c82uNQnlfavT1Ue1qpTf007fkY1k79-aicTl0ddRQ3Gd7n3j9G4a0a6AkYCIg257QN5XsdloRKYTG4DjvZfr_8bgIPKm_oO7qWlwLH782tZquQb5yCjdMvwnU9q7-04mBtn5ZV8Ub9UMD_xXaOUOjV4UXTV2DhFEQ1uiTeXZYMngDqKghvryTN-8n6CkePS3BHZnYuPTOgTh50XrZwfJGMMikDwyY77_i6XJ73Eta7I1nIBwN5WOttpN3ZfRqjiueYdu8QYWfemCFoh2mf8EWxlaBF9tDqnvK2aUHukaAj2I8qiKjczsUn-2u0803Ut1FIkzkpO=w1060-h796-no

Binnen is alles klaar en het werkt.

UfNM8LhjySGbDSNkjfy-VbqhwfisxoRa8qlMyYh6AGnEAuOd6ansfHuO-tLp-9gasXeB75YnAE2qoNu8lU3KpBwxUry-fy98D3TvRqg4JMrezEHQrOKYQd9Nevl6fsWwA6bFsT0JJUphB9Gw5WipBNPH3c4JX54VzkwNl2jBcQmS6uiifTD4TtUjPnDk448MsPqsdxrYcf9_cnCNUwVqXti09Ax4F_csh1PRph6u5JOoeqXBn_WN9BrJiWKdG4i48h2gYvSRGWPcE5-MsACjrp2tePxUck-VmMRSxAwnzyUyNe8Tg8xuK_kKhl38T5n06Esb7cYF0YGQr82MiUqjyzbY7yTZhYzhHF4OOwpn-UNIbfRuLAvB-SqMt-KZ0hSQqS2X8g9N6AhAlxmdyvrWjaHcE80gfBb3oGQwSulu50O04Ey4ZMi65LEO7GDsbelYmILjoY7Dau3lME9aCm5QLTnlUa-aeAJSPW7kCvgLsNJ75ocO1nMha3f83-o3LbstwGdJSYYGNpag2dg1ouIGBsDRlfHk40hw1dugvgSZlqQ5RkTC8_E1zWjKprjFF0hM0ge8uWXSWfo-PGPg2RWcv1pZLQE-3sKMjCxeyAkCjavFml1xWX8m=w1060-h796-no
 
Bekleden is in elk geval lichter dan verven. Qua verwerking is het meer een kwestie van voorkeur. Ik bekleed bij voorkeur, maar ik zie ook hele mooie gelakte vliegtuigen.

Max
 
Back
Top